janssenfrank schreef: Mochten er nog mensen interesse hebben in kilowaar wereldmunten; voor deze prijs heb ik nog wel wat liggen.
Groeten, Cor.
Moderators: maarten89, WBE
janssenfrank schreef: Mochten er nog mensen interesse hebben in kilowaar wereldmunten; voor deze prijs heb ik nog wel wat liggen.
Als het goed is komt er morgen een kaveltje online. 28,5 kilogram wereldmunten zonder verzendkosten.C.vanderLey schreef:janssenfrank schreef: Mochten er nog mensen interesse hebben in kilowaar wereldmunten; voor deze prijs heb ik nog wel wat liggen.Gooi ze ook op catawiki, tel uit je winst !
Groeten, Cor.

Ja, die mogelijkheid er nog bij, huidig bod al op 1786 Euro.Willem schreef:Ik neig toch naar vals die dollar.
Misschien was mijn topic niet zo duidelijk omdat in de onderwerp regel waar slaat een schatting nog op? staat. Maar ik doelde dus op het feit waar jij zijdelings ook al op wijst: maar de munt is al goed afgesleten. Maar de dollar wordt wel omschreven als PCGS MS63 (inclusief slab).LUC schreef:Oke carson city, maar de munt is al goed gesleten, schatting 5000 tot circa 6000 Euro.

och ja, sorry Jan ik ken niet zo goed de gradering van die codes.Jan W schreef:Maar de dollar wordt wel omschreven als PCGS MS63 (inclusief slab)
http://www.pcgs.com/photograde/#/Morgan/GradesLUC schreef:och ja, sorry Jan ik ken niet zo goed de gradering van die codes.Jan W schreef:Maar de dollar wordt wel omschreven als PCGS MS63 (inclusief slab)
Is een MS63 Zeer fraai of zeer fraai plus of hoger ???
Als dat zo is, ja dan klopt dit niet en is dit zeker verdacht.
Groeten Luc.
Je ziet wel regelmatig munten los gefotografeerd en daarbij dan de foto's van dezelfde munt in slab. Ik denk dat men eerst zelf een paar foto's maakt voor de munt naar een graderingsbedrijf gaat en daarna de foto's van de slabs gebruikt. Misschien dat het moeilijk is om goede foto's te maken van munten in slabs?spatbord schreef:Wat ik verdacht vind is dat dit volgens mij geen nieuwe slab is (tegenwoordig zien ze er toch anders uit? En tegenwoordig wordt toch van alle munten in slab een foto op de PCGS website gezet?), maar de munt op de eerste twee foto's volgens mij niet in een slab zit...
De munt vertoont, ook op de kleine foto's en zeker die van de munt in slab toch wel slijtage op de borst en de vleugels van de adelaar. Ook het hoofd vertoont vlakke plekjes, onder andere ter hoogte van het oor. De tekst op de slab is scherp, de munt zelf echter is niet zo scherp als je mag verwachten bij MS63. In de verste verte geen MS63 is misschien wat overdreven maar dit exemplaar als MS63 graderen lijkt me ook ver gezocht.xntriq-coins schreef:Overigens vind ik het knap Luc dat jij van zulke foto's kunt beoordelen dat de munt in de verste verte geen MS63 is,
ik verzamel geslabte munten, maar ik heb helaas het talent niet om dat zo van een foto van 5 bij 5 te bepalen, knap hoor hoe jij dat kunt!
Ik mag aannemen dat dit sarcasme is van jou terwege, sorry dat ik jou hier toe heb aangezet.xntriq-coins schreef:knap hoor hoe jij dat kunt!

Dat zou normaal wel de uitleg zijn, maar dan had ik ook een recente PCGS slab verwacht. Als de slab zelf er oud uit ziet, zou ik ook oude foto's verwachten. Dit zijn gewoon slechte foto's, maar volgens mij geen oude foto's. Ze zien er haast uit alsof ze op dezelfde dag genomen zijn. En dat, in combinatie met een oude slab, klopt niet.Jan W schreef:Je ziet wel regelmatig munten los gefotografeerd en daarbij dan de foto's van dezelfde munt in slab. Ik denk dat men eerst zelf een paar foto's maakt voor de munt naar een graderingsbedrijf gaat en daarna de foto's van de slabs gebruikt. Misschien dat het moeilijk is om goede foto's te maken van munten in slabs?
En ik dacht juist dat het getal in de gradering als een prijs multiple gezien zou moeten worden (tenminste, in den beginne...) Uit 'The Art and Science of Grading Coins':En waarvan ook nog eens best veel exemplaren (1080) bewaard zijn in alleen al MS63. Een zelfde exemplaar in PCGS slab XF45 koop je trouwens al voor 289,95 dollar op Ebay.
Talent heb je of heb je niet, dat is geen schande op zich, wat wel geen goede zaak is voor het forum dat je op een ongepaste manier een lid wil neer halen.xntriq-coins schreef:maar ik heb helaas het talent niet om dat zo van een foto van 5 bij 5 te bepalen, knap hoor hoe jij dat kunt!