Nederland 2016
Moderator: euromunter
-
- Globale moderator
Re: Nederland 2016
Ik snap alleen niet dat er KNM bij staat, terwijl dit niet officieel bekend is gemaakt via de KNM afgelopen week. Ook staat er verder niets in de nieuwsbrief. De thema's die zwei-euro.com meldt zijn ook de thema's die ik heel lang als mogelijke thema's in het topic van 2016 meldde. Deze thema's en nog een aantal andere thema's heb ik in 2014 en 2015 doorgegeven als thema voor een 2 euro herdenkingsmunt of verzamelaarsmunt.
Overigens meldt zwei-euro.com ook dat Slovenië met een tweede 2 euro herdenkingsmunt komt dit jaar, terwijl dat het thema is van de verzamelaarsmunten.
Groeten Paul
Overigens meldt zwei-euro.com ook dat Slovenië met een tweede 2 euro herdenkingsmunt komt dit jaar, terwijl dat het thema is van de verzamelaarsmunten.
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Uit recente ervaringen met hem weet ik dat er niks mis is met die andere bron.llinde schreef:Volgens mij heeft KNM dit niet bekend gemaakt en over de andere bron zullen we het maar helemaal niet hebben......
De KNM heeft het officieel(!) niet bekend gemaakt...
-
- Globale moderator
Bericht van Niels op zwei-euro.com komt niet rechtstreeks van hem, maar is vermoedelijk een interpretatie van zijn posting op de Facebook pagina van de KNM als reactie op het programma van 2016...
Groeten PaulHet feit dat er nog niets is bekend gemaakt over 2 euro herdenkingsmunten en verzamelaarsmunten betekent natuurlijk niet dat er ook geen uitgegeven zullen worden. In ieder geval zal er waarschijnlijk een 5 euro herdenkingsmunt verschijnen met als thema de Waddenzee en er gaan ook (min of meer bevestigde) geruchten over andere herdenkingsmunten en verzamelaarsmunten. Gezien de huidige situatie van KNM lijken de prioriteiten nu elders te liggen, wat niet meer dan normaal is. Dit alles wil trouwens niet zeggen dat het niet mogelijk is dat er op zeer korte termijn meer word bekend gemaakt.
Ik vind het zo stom dat ze eerst met veel bombarie roepen dat op 26 januari het uitgifteprogramma bekend wordt en als het dan eindelijk bekend is gonst het van de geruchten dat er nog (veel) meer gaat komen.
Mijn interesse gaat eigenlijk alleen uit naar munten van 2015 met nieuw muntmeesterteken, munten van Aruba en Curacao/St-Maarten (circulatiemunten), de 5 euro's in coincards en natuurlijk de gewone circulatiemunten van 2016. Dukaten, proof- en prestigesets verzamel ik toch niet.
Mijn interesse gaat eigenlijk alleen uit naar munten van 2015 met nieuw muntmeesterteken, munten van Aruba en Curacao/St-Maarten (circulatiemunten), de 5 euro's in coincards en natuurlijk de gewone circulatiemunten van 2016. Dukaten, proof- en prestigesets verzamel ik toch niet.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
-
- Donateur
Ik ben het met janssenfrank eens... veel bombarie maar weinig bekendmaken. En als ze wat bekendmaken is vaak vaag. Uitgifte ter ere van 75 jaar Tom Poes???? Wordt dat een penning of 5 euromunt...zal wel een penning worden.
Tm Poes wordt een penning. Echter is nog niet bekend of deze in coincard, proof in cassette of in bijv. Een munthouder komt.DutchNapoleon schreef:Ik ben het met janssenfrank eens... veel bombarie maar weinig bekendmaken. En als ze wat bekendmaken is vaak vaag. Uitgifte ter ere van 75 jaar Tom Poes???? Wordt dat een penning of 5 euromunt...zal wel een penning worden.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
-
- Globale moderator
Op het muntenforum World of Coins verwijst Niels naar een muntontwerp voor de beleggingsmunten.
