Malta 2016
Moderator: euromunter
-
- Globale moderator
Malta 2016
In januari of uiterlijk begin februari wordt het complete programma van Malta bekend gemaakt voor 2016.
Dit jaar start er een nieuwe 2 euro herdenkingsmunten serie van 5 munten met als centrale thema "van Kinderen met Solidariteit". Thema van de eerste munt is Liefde.
Groeten Paul
Dit jaar start er een nieuwe 2 euro herdenkingsmunten serie van 5 munten met als centrale thema "van Kinderen met Solidariteit". Thema van de eerste munt is Liefde.
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Re: Malta 2016
Central Bank of Malta schreef:
Symposium and Launch of Coin Programme 2016
The Central Bank of Malta is launching its Numismatic Coin Programme for 2016 which includes the following products:
A gold and silver numismatic coin issued under the Europa Star Programme. The theme this year will be 20th century art and will depict 'Dangerous Sport', a 1937 sculpture by Antonio Sciortino.
A silver numismatic coin commemorating the 450th anniversary of the foundation of the city of Valletta in 1566.
A euro coin set dated 2016 consisting of the eight Maltese euro circulation coins and a €2 commemorative coin, which depicts the Ġgantija temples. The commemorative €2 coin will have a special mint mark.
A €2 commemorative coin depicting the Ġgantija megalithic temples in Gozo. This will be the first in a series of seven coins that will be dedicated to Malta's prehistoric temples. The coins will be issued in rolls of 25 coins each as well as individually in coin cards with the latter having a mint mark.
A gold numismatic coin depicting the copper 4 tari coin which was known as 'patakka'. These coins were issued by the Order of St John and continued to circulate in Malta until the early British period. This will be issued under the "Smallest Gold Coin Programme".
A €2 commemorative coin which will feature the winning design of a schoolchildren competition having the theme of 'Solidarity through Love'. The competition will be open from Monday 29 February till Friday 11 March. The coins will be issued in rolls of 25 coins each as well as individually in coin cards, with the latter having a mint mark. The proceeds from the sale of the coin cards will be donated to the Malta Community Chest Fund.
Een poll voor de munt van 2016..
http://www.centralbankmalta.org/en/chil ... ompetition
(de munten hotlinken kan niet, dus je moet het doen met de link...)
Ik kies persoonlijk voor D
http://www.centralbankmalta.org/en/chil ... ompetition
(de munten hotlinken kan niet, dus je moet het doen met de link...)
Ik kies persoonlijk voor D
-
- Globale moderator
D is zeker een zeer mooi ontwerp.
Tweede keuze is voor mij B, de overige ontwerpen vind ik wat zweverig
Gr, Stephan
Tweede keuze is voor mij B, de overige ontwerpen vind ik wat zweverig
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Gisteren deze mail ontvangen:
Dus er lijken 3 versies uit te komen van de €2 muntMalta 2016 euro set BU FDC Ggantija
Malta 2016 - euro set BU FDC 1 cent tot 2 euro + 2 euro commemorative Ggantija tempels in Gozo
Belangrijke opmerking:
De 2 euro commemorative die zich in deze koffer bevindt, heeft een Maltese muntstempel.
De coincards zullen de muntstempel van de Monnaie de Paris krijgen.
De munten uit rollen (UNC) zullen geen stempel hebben.
Er zijn dus maar 30.000 stukken met een Maltese muntstempel.
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
-
- Moderator
van wie ????MikeGSM schreef:Gisteren deze mail ontvangen:
...
Dit lijkt me niet officieel!
EDIT: Nee, dit is niet officieel, want de nieuwe 2€CC Ggantija is van "Noel Galea Bason" en niet van Ġanni Bonnici, zoals in het certificaat vermeld. Dit is een fotomontage (van een handelaar?) met een ouder set!
De info over drie verschillende 2€CC-versies klopt wel.
Volgens mij is het muntmotief van de 2€CC nog niet bekend gemaakt.
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
-
- Globale moderator
De ontwerpen van de 2 euro herdenkingsmunten van deze serie (Prehistorische Tempels van Malta) zijn gereed en zullen officieel voorgesteld en gepresenteerd worden tijdens een presentatie/bijeenkomst ter ere van deze serie 2 euro herdenkingsmunten.
