2010: BU of UNC-setje?

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Re: 2010: BU of UNC-setje?

Bericht door Daniël »

Ja gelukkig inderdaad. Had 2010 en 2011 besteld bij de handelaar wel betaald nooit ontvangen en hij zegt het al 2 weken geleden verstuurd te hebben.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Gible schreef: wel betaald nooit ontvangen en hij zegt het al 2 weken geleden verstuurd te hebben.
December lijkt een lastige maand om zaken te versturen.
Uit ervaring weet ik ondertussen dat je beter kunt wachten tot begin januari.
Waar het door komt is mij niet precies duidelijk, maar het geldt wereldwijd.
Misschien dat er door de Kerstdrukte meer fouten worden gemaakt of dat er door de drukte meer onervaren of oneerlijk personeel is, ik weet het niet.
Feit is wel dat ik de afgelopen weken al meerdere malen post heb gehad die is ingegooid door iemand hier uit de buurt omdat het verkeerd was bezorgd.
Van een pakje wat met DHL verstuurd was kreeg ik een briefje in de bus dat ik niet thuis was en het de volgende dag opnieuw bezorgd zou worden.
Volgens de track/trace info is dat de volgende datum ook gebeurd, maar ik heb het pakje niet gekregen, pas na een klacht en een aantal dagen werd het alsnog bezorgd..

Luit
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Eurocoinhouse heeft ook al veel klachten gehad over het niet krijgen van enveloppen. Die hebben nu de regeling 25+ euro is aangetekende verzending, grotendeels op hun kosten.

Jammer dat het zo moet. Toen ik nog postbode was heb ik aan elk poststuk evenveel aandacht gegeven of het nou druk was of niet. Alles verdiend de aandacht het gaat tenslotte om eigendom van iemand anders. Maar het hoeft niet alleen aan de postbodes te liggen kan ook machinaal al verkeerd gaan.

Maar genoeg discussie over postbodes in dit topic lijkt me. :gniffel:
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Tot nu toe (even afkloppen) hebben we hier geen problemen ondervonden met verzending in de maand december, behalve een enkele kleine vertraging.

Maar Cyprus UNC 2010 en 2011 is bij vele handelaren in kleine aantallen binnengekomen. Hierdoor kunnen niet alle verzamlaars direct worden voorzien van de munten.
Zo heb ik zelf gekozen om de eerste bestellingen en betalingen als eerste te verzenden. De laatste bestellingen zullen bij mij voor de kerst verzonden worden, omdat de rest van de munten begin van de week geleverd zullen worden. Di heb ik dan ook zo gecommuniceerd naar mijn verzamelaars. Misschien ligt daar het probleem?
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Nee het probleem ligt dat hij zegt dat het verzonden is maar ik niks na 2 weken heb ontvangen. Maar ik ga daar verder niet meer op in. Het is jammer dat het zo is gegaan, shit happens.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Gible schreef: hij zegt dat het verzonden is maar ik niks na 2 weken heb ontvangen.
Voor alle duidelijkheid even, een handelaar is gewoon aansprakelijk in dit geval, tenzij hij kan bewijzen het wel verzonden te hebben.
Als de handelaar zich van deze verantwoordelijkheid probeert af te maken, is het misschien goed dat je hier vermeld om welke handelaar dit gaat, zodat wij deze kunnen mijden...

Luit
erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door erwinwessels »

llinde schreef:Voor alle duidelijkheid even, een handelaar is gewoon aansprakelijk in dit geval, tenzij hij kan bewijzen het wel verzonden te hebben.
Als de handelaar zich van deze verantwoordelijkheid probeert af te maken, is het misschien goed dat je hier vermeld om welke handelaar dit gaat, zodat wij deze kunnen mijden...
Ik weet het niet... dan kan iedereen wel zeggen dat de zending niet is aangekomen. Zo werkt het wel bij PayPal, en dat is één van de redenen waarom vele handelaren liever niet met PayPal willen werken.

Ik vermeld bij standaardverzending altijd dat het risico koper is, er kan immers altijd iets verkeerd gaan. Postbezorgers zijn ook mensen. En als een luchtkussenenveloppe wordt bezorgd bij een buurman die niet zo betrouwbaar is... Mocht een zending van mij nooit aankomen, dan probeer ik altijd voor een oplossing te zorgen waar zowel de klant als ik vrede mee kunnen hebben. En zendingen vanaf 40 euro verzend ik alleen aangetekend.

Bij mij is één keer een zending van een grote handelaar nooit aangekomen, van ca. 45 euro, maar ik had gewoon pech gehad.

Groeten van Erwin
Ook steeds meer bekend als MuntenMaster
erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Nu even iets anders:

Ik heb deze week de Leuchtturm Euro Katalogus 2012 ontvangen. Ik weet het, niet de betrouwbaarste katalogus, vooral vanwege de vaak onverklaarbaar hoge prijzen, maar het viel me op dat de 10 cent van Oostenrijk 2003 alleen in sets zou zitten. Pak ik de Gietl Verlag 2011 erbij (de 2012 is er volgens mij nog niet), dan kom ik een aantal tegen van 15.000 stuks tegen.

Mijn vraag is: weet iemand met zekerheid of deze munt wel of niet voor de circulatie is geslagen? En is deze niet voor de circulatie geslagen, dan kan het overzicht worden aangepast.

Groeten van Erwin
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

erwinwessels schreef:Nu even iets anders:

Ik heb deze week de Leuchtturm Euro Katalogus 2012 ontvangen. Ik weet het, niet de betrouwbaarste katalogus, vooral vanwege de vaak onverklaarbaar hoge prijzen, maar het viel me op dat de 10 cent van Oostenrijk 2003 alleen in sets zou zitten. Pak ik de Gietl Verlag 2011 erbij (de 2012 is er volgens mij nog niet), dan kom ik een aantal tegen van 15.000 stuks tegen.

Mijn vraag is: weet iemand met zekerheid of deze munt wel of niet voor de circulatie is geslagen? En is deze niet voor de circulatie geslagen, dan kan het overzicht worden aangepast.

Groeten van Erwin
Erwin.

Zie onderstaande link.

http://euro-auflagen.de/
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Dick schreef: Zie onderstaande link.

http://euro-auflagen.de/
Allereerst mijn oprechte excuses, deze heb ik per abuis in de verkeerde topic geplaatst.

Misschien kan dit gedeelte verplaatst worden naar de juiste topic Forumindex‹ De euro ‹ Uitgifteprogramma's per euroland

Dick, bedankt. Deze site was me bekend, en hier staat weer een ander aantal van 10.000 stuks, hebben we dus al drie verschillende aantallen.

Groeten van Erwin
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

erwinwessels schreef:Ik weet het niet... dan kan iedereen wel zeggen dat de zending niet is aangekomen. Zo werkt het wel bij PayPal, en dat is één van de redenen waarom vele handelaren liever niet met PayPal willen werken.

Ik vermeld bij standaardverzending altijd dat het risico koper is, er kan immers altijd iets verkeerd gaan.
Jij weet het misschien niet, maar de wetgever is hier heel duidelijk over:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 19-12-2011

Pas als de koper een keuze maakt voor een verzender die jij niet aanbiedt, gaat het risico op de koper over.
Je via voorwaarden aan je verplichtingen proberen te onttrekken lukt juridisch gezien niet, maar voor een klein bedrag loont het de moeite niet je gelijk te halen.....

En daarom werkt het bij Paypal ook zo, het is gewoon zo vastgelegd in het europese consumentenrecht

Luit
erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Luit bedankt!

Zo leer je nog eens wat... :)

Groeten van Erwin

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”