>>>Klik hier<<<
Dit ontwerp heeft het (helaas) niet gehaald...
Of we dit jaar al de eerste beleggingsmunten kunnen aanschaffen / verwachten blijft de vraag...
Groeten Paul
>>>Klik hier<<<
Dit ontwerp heeft het (helaas) niet gehaald...
Of we dit jaar al de eerste beleggingsmunten kunnen aanschaffen / verwachten blijft de vraag...
Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Globale moderator
Dit ontwerp komt niet op het Waddenzee vijfje...
Groeten Paul
Groeten Paul
Ik dacht: laat ik de KNM eens bestoken met vragen over het waarnemend muntmeesterteken. Specifiek: kunnen we nu wel/niet verwachten of er nog munten komen uit 2015 met waarnemend muntmeesterteken en kunnen ze garantie geven dat alle munten 2016 dit waarnemend muntmeesterteken hebben. Ik kreeg helaas het standaard nieuws op de KNM-site antwoord..
"Uit uw mail begrijp ik dat u wat vragen heeft omtrent de Muntmeesterteken.
Helaas kunnen wij op dit moment geen uitspraak doen betreft de munten van 2016. Betreft de munten van 2015 kan ik u het volgende over informeren.
Met de komst van een waarnemend Muntmeester zal er ook op numismatisch gebied iets wijzigen. Waarnemend Muntmeesters gebruiken het muntmeesterteken van hun voorganger met daarbij een kleine aanpassing. Dat betekent dat vanaf heden aan het muntmeesterteken Koerszettende Zeilen een ster wordt toegevoegd. In 2015 slaat de Koninklijke Nederlandse Munt een gelimiteerd aantal munten met het waarnemend muntmeesterteken. De uitgifte waarin deze munten zullen verschijnen, is nog in ontwikkeling. In de loop van volgend jaar wordt hier meer bekend over gemaakt."
Dus direct maar gevraagd of we inderdaad pas in 2017 iets te horen krijgen over de 2015 munten
Rinze
"Uit uw mail begrijp ik dat u wat vragen heeft omtrent de Muntmeesterteken.
Helaas kunnen wij op dit moment geen uitspraak doen betreft de munten van 2016. Betreft de munten van 2015 kan ik u het volgende over informeren.
Met de komst van een waarnemend Muntmeester zal er ook op numismatisch gebied iets wijzigen. Waarnemend Muntmeesters gebruiken het muntmeesterteken van hun voorganger met daarbij een kleine aanpassing. Dat betekent dat vanaf heden aan het muntmeesterteken Koerszettende Zeilen een ster wordt toegevoegd. In 2015 slaat de Koninklijke Nederlandse Munt een gelimiteerd aantal munten met het waarnemend muntmeesterteken. De uitgifte waarin deze munten zullen verschijnen, is nog in ontwikkeling. In de loop van volgend jaar wordt hier meer bekend over gemaakt."
Dus direct maar gevraagd of we inderdaad pas in 2017 iets te horen krijgen over de 2015 munten
Rinze
Wel prettig dat jij tenminste nog een antwoord krijgt. Ik stelde op 26 januari (dé dag van dé grote bekendmaking) deze vraag: komen er munten met jaartal 2015 én muntmeesterteken koerszettende zeilen met ster? Maar ze weten blijkbaar niet eens hoe ze op 'reply' moeten klikken, laat staan wanneer ze die munten eens een keer willen gaan uitgeven.
Misschien moeten we omgekeerde psychologie gebruiken: we verspreiden een gerucht wat niet waar is en dwingen ze zo tot het geven van eerlijk antwoord.
Misschien moeten we omgekeerde psychologie gebruiken: we verspreiden een gerucht wat niet waar is en dwingen ze zo tot het geven van eerlijk antwoord.
-
- Lid
Ik heb zojuist bericht gekregen dat op 17 mei om 10.00 uur het nieuwe Wadden Vijfje wordt aangekondigd en direct leverbaar is!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dit thema op een munt krijgen.
