Jan W schreef:
@Janssenfrank: De stickers op de setjes van De Rotterdammer lijken dus fantasie te zijn? Mijn link was puur bedoeld ter informatie vanwege de foto's, niet als verkoopaanbeveling. Ik ken de beste man niet en heb nog nooit iets bij hem gekocht (en gezien een eerder topic zal ik dat ook niet snel doen). Wat me wel opviel was dat Van Mastrigt (ook in R'dam) 25% goedkoper was. Maar ook dat dient om te laten zien dat het met die FDC stripjes dus ook een beetje is wat de gek er voor geeft lijkt het wel.
Ik ben al op verschillende sites aan het zoeken geweest, maar die stickers zie ik nergens. Het is natuurlijk heel makkelijk even het logo van de toenmalige Rijksmunt uit te printen en even erop te plakken, zodat het geheel er wat 'geloofwaardiger' uitziet. Best kans dat die strip wel gewoon echt is, maar dan zonder opdruk. En juist de strips met opdruk geven toch wat meer zekerheid over de authenticiteit.
Dat je link informatief bedoeld was, geloof ik meteen; maar ik wou toch graag nog even waarschuwen. De sets van 1971 en 1972 zijn gewoon hartstikke duur (het is in ieder geval veel geld) dus het lijkt me wel zaak om 100% zeker te zijn voor je iets koopt.
Op de vraag van Blijdorp wat goede aankoopadressen zijn: Persoonlijk heb ik zeker vertrouwen in de NVMH. Een NVMH lid waar ik positieve ervaringen mee heb is Kevelam. Ze leveren ook snel en sturen gratis verzekerd op. Alleen kosten die stripjes daar ook nog € 625 voor 1971 en € € 235 voor 1972.
link. Bij Theo Peters daarentegen zijn de kosten € 550 en € 175 (
link. Misschien kun je bij beide handelaren eens wat foto's vragen. Misschien kun je ook eens informeren naar dat stickertje op de sets van Ritmeester.