Beste N'maten,
De Korinthische stater BC 350-338
voorzijde:
Pegasus met Qoppa
achterzijde: Athene voorgesteld met Korinthische helm geflankeerd door Helio.
vriendelijke groeten luc
muntje ten tijde van het oude roemrijke Griekenland
Moderator: George_III
muntje ten tijde van het oude roemrijke Griekenland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: muntje ten tijde van het oude roemrijke Griekenland
Mooi muntje, grappig ook zo met dat hoofdje in het zonnetje.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Leuke aanwinst Luc! Fijn dat er weer eens wat activiteit is binnen dit subforum
Staters uit Korinthe zijn, mede door de schitterende Athena kop op de voorzijde, erg gewild. En dit is dan ook nog eens een bijzonder mooi exemplaar! De voorzijde, met name de parelketting, behoort tot een van de mooiste die ik ooit van dit type gezien heb. Top aanwinst
Ik was trouwens een tijdje geleden, met mijn schooltrip naar Griekenland, nog even in Korinthe. Helaas is een groot deel van de stad vergaan tijdens een aardbeving, naar ik meen in de negentiende eeuw. Het kanaal ligt er nog wel mooi bij…
Groet,
Mika

Staters uit Korinthe zijn, mede door de schitterende Athena kop op de voorzijde, erg gewild. En dit is dan ook nog eens een bijzonder mooi exemplaar! De voorzijde, met name de parelketting, behoort tot een van de mooiste die ik ooit van dit type gezien heb. Top aanwinst

Ik was trouwens een tijdje geleden, met mijn schooltrip naar Griekenland, nog even in Korinthe. Helaas is een groot deel van de stad vergaan tijdens een aardbeving, naar ik meen in de negentiende eeuw. Het kanaal ligt er nog wel mooi bij…
Groet,
Mika
Dank je wel Mika voor het compliment.George_III schreef:En dit is dan ook nog eens een bijzonder mooi exemplaar! De voorzijde, met name de parelketting, behoort tot een van de mooiste die ik ooit van dit type gezien heb.
Ja, normaal ben ik een beetje als Jan een verzamelaar van grote munten, maar dan in een bepaald en beperkt verzamelgebied namelijk "Habsburg".
Nu een club lid die enkel kwaliteit verzameld deed hem weg, nu heb ik weinig ervaring met antieke munten, maar het viel mij toch ook op hoe scherp de voorkant was.
En ik moet zeggen een antieke munt heeft wel iets, en soms durf ik wel eens een muntje aan te kopen als de prijs mee valt.
Zodoende krijg ik met de tijd een klein maar fijn collectie antieke munten.

Vriendelijke groeten Luc.