Via de laatste veiling van Schulman: een Saksische taler uit 1604 met op de achterzijde het dubbelportret van Johan Georg en August, broers van Christian II die op de voorzijde staat. Dit munttype is geslagen in Dresden tussen 1601-1605. Leuk detail is dat de beide broers en face zijn weergegeven i.p.v. de zijkant zoals hun broer op de voorzijde.
Munten met een dubbelportret
Re: Munten met een dubbelportret
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Globale moderator
Afgelopen week deze munt binnen gekregen en deze voldoet volgens mij ook aan de criteria:

2 euro CC Luxemburg 2011
Deze munt is uitgegeven ter herdenking van de 50ste Verjaardag van de benoeming door Groothertogin Charlotte van haar zoon Jean tot „lieutenant-représentant”.
Op de munt staan afgebeeld: (voor-voormalige) Groothertogin Charlotte, (voormalig) Groothertog Jean en huidig Groothertog Henri
Hoewel het hier gaat om een herdenking die enkel betrekking heeft op Charlotte en Jean staat ook Henri afgebeeld omdat dit in Luxemburg per wet geboden is. Alle voor circulatie bestemde munten moeten voorzien zijn van een portret van de zittende Groothertog/Groothertogin.
Gr, Stephan

2 euro CC Luxemburg 2011
Deze munt is uitgegeven ter herdenking van de 50ste Verjaardag van de benoeming door Groothertogin Charlotte van haar zoon Jean tot „lieutenant-représentant”.
Op de munt staan afgebeeld: (voor-voormalige) Groothertogin Charlotte, (voormalig) Groothertog Jean en huidig Groothertog Henri
Hoewel het hier gaat om een herdenking die enkel betrekking heeft op Charlotte en Jean staat ook Henri afgebeeld omdat dit in Luxemburg per wet geboden is. Alle voor circulatie bestemde munten moeten voorzien zijn van een portret van de zittende Groothertog/Groothertogin.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Eéntje uit mijn verzameling: 1 franco uit het prinsdom Lucca en Piombino met prins Felix Baiocchi en Napoleon's zuster Elisa Bonaparte
Verzamelaar van wereldmunten op type
Groeten Luc.
-
- Donateur
Ik schaam me een beetje om foto's in deze slechte kwaliteit te posten, maar deze munt met dubbelportret is dan ook wel heel lastig te fotograferen.
Tot mijn (wederom) schaamte kwam ik er pas net achter dat er niet een, maar drie portretten op de voorzijde van de geboortemunt van prinses Amalia staan. Afhankelijk van de hoek waarmee je naar de munt kijkt, zie je Amalia, Willem-Alexander of Maxima op deze munt.
Tot mijn (wederom) schaamte kwam ik er pas net achter dat er niet een, maar drie portretten op de voorzijde van de geboortemunt van prinses Amalia staan. Afhankelijk van de hoek waarmee je naar de munt kijkt, zie je Amalia, Willem-Alexander of Maxima op deze munt.
Is ook wel heel lastig te fotograferen lijkt me. Maar mooi dat deze rubriek na twee jaar weer opgerakeld is.spatbord schreef: ↑14 mei 2021, 20:57 Ik schaam me een beetje om foto's in deze slechte kwaliteit te posten, maar deze munt met dubbelportret is dan ook wel heel lastig te fotograferen.