Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Re: Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Bericht door LUC »

Ja Sjors, het gevaar van bieden zeker, bij onze club komt dit ook soms voor.
Er is maandelijks een veiling en soms word op een munt hoger geboden dat handelaars in de zaal zeggen maar ik verkoop deze munt hier aan mijn tafel goedkoper en meestal aan evenwaardige kwaliteit of betere !!!
Groeten Luc. :D
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Die prijs op Catawiki is een hele normale prijs voor dit boek hoor, zoiets heb ik er ook voor betaald. Die tweede link die je geeft betreft illegale kopieen van dit boek (er rust immers nog copyright op), en kun je dus niet vergelijken. Dat is niet anders dan dat het goedkoper is om een gekopieerde film te kopen versus een originele DVD.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

spatbord schreef: Die prijs op Catawiki is een hele normale prijs voor dit boek hoor, zoiets heb ik er ook voor betaald. Die tweede link die je geeft betreft illegale kopieen van dit boek (er rust immers nog copyright op), en kun je dus niet vergelijken. Dat is niet anders dan dat het goedkoper is om een gekopieerde film te kopen versus een originele DVD.
Dan heb ik niks gezegd!
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

sjors-sjors schreef:Dan heb ik niks gezegd!
Ik denk dat daarom een forum ook dient, we leren alle dagen bij.
Er zijn altijd leden die over een bepaald onderwerp meer ervaring hebben.
We mogen als lid van het forum best een foutje maken, ik vind als je actief deel neemt aan het forum heb je sowieso meer kans dat je af en toe een foutje maakt.
Geen probleem je actieve deelname aan het forum maakt dat klein foutje meer dan goed. ;)
Groeten Luc. :D
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

In de NL/Be veiling deze week (blijkbaar) een zeer bijzonder kavel.

Op dit moment is het hoogste bod 800 euro.

Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie en wat dit kavel zo duur maakt? Ik zie niks bijzonders en zou het totale kavel inschatten op zo'n 250 euro (incl. kosten). Dan reken ik 100 euro voor Juliana compleet. 8 rijkdaalders is 80 tot 100 euro, 13 guldens is een eurootje of 50 en de rest is een beetje 13 in een dozijn.

Maar blijkbaar denken tenminste twee mensen er anders over ... :dizzie:
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ik kijk nergens meer vanop wbt catawiki, je ziet opbrengsten die nergens anders worden gerealiseerd
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

En als ik zie wat er bij het papiergeld wordt aangeboden dan vraag ik me af waarom destijds mijn kavel niet werd geaccepteerd vanwege het feit dat ze denken dat ik de verwachte opbrengst van 75 euro niet zou halen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Wellicht dat ik een heleboel kritiek over me heen ga krijgen nu maar dan zij het zo.

Ik ben een tijdje erg fel geweest tegen Catawiki met name door de misstanden rondom de eigenaren en veilingmeesters, geen kritiek kunnen verdragen, het voortrekken van bevriende bedrijven, oneerlijke concurrentie door eigen kavels eerst te plaatsen, lange wachttijden tot goedkeuring, moeite met goedkeuring en natuurlijk de waanzinnige schattingen, maar natuurlijk nog veel meer zoals in deze thread te lezen valt.

Wij zijn nu een 2 jaar verder en ik vind dan ook dat ik positief nieuws ook mag melden.
Allereerst het dagelijks bestuur is weg hebben waarschijnlijk hun zakken gevuld en beginnen aan een nieuw project, de expansie is nog steeds een prioriteit, maar toch wordt er meer gekeken naar aanbieders en kopers. Het is een groot bedrijf dus dat er nog steeds dingen fout gaan is vrij logisch.

De grootste verbeterpunten zitten hem toch wel echt in de communicatie van, een veilingmeester, een hoofdveilingmeester en een accountmanager.
Tegenwoordig heb ik een accountmanager aldaar die elke 2 weken wel belt of hij of zij iets kan betekenen en of er verbeterpunten zijn.
De afgelopen periode zijn voor aanbieders een paar dingen echt positief veranderd ;
1) uitbetaling niet meer standaard op woensdag minimaal 2 weken naar betaling maar dagelijks echt 2 weken nadat een kavel op verzonden is gezet.
2) aanbieden van kavels met een (markt)waarde van 50 euro is tegenwoordig ook mogelijk
3) kavels worden binnen 5 dagen goedgekeurd en veelal erg snel op de veiling geplaatst

