Nieuwe editie van 't Watermerk komt eraan

In deze rubriek vind je nieuwsberichten, discussies en aankondigingen van en over de Nederlandse IBNS vereniging
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Nieuwe editie van 't Watermerk komt eraan

Bericht door Arjena3 »

De nieuwe editie van ons verenigingsblad ligt nu bij de drukker en zal naar verwachting volgende week verzonden worden aan onze leden.

Kan je je nieuwsgierigheid niet bewaren ? achter onze ledentoegang op ibns.nl staat de digitale versie al online :lach:
Schermafdruk 2015-04-03 11.11.28.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Nieuwe editie van 't Watermerk komt eraan

Bericht door Ilosab »

Ik heb hem vluchtig doorgebladerd (lezen doe ik wel als ik de papieren versie ontvang). Er staat o.a. in dat het dit keer wat langer heeft geduurd omdat het verschijnen van het blad afhankelijk is van ingeleverde kopij van de leden. Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar 2 artikelen heb aangeleverd die niet zijn geplaatst en ook dit keer ontbreken in het blad. Vraag ik me toch af wat er mee is gebeurd en waar ze zijn gebleven want ik heb niets vernomen omtrent eventuele niet plaatsing. Ik zal dus nog een verslagje schrijven van de papermoneyfair deze maand voor 't Watermerk omdat ik dat heb beloofd aan de organisator Jos Eijsermans maar dat wordt dan tevens mijn laatste verslag want ik heb geen zin om iets te schrijven wat toch niet geplaatst wordt.

Ik las ook op de website dat de IBNS in de toekomst wil gaan samenwerken met dit forum. Ook deze logica ontgaat me want zoveel papiergeldverzamelaars zijn er geen lid van dit forum en sporadisch verschijnt er iets of het moet bij de afdeling nieuwe aanwinsten zijn. Ik vraag me af wat de beweegredenen zijn voor deze samenwerking?

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef:Ik heb hem vluchtig doorgebladerd (lezen doe ik wel als ik de papieren versie ontvang). Er staat o.a. in dat het dit keer wat langer heeft geduurd omdat het verschijnen van het blad afhankelijk is van ingeleverde kopij van de leden. Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar 2 artikelen heb aangeleverd die niet zijn geplaatst en ook dit keer ontbreken in het blad. Vraag ik me toch af wat er mee is gebeurd en waar ze zijn gebleven want ik heb niets vernomen omtrent eventuele niet plaatsing. Ik zal dus nog een verslagje schrijven van de papermoneyfair deze maand voor 't Watermerk omdat ik dat heb beloofd aan de organisator Jos Eijsermans maar dat wordt dan tevens mijn laatste verslag want ik heb geen zin om iets te schrijven wat toch niet geplaatst wordt.

Ik las ook op de website dat de IBNS in de toekomst wil gaan samenwerken met dit forum. Ook deze logica ontgaat me want zoveel papiergeldverzamelaars zijn er geen lid van dit forum en sporadisch verschijnt er iets of het moet bij de afdeling nieuwe aanwinsten zijn. Ik vraag me af wat de beweegredenen zijn voor deze samenwerking?

Alfred
Alfred, het zou kunnen dat er artikelen bij de overgang van oud bestuur / nieuw bestuur of oude redactie / nieuwe redactie kwijt zijn geraakt, dat is voor mij niet te achterhalen, zelf schrijf je ook "meen mij te herinneren." Kan het zijn dat dat eerder is geweest ?
Jammer dat dit dan meteen een reden is om niet meer te schrijven, zonder kopij geen blad. Los hiervan hebben wij als bestuur het vreselijk druk gehad om de vereniging weer vlot te trekken en kost gewoon wat tijd, uiteindelijk zijn wij pas juli ( vakantietijd ) vorig jaar goed en wel begonnen..

Het stukje wat je aanhaalt op de website van het IBNS over de samenwerking staat er al sinds juli vorig jaar op en waarom zouden we niet een vorm van samenwerking kunnen aangaan met dit forum ? Het is onderdeel van het plan van de toekomst dat door de leden unaniem is goedgekeurd en de samenwerking heeft al een kleine vorm, het IBNS mag gebruik maken van dit forum en heeft haar eigen rubriek gekregen, de rubriek waar ik nu in type.

