Jaartal vervalsing, Gulden 1944 PE, doorloper.

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Jaartal vervalsing, Gulden 1944 PE, doorloper.

Bericht door rtholen »

Even ter illustratie, deze vervalsing gaat als een zoet broodje bij de meeste handelaren over de toonbank.

Uitkijken dus!

Afbeelding
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Ja blijft gevaarlijk dat soort munten!
rinuske

Bericht door rinuske »

ik zou er ook zo intrappen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Inderdaad een hele gevaarlijke :?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Als een erkend handelaar mij diet aanbiedt, stink ik er echt wel in.
Is er nog iets te vertellen over deze munt of is dit een heel recente vervalsing, Italiaanse maffia bv zoals Eric al wel eens zei.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Zijn het eikeltje en de P te groot?
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Vergelijk eens de cijfers 1 en 9 van het jaartal, met de 4 en 4 van het jaartal.
Kijk eens naar de kleur en het relief.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Ik zie dat er nu wel meer niet aan klopt, bij de 1 zie ik het heel goed.
Maar ook de P en het eikeltje kloppen al helemaal niet ook niet in verhouding tot de letters ( afstand) het eikeltje lijkt bij de vervalsing ook ronder te zijn . Ik vermoed dat er heel veel afwijkingen meer zijn.

Dus geen afgietsel neem ik aan maar stempel klopt dit en wie toch zo'n stempel kan maken die anders is , best dan wel weer knap.
Of het gaat toch om een afgietsel.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Deze munt word toch uit een Gulden 1924 gemaakt?

En zo zie je maar weer, dat je zelfs erkende munthandelaren niet vertrouwen kunt.

Gr. Willem
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Deze gulden die Ron aangeeft is nog wel makkelijk te zien dat die vals is, maar je hebt er nog wel veel betere vervalsingen van :wink:
muntman1

Bericht door muntman1 »

Wat ik ook wel eens heb gezien is dat ze van 2½ cent uit 1941 veranderen naar 1942, en dat is wel een hoop verschil van waarde.

Gr,
Matthijs
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

muntman1 schreef: Geld lijkt op vet: van beide is er genoeg alleen op de verkeerde plaats
Oh...daardoor ben ik dus altijd meervoudig onverzadigd! :wink:

(qua munten bedoel ik natuurlijk)

Groet, Robin...
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
muntman1

Bericht door muntman1 »

Gelukkig is (anders dan met vet) dat niemand loopt te zeuren als je er een overschot aan hebt.
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Re: Jaartal vervalsing, Gulden 1944 PE, doorloper.

Bericht door NijmegenMunten »

http://www.marktplaats.nl/a/postzegels- ... ousPage=lr

Deze gulden 1944 doorloper staat op marktplaats. Echter heeft hij 2 verschillende 4's. de tweede 4 is open zoals in 1924. Ook komt er iets onder de eikel uit(stukje zeepaard?). Is dit dan een vervalsing uit 1924? Als dat zo is wel een aardig staaltje werk.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Tja, die twee verschillende 4's doen toch wel vreemd aan... :knipoog: . De guldens uit 1924 hebben een open 4, die uit 1944 zijn gesloten.
Hier een echt exemplaar uit 1944 doorloper ter vergelijking: http://www.zonnemunten.nl/nl/1-gulden/2 ... -unc-.html

Het aparte is dat de verkoper, Johan, ook nog eens (naast allerlei gereedschap) een gulden 1896 in de aanbieding heeft. Die er trouwens ook niet koosjer uitziet vanaf de foto's. :(
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Jan W schreef:Tja, die twee verschillende 4's doen toch wel vreemd aan... :knipoog: . De guldens uit 1924 hebben een open 4, die uit 1944 zijn gesloten.
Hier een echt exemplaar uit 1944 doorloper ter vergelijking: http://www.zonnemunten.nl/nl/1-gulden/2 ... -unc-.html

Het aparte is dat de verkoper, Johan, ook nog eens (naast allerlei gereedschap) een gulden 1896 in de aanbieding heeft. Die er trouwens ook niet koosjer uitziet vanaf de foto's. :(
Grappig ik had dezelfde gulden als vergelijking gepakt en mijn eigen gulden uit 1924 erbij. De foto's van de gulden uit 1896 zijn wat onduidelijk. Wat zijn daar de punten voor jou waarom je zegt niet koosjer? Ben ik wel benieuwd naar want dat zie ik zo niet. Het feit dat het marktplaats is en naast gereedschap dan ineens 2 van zulke munten roept uiteraard ook vraagtekens op. Maar goed uiteindelijk is het streven dat je aan de hand van de foto's al snel de eerste schifting kan maken om uiteindelijk in real-life de daadwerkelijke keuring te doen.
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Had even een mail gestuurd dat hij zeer hoogstwaarschijnlijk een valse munt had. Kreeg mail dat experts hadden gekeken en foto's waarschijnlijk onduidelijk waren. Hij zou nieuwe plaatsen. Ben benieuwd. Vond de foto's duidelijk zat
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Volgens mij staan er nu nieuwe foto's waarbij de 4-en wel gelijk lijken te zijn. Ook is de eikel scherper. Tja, hebben wij nu niet goed gekeken? Of is dit een ander exemplaar?
http://www.marktplaats.nl/a/postzegels- ... ousPage=lr
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Hoe werkt dat jaartal vervalsen eigenlijk? Nee, ik zoek geen nieuwe bijverdienste, maar als ik weet hoe ze het doen, weet ik ook waar ik op moet letten.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Valse munten”