Waarde van de euro biljetten

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Colih1104 Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Waarde van de euro biljetten

Bericht door Colih1104 »

Hallo,

Ik heb eurobiljetten gekregen vlak voordat ze rechtsgeldig waren, ik heb ze voor 2001 gekregen. Ze zijn nog nooit gebruikt, hebben deze meerwaarde?

Groet,

Colih
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Waarde van de euro biljetten

Bericht door Patrickp_nl »

Hi,
Biljetten hebben voor verzamelaars vaak meerwaarde wanneer ze werkelijk ongebruikt en zonder defecten zijn.
Er zijn veel varianten in de eurobiljetten te onderkennen.
Zo is het voor verzamelaars belangrijk te weten welke printercode en welk serienummer de biljetten hebben.
Iemand die biljetten verzamelt zal dan ook altijd om een afbeelding vragen (sommigen hebben voorkeur aan een foto, anderen aan een scan. Maar een afbeelding van het werkelijke biljet, voor en achterkant).
Als je de afbeeldingen plaatst, kunnen we iets van de waarde zeggen.

Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben, omdat de eurobiljetten in 2001 gedrukt zijn, en pas in 2002 in circulatie gekomen zijn. Je schrijft dat je ze al voor 2001 had. Dan weet ik niet of het echte eurobiljetten, of ontwerpen danwel testbiljetten zijn...

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”