De eerste in de serie wordt gewijd aan de Tempel Ġgantija, in de periode van 2017 tot en met 2022 verschijnen de volgende prehistorische tempels op een 2 euro herdenkingsmunt:
- Ħaġar Qim
- Mnajdra
- Ta' Ħaġrat
- Skorba
- Tarxien
- Ħal Saflieni Hypogeum
De volgorde van uitgifte is nog niet officieel bekend gemaakt, de bovenstaande thema's/tempels heb ik bevestigd gekregen. Binnenkort dus meer nieuws met betrekking tot de volgorde van de uitgiftes én natuurlijk de ontwerpen, waar ik erg nieuwsgierig naar ben.
Groeten Paul
De eerste in de serie wordt gewijd aan de Tempel Ġgantija, in de periode van 2017 tot en met 2022 verschijnen de volgende prehistorische tempels op een 2 euro herdenkingsmunt:
- Ħaġar Qim
- Mnajdra
- Ta' Ħaġrat
- Skorba
- Tarxien
- Ħal Saflieni Hypogeum
De volgorde van uitgifte is nog niet officieel bekend gemaakt, de bovenstaande thema's/tempels heb ik bevestigd gekregen. Binnenkort dus meer nieuws met betrekking tot de volgorde van de uitgiftes én natuurlijk de ontwerpen, waar ik erg nieuwsgierig naar ben.
Groeten Paul
-
- Globale moderator
euromunter schreef:Central Bank of Malta schreef:
Symposium and Launch of Coin Programme 2016
The Central Bank of Malta is launching its Numismatic Coin Programme for 2016 which includes the following products:
A gold and silver numismatic coin issued under the Europa Star Programme. The theme this year will be 20th century art and will depict 'Dangerous Sport', a 1937 sculpture by Antonio Sciortino.
Gr, StephanCentral Bank of Malta schreef:Modern 20th century 'Dangerous Sport' - Antonio Sciortino
In 2016, the Central Bank of Malta will issue numismatic coins in gold and silver celebrating the art of Antonio Sciortino. The coins are issued under the Europa Programme with the theme 'modern 20th century' and bear the Europa Star logo.
The obverse of the coin features the new face of the Europa Programme coins which incorporates the coat of arms of Malta. The reverse of the coins carries a representation of Antonio Sciortino's sculpture 'Dangerous Sport' which the artist produced in 1937.
Sciortino is arguably Malta's most internationally acclaimed artist. He spent most of his working life in Rome where he produced a large number of works including 'Dangerous Sport'. Sciortino's concern with capturing movement is evident in this artwork, which heralded the style so symbolic of the artist's distinctly futurist oeuvre.
Type: Silver Proof
Denomination: €10
Diameter (mm): 38.61
Gross Weight (g): 28.28
Finesse: 0.925
Designer: Noel Galea Bason
Mint: Royal Dutch Mint
Mintage: 3,000
Type: Gold Proof
Denomination: €50
Diameter (mm): 21.00
Gross Weight (g): 6.5
Finesse: 0.916
Designer: Noel Galea Bason
Mint: Royal Dutch Mint
Mintage: 1,000
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
-
- Globale moderator
CBoM schreef:
Foundation of Valletta 450th Anniversary Silver Coin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Globale moderator
Uitgifte tweede helft van augustus.
-
- Aankomend lid
vanaf vandaag, 22 augustus, is de BU set inclusief de 2 euro cc voor € 26,00 te bestellen via de e-shop van de Central bank of Malta. de verzendkosten zijn hoog. Voor 2 setjes bijna 20 euro.
Martin
Martin
Er blijken 2 varianten €2 te zitten in de BU set. De munt met het 'speciaal Maltees muntteken', oftewel de letter F in de ster op 6 uur, maar er zijn ook munten met het munthuisteken van Monnaie de Paris (Pessac) gevonden op de speciale €2 in de BU set. 2 euro munten met het munthuisteken van Monnaie de Paris horen alleen op de munten in de coincards te zitten! Oftewel een foutverpakking. Ik ben benieuwd of er na uitgifte van de coincards ook munten in de coincards zitten, die eigenlijk in de BU set horen! De uitgifte van de coincards en rollen zal (zoals het er nu uitziet) in september zijn.
Bron 1: eBay
Bron 2: eBay
Vriendelijke groet, Kees
Bron 1: eBay
Bron 2: eBay
Vriendelijke groet, Kees
-
- Senior lid
Ik heb intussen de 2 varianten BU weten bemachtigen!
Nu de 3de unc nogLeandrosNumismatics schreef:Ik heb intussen de 2 varianten BU weten bemachtigen!
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
coincard love
groetjes Luc