Veilingen 2017
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veilingen 2017
Alles staat toch ook op internet?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Zojuist brief gekregen van Schulman. Verzending van de catalogus heeft vertraging opgelopen. Ze wijzen er inderdaad op dat alles online terug te vinden is. Toch niet heel sterk dat ze de catalogussen niet op tijd bij de klanten krijgen. Ben benieuwd of ze nog voor de veiling verstuurd gaan worden.
Behoorlijke blunder, niet echt slim gedaan dus. Krijg je straks een catalogus na de veiling. Nou ja, voor mij is er niets interessants maar ik kan me voorstellen dat men graag de catalogus op tijd wil inkijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
mpo catalogus lag vandaag op de mat.
Ze zouden hem de 27e versturen dus die belofte zijn ze keurig nagekomen, beter dan Schulman. Ik ben benieuwd wanneer ik die van de MPO krijg in Hongarije, over het algemeen gaat het erg moeizaam, vaak moeten ze een 2e versturen omdat er bij PostNL waarschijnlijk eentje zit met losse handjes.
Van het weekend de MPO catalogus ook binnen gekregen. Dit is mijn eerste veilingcatalogus, wil me meer verdiepen in veilingen.
Sowieso mooi naslag werkje vind ik
Sowieso mooi naslag werkje vind ik
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Je moet eens naar een veiling gaan. MPO is denk ik de grootste van NL.
Sinds ik in Hongarije woon is het erg moeilijk om de catalogus van de MPO hier te krijgen, ze moeten vaak 2 pogingen doen terwijl ik die van andere veilinghuizen normaal in de bus krijg. Vandaag kreeg ik een e-mail van FedEx dat de catalogus bij me bezorgd wordt op donderdag. Kijk, dat is nu perfect geregeld. Kan ik op mijn gemak aantekeningen maken.
Vandaag de veiling catalogus van Schulman ontvangen, wederom een prachtig boekwerk
Groet, Cor.
Groet, Cor.
Toch nog op tijd dus.
-
- Donateur
Hier nog niet, hopelijk krijg ik hem ook snel.
Misschien krijg je hem helemaal niet, sta je niet eens op de lijst. Veiling is zaterdag toch al.
Die van de MPO is onderweg, in Houten opgehaald en via Parijs onderweg naar Wenen en vrijdagavond zou hij bezorgd worden, afwachten dus maar.
Die van de MPO is onderweg, in Houten opgehaald en via Parijs onderweg naar Wenen en vrijdagavond zou hij bezorgd worden, afwachten dus maar.
De Schulman catalogus kwam gisteren binnen. Zonde dat zo'n mooie catalogus (mijn complimenten weer) in een bubbeltjesenvelop verstuurd wordt. Nu zijn (door vervoer en vallen op de mat) alle hoekjes beschadigd en zitten er deukjes in de rand.
Dat is waar ook, er zijn verzamelaars die ook de veilingcatalogi verzamelen of in ieder geval bewaren. Voor mij is het alleen maar een gebruiksmiddel voor aantekeningen in te maken en om alles te bekijken wat aangeboden wordt. Met de catalogus en een bak koffie op de bank leest prettiger dan voor een computer.Jan W schreef:De Schulman catalogus kwam gisteren binnen. Zonde dat zo'n mooie catalogus (mijn complimenten weer) in een bubbeltjesenvelop verstuurd wordt. Nu zijn (door vervoer en vallen op de mat) alle hoekjes beschadigd en zitten er deukjes in de rand.
En vandaag via FedEx dan ook in Hongarije de MPO catalogus mogen ontvangen, geweldig afgehandeld door de MPO want over het algemeen wordt mijn verzonden exemplaar ergens achterover gedrukt.