Voor de rest verwijs ik naar de ALV, dat is de plek om op en aanmerkingen te maken of in stemming te brengen, de eerstvolgende is 20 juni om circa 16.30 uur

groetjes
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

[quote="Arjena3"]Alfred, het zou kunnen dat er artikelen bij de overgang van oud bestuur / nieuw bestuur of oude redactie / nieuwe redactie kwijt zijn geraakt, dat is voor mij niet te achterhalen, zelf schrijf je ook "meen mij te herinneren." Kan het zijn dat dat eerder is geweest ?

Nee, dat is vorig jaar geweest want ik heb de artikelen toen geschreven en ik heb het al eerder aangekaart

Jammer dat dit dan meteen een reden is om niet meer te schrijven, zonder kopij geen blad. Los hiervan hebben wij als bestuur het vreselijk druk gehad om de vereniging weer vlot te trekken en kost gewoon wat tijd, uiteindelijk zijn wij pas juli ( vakantietijd ) vorig jaar goed en wel begonnen..
Het stukje wat je aanhaalt op de website van het IBNS over de samenwerking staat er al sinds juli vorig jaar op en waarom zouden we niet een vorm van samenwerking kunnen aangaan met dit forum ? Het is onderdeel van het plan van de toekomst dat door de leden unaniem is goedgekeurd en de samenwerking heeft al een kleine vorm, het IBNS mag gebruik maken van dit forum en heeft haar eigen rubriek gekregen, de rubriek waar ik nu in type.

De leden hadden op de ALV toch goedgekeurd dat er een forum zou komen en niet dat er samengewerkt zou worden met een forum? Dat zijn toch 2 hele verschillende opvattingen volgens mij.

Voor de rest verwijs ik naar de ALV, dat is de plek om op en aanmerkingen te maken of in stemming te brengen, de eerstvolgende is 20 juni om circa 16.30 uur

Eigenlijk te gek voor woorden dat bij de minste of geringste opmerking die er wordt gemaakt dat er dan wordt verwezen naar de ALV. Dat betekent dus dat het bestuur niet de moeite neemt om tussentijds vragen te beantwoorden maar dat alles opgespaard kan worden tot de eerstvolgende ALV.

Aangezien mijn ingeleverde artikelen dus blijkbaar zoek zijn geraakt, er een bestuur is dat niet de moeite neemt om vragen te beantwoorden, ik wegens vakantie niet bij de ALV kan zijn voel ik me geroepen om dus mijn lidmaatschap per 1 januari 2016 te beeindigen. Ik zal tzt de officiele opzegging wel versturen. Ik geloof trouwens dat meer IBNS leden tot die conclusie zijn gekomen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

denk om je bloeddruk alfred
er zijn ergere dingen op deze wereld dan het gedoe met het ibns
jammer dat mensen altijd 3 keer uit moeten leggen wat ze eigenlijk bedoelen :wtf:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Hilversum.: :thumb up:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

leon voorn schreef:denk om je bloeddruk alfred
Toevallig net opgemeten, hij is goed. Suikerspiegel is iets te hoog
er zijn ergere dingen op deze wereld dan het gedoe met het ibns
Ik vind het gewoon jammer, zoals gezegd gaat dit gedoe leden kosten, in ieder geval al 3
jammer dat mensen altijd 3 keer uit moeten leggen wat ze eigenlijk bedoelen :wtf:
Tja, niets aan te doen, een 4e keer komt er niet, heb het te druk met de aankoop van een huis en dat vind ik effe iets belangrijker.

Alfred
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef:[
Eigenlijk te gek voor woorden dat bij de minste of geringste opmerking die er wordt gemaakt dat er dan wordt verwezen naar de ALV. Dat betekent dus dat het bestuur niet de moeite neemt om tussentijds vragen te beantwoorden maar dat alles opgespaard kan worden tot de eerstvolgende ALV.

Alfred

Dat is toch niet zo gek ?