Ik moet wel toegeven dat mijn bevindingen gebaseerd zijn op het aanbieden in de NL/BE muntenveiling.
De veilingmeester Danny Neuzerling (ooit actief op dit forum) heeft ook erg zijn best gedaan de afgelopen periode om de veiling een stuk realistischer te maken, zelden dat er in die veiling nog een valse munt tussendoor glipt (althans mij de afgelopen maand maar 1 opgevallen en die is na melding echt binnen 5 minuten verwijderd)
Zijn aanpassingen aan kwaliteiten (jaja het blijft een lastig onderwerp) geeft ook een eerlijker beeld van de munt. Bij afkeur van een munt staat een duidelijke reden erbij en komen we vaak tot een gepaste oplossing.
Helaas de schattingen blijven vaak op de RP gebaseerd die een aanbieder maakt veelal 10% hoger dan de RP die nogmaals de aanbieder verlangt, maar buitensporige verhoudingen zijn er ook hier niet tot nauwelijks meer.

Ondanks de grote lading negativiteit die ik had, moet ik toch zeggen dat het afgelopen half jaar dusdanig positieve veranderingen hebben plaatsgevonden dat dat ook wel een vermelding waard is.
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

CorioCoins schreef: 04 mei 2018, 22:11 Wellicht dat ik een heleboel kritiek over me heen ga krijgen nu maar dan zij het zo.
Ik vind het eerder mooi en moedig, als mensen hun best doen om een betere service te geven, ook al heb je in het verleden minder positieve ervaringen
gehad vind ik het wel tof van jou Bert dat je dat ook meld.
Groeten Luc. ;)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Kritiek heb je zelf in het verleden genoeg gegeven maar als jij vindt dat het echt verbeterd is dan neem ik dat zomaar aan. Als je tevreden bent wat kan jou die kritiek dan bommen? Die Danny is dat soms Danny de Munt? V.w.b. de verzendkosten zullen we wel van mening verschillen maar dat moet kunnen. Ik vind persoonlijk dat ook bij Catawiki de verkoper aan de koper de keus moet laten hoe te verzenden. En dan ligt de verantwoordelijkheid bij de koper. Ik heb ooit eens een kavel papiergeld aangeboden en dat werd geweigerd omdat men er van overtuigd was dat men de 75 euro verkoop niet zal halen. Dezelfde kavel is bij MPO geveild en daar werd 225 euro voor geboden. Ik zie wel eens kavels bij het papiergeld staan waarvan ik denk dat die ook de 75 of 50 euro niet zullen halen en dat is dan ook zo.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Deze is ook wel weer een toonbeeld van amateurisme bij Catawiki: https://veiling.catawiki.nl/kavels/2042 ... 842-zilver

Aangeprezen als: Conditie: Prachtig en Large beautiful uncirculated coin with its own charm!! Deze "charm" zal wel bestaan uit de zware krassen en het poetswerk.... :crying:

Ik vraag me echt af of er nog wel een "expert" meekijkt of dat iedereen er gewoon maar van alles en nog wat op kan gooien. Ik kan me herinneren dat ze ook een minimumprijs van 75 euro voorstonden, maar gezien andere aangeboden munten is het eerder kwartjeswerk geworden.... :thumb down:
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Jan W schreef: 25 aug 2018, 18:23 Deze is ook wel weer een toonbeeld van amateurisme bij Catawiki: https://veiling.catawiki.nl/kavels/2042 ... 842-zilver

Aangeprezen als: Conditie: Prachtig en Large beautiful uncirculated coin with its own charm!! Deze "charm" zal wel bestaan uit de zware krassen en het poetswerk.... :crying:

Ik vraag me echt af of er nog wel een "expert" meekijkt of dat iedereen er gewoon maar van alles en nog wat op kan gooien. Ik kan me herinneren dat ze ook een minimumprijs van 75 euro voorstonden, maar gezien andere aangeboden munten is het eerder kwartjeswerk geworden.... :thumb down:
Wauw dat is wel weer een stevige misser ja :dizzie:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

muntenkavels hoeven tegenwoordig nog maar 50 te kunnen halen dus geen 75 meer... over het algemeen zijn ze vrij streng met de selectie maar er zitten af en toe wat missers tussen gezien de 2 jaar geen reactie in deze post valt het tegenwoordig dus wel mee ;-) de getoonde munt vind ik zelf ook best mooi maar helaas zijn de krassen niet vermeld...
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey »

CorioCoins schreef: 25 aug 2018, 22:17 maar helaas zijn de krassen niet vermeld...
Het ligt er ook wel erg dik bovenop :lach:

Terug naar “Veilingen”