Tuurlijk Ilosab,Ilosab schreef:Dat is waar ook, er zijn verzamelaars die ook de veilingcatalogi verzamelen of in ieder geval bewaren. Voor mij is het alleen maar een gebruiksmiddel voor aantekeningen in te maken en om alles te bekijken wat aangeboden wordt. Met de catalogus en een bak koffie op de bank leest prettiger dan voor een computer.Jan W schreef:De Schulman catalogus kwam gisteren binnen. Zonde dat zo'n mooie catalogus (mijn complimenten weer) in een bubbeltjesenvelop verstuurd wordt. Nu zijn (door vervoer en vallen op de mat) alle hoekjes beschadigd en zitten er deukjes in de rand.
Er is wel een verschil in catalogi. De catalogus van Schulman is naast veilingcatalogus een referentiewerk. Als voorbeeld geef ik van de 354 veiling het aanbod van 'Brakteat'-en. Man, wat zijn het een aantal en van wat een kwaliteit!
Mvgr, Mel
-
- Donateur
Niet alleen dat, het is ook gewoon een erg mooie catalogus. Zeer goede foto's en veel munten op groot formaat weergegeven, terwijl de foto's online van een lagere resolutie zijn. Geen enkele andere catalogus kan daar in mijn ogen aan tippen. Ik kijk graag door de papieren catalogus heen.Melcoins schreef:Tuurlijk Ilosab,
Er is wel een verschil in catalogi. De catalogus van Schulman is naast veilingcatalogus een referentiewerk. Als voorbeeld geef ik van de 354 veiling het aanbod van 'Brakteat'-en. Man, wat zijn het een aantal en van wat een kwaliteit!
Mvgr, Mel
Dat begrijp ik allemaal maar bewaren jullie die veilingcatalogi allemaal. Ik heb een groot huis maar daar heb je dan in de loop der jaren wel een extra kamer voor nodig.
Ik persoonlijk bewaar ze inderdaad allemaal. Ten eerste om inderdaad even door te bladeren bij het nemen van een beslissing op welk munt te gaan bieden en vervolgens als naslagwerk. Ik moet catalogus 354 maar weer eens doornemen Melcoins. Waarschijnlijk had ik toen nog geen oog voor 'Brakteat'-en maar inmiddels heb ik toch twee exemplaren gekocht. Wellicht heb je het artikel van Kees Pannekeet en Anton Cruysheer "Holpenningen in Nederland (ca. 1460-1570)" al, zo niet dan kun je deze downloaden vanaf https://www.academia.edu/3092430/_2013_ ... _1460-1570_
Leuke muntjes, maar qua prijs determinatie erg lastig.
Gr,
Tristán
Leuke muntjes, maar qua prijs determinatie erg lastig.
Gr,
Tristán
Zijn er meer mensen (behalve Alfred) die de MPO catalogus nog niet hebben ontvangen, ik las dat sommige hem vorig weekend al hadden? Anders neem ik heb volgend weekend wel mee tijdens de kijkdag.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik heb hem vrijdagmiddag ontvangen.
Onder mijn bureau staan nu drie stapels... Heel soms gooi ik catalogi weg bij het oud papier als ik niet iets heb gekocht op die bewuste veiling. Maar die van Schulman bewaar ik wel, gewoon omdat ze zo mooi zijn.Ilosab schreef:Dat begrijp ik allemaal maar bewaren jullie die veilingcatalogi allemaal. Ik heb een groot huis maar daar heb je dan in de loop der jaren wel een extra kamer voor nodig.
Heb je nog geboden vandaag en iets gewonnen?
Hier ook nog niet, maar daar is reden voor blijkbaar, als je een keer niet koopt krijg je geen catalogus volgende keer, maar word je op de hoogte gehouden via mail, dan maar niet meer.sgtravel schreef:Zijn er meer mensen (behalve Alfred) die de MPO catalogus nog niet hebben ontvangen, ik las dat sommige hem vorig weekend al hadden? Anders neem ik heb volgend weekend wel mee tijdens de kijkdag.
Willem
De laatste paar jaar heb ik bij elke veiling iets gekocht, dus dit lijkt me niet de reden. We wachten maar gewoon nog een week af en anders neem ik een exemplaar mee uit IJsselstein!!Willem schreef:Hier ook nog niet, maar daar is reden voor blijkbaar, als je een keer niet koopt krijg je geen catalogus volgende keer
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië