Nederland 2013 dubbelkop

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
mk0111 Nederland
Donateur
Donateur

Nederland 2013 dubbelkop

Bericht door mk0111 »

Hallo allen,

ik zat net eens bij mijn dubbelen te kijken en toen zag ik onderstaande munt. Zoals je ziet, is er een ster weg. Het lijkt wel of er een deel van de munt is weggechipped.
Ik heb hem met 5 vriendjes als UNC aangekocht (waar weet ik niet meer). Deze is de enige met dit 'euvel'

Enig idee hoe dit kan en of deze munt nog wel UNC is?

Afbeelding
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
eurofreak België
Donateur
Donateur

Re: Nederland 2013 dubbelkop

Bericht door eurofreak »

Hoe dit komt??? Zou het niet weten maar is voor mij dan nog wel een UNC munt maar eentje met gebreken.
Misschien willen er sommige wel iets voor geven maar moest hij in mijn verzameling zitten vloog hij er wel uit.
groetjes Luc
Martin
Senior lid
Senior lid

Re: Nederland 2013 dubbelkop

Bericht door Martin »

mk0111 schreef:Hallo allen,

Enig idee hoe dit kan en of deze munt nog wel UNC is?
Je schrijft dat je hem hebt aangeschaft als UNC en ik zie geen reden om hieraan te twijfelen. Op de munt zijn geen krassen of zo te zien om hieraan te twijfelen. Misschien is het wel makkelijker als de een foto plaatst via TiniPic trouwens, dat vind ik een stuk gebruiksvriendelijker.
Het zou kunnen dat een ster op de stempel was vervuild. Muntstempels worden regelmatig ingespoten met een lossingsvloeistof, een soort olie, om dit te voorkomen. Zo te zien is hier iets fout gegaan en als je dat eenmaal ziet dan oogt het best wel hilarisch. Op de forummarkt kun je zien of iedereen eurofreaks mening deelt of niet. Ik heb er in ieder geval interesse in :)

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”