Malta 2010

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: Malta 2010

Bericht door euromunter »

De verkoop van de rollen zal plaatsvinden in november.

Groeten Paul
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Fantastisch dat de munt van 2011 eerder beschikbaar is dan deze van 2010 ! :klap:
Dit vind ik toch heel opmerkelijk :D

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Vind het sowieso opmerkelijk dat die 2010 munt nog moet uitkomen terwijl het over ruim 2 maanden al 2012 is...
Milcotoiro Nederland
Lid
Lid

Bericht door Milcotoiro »

Wat is op dit moment de status van Malta 2010 ?

Is de (normale) 2 euromunt van 2010 feitelijk al beschikbaar ? of bij iemand in bezit ? Of zijn we nog in verwachting ?
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

We 'wachten' nog steeds. Gewoon geduld hebben. Kan ook zomaar begin 2012 zijn dat de munt beschikbaar zal zijn.

Groeten Paul
wim België
Lid
Lid

Bericht door wim »

Heb nu van een duitse handelaar volgende mail gekregen...

Further news prepay, delivery dates in brackets:
...
Malta 2 Euro normal coin 2010 loose and in rolls (in one week)
...

Zou dat willen zeggen dat we hem toch nog voor 2012 zullen hebben.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ik heb van mijn ruilcontact in Malta begrepen dat ook deze munten gisteren beschikbaar waren alleen nog niet uitgegeven in verband met de drukte voor de 2 euro cc.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Op €uro Forum valt te lezen dat de munten sinds vandaag beschikbaar zijn.

Groeten Paul
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Jup het is inderdaad bevestigd :D

De eerste 2euromunten van Malta 2010 worden eindelijk te koop aangeboden voor €3.95 in Nederland .
Mooi prijsje lijkt mij toch :D

mvg Kevin
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Yosoyke schreef:te koop aangeboden voor €3.95 in Nederland .
Vind ik niet, mijn ruilpartner in Malta zegt dat ze er zo veel kan krijgen als ze wil en ze kosten 57.75 per rol.
Ik zou 3 .00 tot 3.50 euro dan een redelijker prijs vinden.

Luit
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Is het nu definitief zeker dat er van Malta alleen de 2 euro 2010 wordt uitgegeven en de overige (1ct t/m 1 euro) niet?
Of kunnen we volgens jaar alsnog de rest verwachten?

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Mischaop82 schreef:Is het nu definitief zeker dat er van Malta alleen de 2 euro 2010 wordt uitgegeven en de overige (1ct t/m 1 euro) niet?
Of kunnen we volgens jaar alsnog de rest verwachten?

Gr. Mischa
Is al bijna 3/4e jaar - 1 jaar definitief. Alleen muntrollen van 2 euro 2010 werden/worden uitgegeven. Verder staat er niks op de planning en komt er niks op de planning, helaas.
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

llinde schreef:
Yosoyke schreef:te koop aangeboden voor €3.95 in Nederland .
Vind ik niet, mijn ruilpartner in Malta zegt dat ze er zo veel kan krijgen als ze wil en ze kosten 57.75 per rol.
Ik zou 3 .00 tot 3.50 euro dan een redelijker prijs vinden.

Luit
€3,29 bij ons (www.collecteuros.com) (te bestellen zodra we deze op voorraad hebben)
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Gible schreef:Is al bijna 3/4e jaar - 1 jaar definitief. Alleen muntrollen van 2 euro 2010 werden/worden uitgegeven.
Weet je dat zo zeker? Waarom zou een land dat pas in 2011 besluit om rollen 2 euro 2010 uit te gaan geven, niet in 2012 besluiten om rollen van bijvoorbeeld 50 cent 2010 uit te gaan geven.
Het lijkt wel heel onlogisch om dat te doen, maar ik zie ook de logica van de 2 euro 2010 niet, waarom niet gewoon rollen van 2 euro 2011? Of heeft het feit dat het 2010 munten zijn invloed op het aantal uit te geven 2011 CC munten.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

llinde schreef:
Gible schreef:Is al bijna 3/4e jaar - 1 jaar definitief. Alleen muntrollen van 2 euro 2010 werden/worden uitgegeven.
Weet je dat zo zeker? Waarom zou een land dat pas in 2011 besluit om rollen 2 euro 2010 uit te gaan geven, niet in 2012 besluiten om rollen van bijvoorbeeld 50 cent 2010 uit te gaan geven.
Het lijkt wel heel onlogisch om dat te doen, maar ik zie ook de logica van de 2 euro 2010 niet, waarom niet gewoon rollen van 2 euro 2011? Of heeft het feit dat het 2010 munten zijn invloed op het aantal uit te geven 2011 CC munten.
Het is inderdaad allesbehalve zeker te zeggen dat de andere munten niet worden geslagen met jaartal 2010. Het zou mij niet verbazen als je volgend jaar een complete UNC-set 2010 kan toevoegen aan je verzameling. Kan ook zomaar een UNC-set 2011 worden trouwens. Of 2012... :dizzie:

Het heeft uiteraard invloed op het quotum van Malta, maar met hun 430.000 stuks 2 euro herdenkingsmunten 2011 zitten ze daar 'ruim' niet aan. Ze hadden ruim 500.000 munten mogen slaan.

