Excuses als ik eroverheen lees...
Waar kan ik de buitenlandse 2-euromunten kopen? Gewoon de circulatiemunten, geen proof/zilver/wat dan ook. Ik zie ze wel op marktplaats en ebay, maar ik wil ze gewoon voor 2 euro kopen.
Zelfde vraag voor de 5-euro herdenkinsmunten uit andere landen!
Waar buitenlandse munten halen?
Moderators: numisfreund, euromunter
-
- Aankomend lid
-
- Globale moderator
Re: Waar buitenlandse munten halen?
Beste stekelzak,
Ik ben bang dat ik je dan teleur moet stellen, want de 2 euro voor 2 euro acties waren(voor sommige van de munten) van korte duur. Enkel vanaf moment van uitgifte een paar weken. En voor de meeste niet eens.
Wat je wel kan doen is ruilen met andere verzamelaars.
Of natuurlijk de munten uit de circulatie vissen.
Voor de 5 euro munten geld eigenlijk hetzelfde, deze worden sneller voor meer aangeboden omdat het 'verzamellaarsmunten' zijn.
Gr, Stephan
Ik ben bang dat ik je dan teleur moet stellen, want de 2 euro voor 2 euro acties waren(voor sommige van de munten) van korte duur. Enkel vanaf moment van uitgifte een paar weken. En voor de meeste niet eens.
Wat je wel kan doen is ruilen met andere verzamelaars.
Of natuurlijk de munten uit de circulatie vissen.
Voor de 5 euro munten geld eigenlijk hetzelfde, deze worden sneller voor meer aangeboden omdat het 'verzamellaarsmunten' zijn.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Als je een munt voor nominaal wilt hebben zal je bij de nationale bank van het betreffende land moeten zijn.
Niet in alle landen kan dit en soms zijn er ook dan nog extra kosten aan verbonden.
België, Slowakije en Spanje zijn een paar landen waar dit vrij gemakkelijk gaat, maar dan zal je er wel zelf heen moeten gaan, maar dat lijkt mij logisch.
Wat betreft de verzamelaarsmunten, zijn er maar weinig landen die deze ook voor nominaal uitgeven.
Als je even nadenkt is het natuurlijk ook wel logisch dat je deze buitenlandse munten in Nederland niet voor nominaal kunt krijgen, er zijn immers kosten nodig om ze hier te krijgen, afgezien nog van het feit dat iemand die deze moeite neemt er ook aan wil verdienen.
Ruilen met buitenlandse verzamelaars kan soms voordeel opleveren, maar alleen bij meerdere munten tegelijk in verband met de verzendkosten.
Volgens mij zijn er op marktplaats en ebay genoeg van de door jou gezochte munten verkrijgbaar voor vaak erg lage prijzen, dus ik snap je probleem eigenlijk ook niet.
Voor de 2 euromunten kun je wachten tot je ze in je portemonnee tegenkomt, maar voor de vijf euromunten zal dat je niet lukken.
Luit
Niet in alle landen kan dit en soms zijn er ook dan nog extra kosten aan verbonden.
België, Slowakije en Spanje zijn een paar landen waar dit vrij gemakkelijk gaat, maar dan zal je er wel zelf heen moeten gaan, maar dat lijkt mij logisch.
Wat betreft de verzamelaarsmunten, zijn er maar weinig landen die deze ook voor nominaal uitgeven.
Als je even nadenkt is het natuurlijk ook wel logisch dat je deze buitenlandse munten in Nederland niet voor nominaal kunt krijgen, er zijn immers kosten nodig om ze hier te krijgen, afgezien nog van het feit dat iemand die deze moeite neemt er ook aan wil verdienen.
Ruilen met buitenlandse verzamelaars kan soms voordeel opleveren, maar alleen bij meerdere munten tegelijk in verband met de verzendkosten.
Volgens mij zijn er op marktplaats en ebay genoeg van de door jou gezochte munten verkrijgbaar voor vaak erg lage prijzen, dus ik snap je probleem eigenlijk ook niet.
Voor de 2 euromunten kun je wachten tot je ze in je portemonnee tegenkomt, maar voor de vijf euromunten zal dat je niet lukken.
Luit
-
- Superlid
Wat je ook kunt doen, is het zogenaamde "coinroll hunting". Dat houdt in dat je bij een plaatselijke bank enkele muntrollen van 2 euromunten haalt (meestal kan je die 2 euro's voor nominaal kopen bij een bank, soms moet je de beruchte "administratiekosten" erbij betalen, is meestal niet zo veel gelukkig) en daaruit de munten haalt die je nog niet hebt. Vervolgens kan je teruggaan naar die bank en de dubbele munten (of de munten die je niet nodig hebt) weer omwisselen voor contant geld of andere muntrollen. Zo kom je heel snel en gemakkelijk aan 2 euro herdenkingsmunten op een zo goedkoop mogelijke manier. Hopelijk helpt dit je een beetje met je zoektocht naar 2 euro herdenkingsmunten!
Grt, Lotus07
(als dit niet lukt, dan kun je ook nog altijd bij winkels of supermarkten langsgaan en op een rustig moment vragen of ze toevallig 2 euro herdenkingsmunten in de kassa hebben en die met je willen omwisselen)
Grt, Lotus07
(als dit niet lukt, dan kun je ook nog altijd bij winkels of supermarkten langsgaan en op een rustig moment vragen of ze toevallig 2 euro herdenkingsmunten in de kassa hebben en die met je willen omwisselen)
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!