De vereniging bestaat uit meer dan 220 leden, als deze leden allemaal één vraag stellen dan is het bestuur dus alleen maar bezig om vragen te beantwoorden die vervolgens weer een reactie krijgt etc etc.

Wij zijn ook maar vrijwilligers die naar eer en geweten hun best doen.

In de statuten van de vereniging ligt vastgelegd dat de ALV er is voor de leden, dat is dan ook de plek om vragen te stellen en als dat gevoel er mocht zijn het bestuur op het matje te roepen.

Op persoonlijke titel:

Het verbaast mij wel dat er weerstand is om met dit forum samen te werken, te meer omdat de "Vragers" niet alleen lid zijn van het IBNS maar ook lid zijn van dit forum, met andere woorden: Dit forum is goed genoeg om privé lid van te zijn maar niet goed genoeg om met het IBNS een samenwerking te hebben ?
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

zou er iemand op dit forum erover nadenken om munten weg te geven om nieuwe leden te werven.....
komt er een tijd dat de ibns biljetten weg gaat geven om leden te werven? :sttt:
sorry beetje off topic maar ik vroeg t me gewoon af
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Hilversum.: :thumb up:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Arjena3 schreef:Dat is toch niet zo gek ? De vereniging bestaat uit meer dan 220 leden, als deze leden allemaal één vraag stellen dan is het bestuur dus alleen maar bezig om vragen te beantwoorden die vervolgens weer een reactie krijgt etc etc.
Als .... al deze leden een vraag zouden stellen. Man, op een ALV komen er amper 35 tot 40 leden en het merendeel is dan nog handelaar omdat de ALV altijd na een beurs wordt gehouden. Ik denk dat een bestuur van de IBNS amper 20 vragen per jaar krijgt. Is het dan zoveel moeite om die vragen te beantwoorden? En dan wordt er weer verwezen dat het bestuur vrijwilligers zijn, dan had je jezelf niet beschikbaar moeten stellen want een bestuur kan ten allen tijde weerstand verwachten, hetzij op de ALV hetzij tussentijds.

Wij zijn ook maar vrijwilligers die naar eer en geweten hun best doen.
In de statuten van de vereniging ligt vastgelegd dat de ALV er is voor de leden, dat is dan ook de plek om vragen te stellen en als dat gevoel er mocht zijn het bestuur op het matje te roepen.

Op persoonlijke titel:

Het verbaast mij wel dat er weerstand is om met dit forum samen te werken, te meer omdat de "Vragers" niet alleen lid zijn van het IBNS maar ook lid zijn van dit forum, met andere woorden: Dit forum is goed genoeg om privé lid van te zijn maar niet goed genoeg om met het IBNS een samenwerking te hebben ?
In het verleden zijn hier IBNS leden van dit forum verwijderd vanwege een verschil van mening met de webmaster omtrent artikelen. Waarom denk je dat hier nooit een artikel verschijnt over papiergeld? Het gaat er trouwens niet om of het forum goed genoeg is om een samenwerking aan te gaan met de IBNS, het gaat erom wat de IBNS eraan heeft omdat er zelden tot nooit iets over papiergeld verschijnt. Dat had ik al eerder geschreven en daar kreeg ik geen antwoord op maar dat gebeurd wel vaker. En voor wat betreft de samenwerking wat besproken zou zijn op de ALV kan ik me niets herinneren. Nu val ik dit jaar in de categorie Oude Knarren maar dement ben ik nog niet.
Dit gaat ongetwijfeld een ellenlange discussie worden en daar heb ik geen zin in. Zoals te doen gebruikelijk wordt er weer overal omheen gedraaid dus ik wens je veel succes met je vereniging en ook op de ALV

Alfred
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

@Alfred: eens
@IBNS: het zou mooi zijn als duidelijk wordt waar de samenwerking uit bestaat en hoe omgegaan wordt met leden die door het oude conflict zelfstandig of met enige hulp van dit forum zijn geweerd of nog geweerd worden. Vooruitkijken is goed, mits er lering getrokken wordt van de fouten uit het verleden.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “IBNS nieuws en aankondigingen”