Vind dit overigens al wel een leuke serie aan het worden .
Vind dit overigens al wel een leuke serie aan het worden .
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
-
- Globale moderator
Deze is direct te bestellen, maar NIET direct leverbaar! De uitgifte is in juni.Job schreef:Ik heb zojuist bericht gekregen dat op 17 mei om 10.00 uur het nieuwe Wadden Vijfje wordt aangekondigd en direct leverbaar is!
Groeten Paul
-
- Lid
"Vanaf dinsdag 17 mei om 10:00 uur is de munt verkrijgbaar"euromunter schreef: Deze is direct te bestellen, maar NIET direct leverbaar! De uitgifte is in juni.
Groeten Paul
Dat is wel een heel mooie manier van verwoorden dan..
De ceremoniële Eerste Slag is begin juni.
Club van 2304!
Club van 2304!
Daar is tie dan weer. Het Unesco vijfje.
Grappig gedaan met die kleine eilandjes maar het geeft wel een druk geheel.
Grappig gedaan met die kleine eilandjes maar het geeft wel een druk geheel.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Ik ben het even kwijt. De munt komt vandaag uit, maar wordt pas in juni geleverd, ná de (ceremoniële) eerste slag. Wanneer kan ik dat ding nou bij het postkantoor ophalen?
Sinds gisteren is de voorverkoop begonnen. De munten zijn beschikbaar vanaf de 10e juni.janssenfrank schreef:Ik ben het even kwijt. De munt komt vandaag uit, maar wordt pas in juni geleverd, ná de (ceremoniële) eerste slag. Wanneer kan ik dat ding nou bij het postkantoor ophalen?
Club van 2304!
Club van 2304!
janssenfrank schreef:Ik ben het even kwijt. De munt komt vandaag uit, maar wordt pas in juni geleverd, ná de (ceremoniële) eerste slag. Wanneer kan ik dat ding nou bij het postkantoor ophalen?
Ok, dank je wel.Collectcoins schreef:Sinds gisteren is de voorverkoop begonnen. De munten zijn beschikbaar vanaf de 10e juni.
Ik bedenk me dat ik hier eerder ben ingetrapt. Ze roepen de datum waarop het nieuwe ontwerp wordt gepresenteerd en ik denk dan dat het ook meteen te koop is. Maar zo werkt de KNM dus niet.
Nou ja, nog maar een maandje wachten dan. Ik wil hem toch wel graag hebben, omdat ik de andere vijf euromunten ook allemaal in coincard heb (behalve de eerste vier).
-
- Lid
Je had inderdaad gelijk. Wel direct te bestellen dus, ook leuk.euromunter schreef:Deze is direct te bestellen, maar NIET direct leverbaar! De uitgifte is in juni.Job schreef:Ik heb zojuist bericht gekregen dat op 17 mei om 10.00 uur het nieuwe Wadden Vijfje wordt aangekondigd en direct leverbaar is!
Groeten Paul
-
- Globale moderator
groeten PaulKNM schreef:
De ceremoniële Eerste Slag van het Wadden Vijfje vindt plaats op 10 juni, de Eerste Dag uitgifte is te koop vanaf 16.00 uur tot zaterdag 11 juni 16.00 op www.knm.nl. Tevens is de Eerste Dag uitgifte verkrijgbaar op de Dag van de Munt. Hier zijn de eerste nummers te koop. Daarnaast zijn op de die dag ook de andere verzamelkwaliteiten te koop.
-
- Globale moderator
groeten PaulKNM schreef:
Muntrolpakketten 2016
Alle 8 denominaties Nederland 2016 in UNC-kwaliteit
Oplage: 1.000 stuks
Is de uitgifteprijs van het muntrolpakket ook al bekend?
Kan inmiddels zelf antwoord geven: 150 euro.
Ludo
Kan inmiddels zelf antwoord geven: 150 euro.
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert