De kwaliteit schat ik op Fr-ZFr.
Maar als ik al die berichten lees over de vele vervalsingen die er van de 3 guldenmunten van Willem I bestaan, begin ik zelf te twijfelen.
Wat is jullie mening?

Moderator: maarten89
Ik heb die munt gekocht op marktplaats.nl voor 100 euro.Koevoets numismatics schreef:Waar heb je die gekocht en wat heb je betaald?
Toevallig heb ik vandaag een bod gedaan van 10 euro voor zo'n vervalsing. Hoewel: volgens de verkoper zou het gewicht 30 gram en de diameter 40mm zijn. Zou het dan toch een echte zijnRobin schreef:Veel valser krijg je niet.. waarde een euro of 10..
Als ik jou was zou ik eventjes contact opnemen met de verkoper en hem ook de link naar dit item toezenden. Dan kan hij zelf lezen wat er niet goed is met de munt. Als hij te goeder trouw heeft gehandeld kun je over een 'oplossing' praten en krijg je wellicht een (gedeelte) van je geld terug...Willem I schreef:Ik heb die munt gekocht op marktplaats.nl voor 100 euro.
Een jongeman uit Breda bood die te koop aan, samen met enkele rijksdaalders uit Curaçao, nadat ze die gevonden hadden bij het ontruimen van de woning van zijn overleden oom die vooral een grote postzegelverzamelaar bleek te zijn.
Hijzelf was zich niet echt bewust van de (echte) waarde van de munt.
Ben de munt zelf gaan afhalen omdat ik ze toch eerst met mijn eigen ogen wou zien.
Goed punt. De vraag is natuurlijk ook wanneer de koop heeft plaatsgevonden. Als dat vorige week was, kun je wel stellen dat er sprake is van een redelijke termijn van reclamatie. Maar de munt is niet in een winkel gekocht. Ik weet niet zoveel van rechten af, maar in een winkel kun je binnen een bepaalde tijd terugkomen, maar hoe dat is geregeld bij burgers onderling weet ik niet.Koevoets numismatics schreef:Ik begrijp niet waarom mensen opperen dat de verkoper een deel of de helft terug zou moeten geven.
Als de verkoper te goeder trouw is dient hij alles terug te betalen en de munt terug te nemen of 90 Euro terug te betalen zonder de munt terug te nemen...
Als hij de helft terug geeft heeft hij alsnog 50 Euro gekregen voor een munt die 10 waard is, hoezo dan het verlies delen?