Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
Ik zie de foto's wel.
Het lijkt me dat deze munt is mishandeld. Wat daar ook op wijst is de buts in de rand. Misschien verhit, in zuur gelegd of iets dergelijks. Belangrijk is of ie magnetisch is. Dus dat kun je nog testen. Qua afbeelding ziet ie er heel gewoon uit.
Thomas
Wat is het gewicht? Liefst met 1 of 2 cijfers achter de komma.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
resparvae schreef:Ik zie de foto's wel.
Het lijkt me dat deze munt is mishandeld. Wat daar ook op wijst is de buts in de rand. Misschien verhit, in zuur gelegd of iets dergelijks. Belangrijk is of ie magnetisch is. Dus dat kun je nog testen. Qua afbeelding ziet ie er heel gewoon uit.
Thomas
De munt is niet magnetisch en de buts is niet aanwezig in het echt, dat lijkt op de foto alleen.
Op de foto's lijkt de munt wel degelijk uit twee delen te bestaan.
Namelijk een kern en een buitenring. Dus kunnen we stellen dat het niet gaat om een slag op een mono metalen plaatje.
Dan is de ring (cirkel) tussen de kern en de buitenring immers niet aanwezig.
Dus kan het hier gaan om een munt met een kern en een buitenring uit hetzelfde materiaal
of om een vernikkeld exemplaar. Gewicht e.d. gaat hierover meer duidelijkheid geven.
Is het al gelukt om dit exemplaar exact de laten wegen?
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080 3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Het belangrijkste is: gewicht en magnetisme. Een foto zegt niet zoveel, behalve dat hier de gleuf tussen kern en ring goed te zien is, dus zeker geen monometaal.
resparvae schreef:Het belangrijkste is: gewicht en magnetisme. Een foto zegt niet zoveel, behalve dat hier de gleuf tussen kern en ring goed te zien is, dus zeker geen monometaal.
Hoelang zitten die munten al in dat plastic grip zakje ? Je zou haast denken dat de binnenring iets verkleurt is door inwerking van het plastic. Dat de munt niet mono metaal is duidelijk te zien door de groef tussen de ring en de kern . Ook zie ik nog kleurverschil . Ben heel benieuwd naar een duidelijke foto van de munt zonder dat hij in een zakje zit.
Die zitten nog niet lang in plastiek hoor. Vooral de kaartzijde is het ergst. Die zitten nu 2 maanden in plastiek. Daar ligt het niet aan aangezien ik ze zelf uit de rol UNC haalde. Iemand anders wist me te vertellen dat de materialen niet juist zat bij de productie.
Laatst gewijzigd door Ruben1998 op 20 jan 2017, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
West-Vlaamse gecirculeerde euromuntenverzamelaar (Herdenkingseuromunten en reguliere euromunten)
Hierzo sommige hebben zelf een meer goudkleurige rand. Ik had er 8, maar al enkele geruild. Het is niet door het plastiek. Ik haalde ze zelf zo uit een rol
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
West-Vlaamse gecirculeerde euromuntenverzamelaar (Herdenkingseuromunten en reguliere euromunten)
resparvae schreef:Het belangrijkste is: gewicht en magnetisme. Een foto zegt niet zoveel, behalve dat hier de gleuf tussen kern en ring goed te zien is, dus zeker geen monometaal.
Ook bij de landkaart ?
Martin
Bij de monometaal munten is nergens een gleuf te zien.
resparvae schreef:
Bij de monometaal munten is nergens een gleuf te zien.
Thomas
Daar ben ik het niet mee eens... Al vaker zijn er monometalen munten opgedoken die wel degelijk een gleuf vertoonden door een stempel waarmee reeds 'gewone' bimetalen rondellen geslagen waren. Tenminste volgens euro-deskundigen die zich hierover vaker hebben uitgelaten elders op dit forum (b.v. Luit in http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=90 ... monometaal).
Op de tweede foto is de gleuf trouwens wel duidelijk te zien, maar bij de eerste foto leek die afwezig. Als een munt zo uit de rol komt is er duidelijk sprake van een afwijking en dan is het zinvol deze te bekijken zonder mening vooraf... Benieuwd hoe het zit met gewicht en magnetisme!
resparvae schreef:
Bij de monometaal munten is nergens een gleuf te zien.
Thomas
Daar ben ik het niet mee eens... Al vaker zijn er monometalen munten opgedoken die wel degelijk een gleuf vertoonden door een stempel waarmee reeds 'gewone' bimetalen rondellen geslagen waren. Tenminste volgens euro-deskundigen die zich hierover vaker hebben uitgelaten elders op dit forum (b.v. Luit in http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=90 ... monometaal).
Op de tweede foto is de gleuf trouwens wel duidelijk te zien, maar bij de eerste foto leek die afwezig. Als een munt zo uit de rol komt is er duidelijk sprake van een afwijking en dan is het zinvol deze te bekijken zonder mening vooraf... Benieuwd hoe het zit met gewicht en magnetisme!
Martin
Inderdaad Martin,
gewicht in (1/100ste grammen) en magnetisme is het belangrijkst. Daar kijk ik ook naar uit.
Ik heb een aantal "echte" monometalen munten, uit de rol, en die zien er echt anders uit dan de gefotografeerde. Vandaar mijn opmerking over de gleuf.
Groet
Thomas
Ruben1998 schreef:Het is allemaal zoals het hoort te zijn als een 2 euro, enkel het kleur niet
Ik zie wel vaker nieuwe 2 euromunten waar de kern nauwelijks kleur heeft.
Ik heb ook nergens kunnen vinden dat er regels zijn voor de kleur.
Luit
Omgekeerd heb ik ook een 2 euro munt waar de kern bijna oranje is.
Er zijn inderdaad geen regels voor de kleur, wel voor de samenstelling van de materialen.