is het echt?
Moderator: George_III
-
- Lid
is het echt?
beste allemaal,
ik heb 2 munten waarvan ik denk romeins.
Deze munten heb ik gekregen en weet de vorige eigenaar helaas niet hoe hij deze heeft verkregen.
ik weet dus helaas niet zoveel over deze munt (jaartal waarde en geschiedenis en of het uberhaupt echt is)
ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen.
met vriendelijke groet,
Martijn de Jong
ik heb 2 munten waarvan ik denk romeins.
Deze munten heb ik gekregen en weet de vorige eigenaar helaas niet hoe hij deze heeft verkregen.
ik weet dus helaas niet zoveel over deze munt (jaartal waarde en geschiedenis en of het uberhaupt echt is)
ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen.
met vriendelijke groet,
Martijn de Jong
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Lid
Re: is het echt?
deze hoort nog bij de onderste munt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zien er gegoten en pokdalig uit (eerste indruk). De rand kan uitkomst bieden qua gieten.
De tweede is (als hij echt is) een zilveren antoninianus van Mariniana (de vrouw van keizer Valerianus I), zij stierf in 253 na christus. Deze munt is een zogenaamde "posthumous" issue, geslagen na de dood van Mariniana. Dit is te herkennen aan de "DIVAE" aan het begin van het randschrift.
Qua echtheid kan ik je helaas niet verder helepen
Groet,
Mika
Groet,
Mika
-
- Lid
George_III schreef:De tweede is (als hij echt is) een zilveren antoninianus van Mariniana (de vrouw van keizer Valerianus I), zij stierf in 253 na christus. Deze munt is een zogenaamde "posthumous" issue, geslagen na de dood van Mariniana. Dit is te herkennen aan de "DIVAE" aan het begin van het randschrift.
Groet,
Mika
bedankt mika!
Ik kan ook (tot nu toe) niemand vinden die de echtheid bepalen kan.
groet Martijn
even de rand fotograferen hé. dan komen we weer verdermartijn de jong schreef: Ik kan ook (tot nu toe) niemand vinden die de echtheid bepalen kan.
groet Martijn
-
- Donateur
Wat mij betreft zijn de fotos duidelijk genoeg. Beide lijken gegoten imitaties helaas.
Mij ook, maar ts wilt het blijkbaar niet gelovenTHCoins schreef:Wat mij betreft zijn de fotos duidelijk genoeg. Beide lijken gegoten imitaties helaas.
-
- Lid
De munten zijn ingenomen door een kenner en worden ter controle naar het Amsterdamse archeologisch instuut gestuurd om nader te onderzoeken,
volgende week krijg ik als het goed is bericht over deze 2 munten.
ik zal jullie op de hoogte houden
volgende week krijg ik als het goed is bericht over deze 2 munten.
ik zal jullie op de hoogte houden
-
- Lid
Hoi!
ik heb de munten 2 weken afgestaan en waar ik ze heb achtergelaten zijn er mee naar archeologen geweest,
De munten zijn als ECHT beoordeelt,
Helaas was de oplage van deze munten dusdanig groot en niet veel waard
Deze stop ik weer bij het andere zilver!
ik heb de munten 2 weken afgestaan en waar ik ze heb achtergelaten zijn er mee naar archeologen geweest,
nou, gefeliciteerd met deze 2 mooie zilveren Romeintjes
Hoi Martijn,
Fijn om te horen voor jou, ik hoop dat het een betrouwbaar archeologisch onderzoeker is geweest.
Ik heb mijn twijfels en ik heb enige jaren romeins verzameld, als amateur pieper.
De oplage van een originele antoninianus van mariniana lijkt mij toch ook zeer zeldzaam alsin R2 minimaal.
De antoninus pius antoninianus met concordia P R achterzijde kan ik niet zo 1-2-3 vinden maar lijkt me derhalve ook zeker niet gangbaar.
Ik sluit me aan bij de expertise van Neozion en THcoins
In ieder geval veel plezier ermee.
mvg,
Bert
Fijn om te horen voor jou, ik hoop dat het een betrouwbaar archeologisch onderzoeker is geweest.
Ik heb mijn twijfels en ik heb enige jaren romeins verzameld, als amateur pieper.
De oplage van een originele antoninianus van mariniana lijkt mij toch ook zeer zeldzaam alsin R2 minimaal.
De antoninus pius antoninianus met concordia P R achterzijde kan ik niet zo 1-2-3 vinden maar lijkt me derhalve ook zeker niet gangbaar.
Ik sluit me aan bij de expertise van Neozion en THcoins
In ieder geval veel plezier ermee.
mvg,
Bert
Die zijn echt zo vals als wat....
Waarom plaats je ze eigelijk hier als je ons toch niet wil geloven? Je gelooft wel een "kenner" die blijkbaar geen verstand ervan heeft?martijn de jong schreef:Hoi!
-
- Lid
ik heb gewoon second opinion gedaan, is niet zo dat ik jullie niet geloof maar denk dat ze in amsterdams archeologisch instituur er wel verstand van hebben, of heb ik dat mis?neozion schreef:Waarom plaats je ze eigelijk hier als je ons toch niet wil geloven? Je gelooft wel een "kenner" die blijkbaar geen verstand ervan heeft?martijn de jong schreef:Hoi!
zal binnenkort de munten weer ophalen en dan hoor ik wel hoe ze hem beoordeelt hebben
is toch wel logisch dat ik het zeker wil weten? ik heb jullie niks verweten, ik deel alleen maar mee wat er mij vertelt wordt.
Ik zou graag willen weten wie de munt aldaar heeft beoordeeld. I'm just curieus...
-
- Lid
Ik zal het even voor je vragen als ik ze ophaalxntriq-coins schreef:Ik zou graag willen weten wie de munt aldaar heeft beoordeeld. I'm just curieus...
martijn de jong schreef:Ik zal het even voor je vragen als ik ze ophaalxntriq-coins schreef:Ik zou graag willen weten wie de munt aldaar heeft beoordeeld. I'm just curieus...
en? of is die beste man ontslagen omdat hij toch geen verstand van munten had?