Groeten Paul
numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund »

euromunter schreef:
Het heeft uiteraard invloed op het quotum van Malta, maar met hun 430.000 stuks 2 euro herdenkingsmunten 2011 zitten ze daar 'ruim' niet aan. Ze hadden ruim 500.000 munten mogen slaan.

Groeten Paul
Bedenk wel, dat Malta volgend jaar twee (2) CC-munten van 2 € emiteeren wil. Misschien vandaar, dat ze nu de quote van 2010 verhoogden.
Laatst gewijzigd door numisfreund op 01 dec 2011, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Het kan geen invloed hebben op de gemeenschappelijke munt. Anders is Malta daar in 2009 ruim over heen gegaan. Dus volgens mij geldt dat daarvoor niet. En dan hadden ze ook gewoon met jaartal 2011 kunnen slaan...

Groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Voor zover mij bekend worden de quota van de 2 euro CC bepaald aan de hand van het aantal tot dan toe uitgebrachte 2 euromunten van het betreffende land of aan de hand van het totaal aantal uitgebrachte 2 euromunten door alle landen.
Ik zie nergens in die regels staan dat het jaartal daarop van invloed is, vandaar ook mijn verwondering.
Verder neemt de gemeenschappelijke 2 euro een aparte positie in en gaat niet ten koste van een eventuele ander CC munt. Anders zou het immers onmogelijk zijn om een 2e CC munt in een jaar uit te geven omdat in de regels daarover ook staat dat elk land er maximaal één per jaar mag uitgeven.

Luit
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Fotootje van onze lang verwachte schatjes :

Afbeelding

mvg Kevin
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Hallo Kevin,

Ik heb ondertussen ook al van deze muntjes gekregen en daar zie ik, net zoals op jouw foto, kleurverschillen in de kern van de verschillende munten. Er zijn er met donkergeel en lichtgeel gekleurde kernen.
Ik heb geen idee hoe dit komt. Je ziet het ook wel eens bij Spaanse munten. Daarvan heb ik er een met een heel donkergele, bijna bruine, kern.
Het lijkt er wel op of er verschillende legeringen gebruikt zijn, met een andere samenstelling, maar dat kan ik me niet voorstellen. Misschien is het de inwerking van licht en hebben sommige rondellen een tijd in de zon gelegen?
Misschien heb jij nog een idee?

Groeten
Thomas
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

resparvae schreef:Hallo Kevin,

Ik heb ondertussen ook al van deze muntjes gekregen en daar zie ik, net zoals op jouw foto, kleurverschillen in de kern van de verschillende munten. Er zijn er met donkergeel en lichtgeel gekleurde kernen.
Ik heb geen idee hoe dit komt. Je ziet het ook wel eens bij Spaanse munten. Daarvan heb ik er een met een heel donkergele, bijna bruine, kern.
Het lijkt er wel op of er verschillende legeringen gebruikt zijn, met een andere samenstelling, maar dat kan ik me niet voorstellen. Misschien is het de inwerking van licht en hebben sommige rondellen een tijd in de zon gelegen?
Misschien heb jij nog een idee?

Groeten
Thomas
Kan er verkleuring optreden door zonlicht ook?
Ik dacht dat dit enkel kon zijn door de zuurtegraad van de omgeving (gebaseerd op een eerdere uitspraak van Martin uit een ander topic)
Martin schreef:Verkleuring van munten treedt vooral op door invloed van zuur in karton (zoals in de coincards) of materialen zoals papier en sommige soorten plastic. Daarbij gaat het puur om de zuurgraad die (met name op zilver) verkleuring kan geven. (Zon-)licht zelf kan een munt niet verkleuren dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ik heb eigenlijk niet direct een idee hoe het zou kunnen komen dat dit zo verkleurd is, want ik had het eerlijk gezegd nog niet echt opgemerkt.

mvg Kevin
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

De in een munt gebruikte metalen zijn niet lichtgevoelig, dus dat kan de verkleuring niet veroorzaken.

Luit
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

llinde schreef:De in een munt gebruikte metalen zijn niet lichtgevoelig, dus dat kan de verkleuring niet veroorzaken.

Luit
Dat dacht ik ook al.
Heb jij dan eventueel een ander idee hoe deze verkleuring op deze munten zo snel al zou kunnen voorkomen Luit?

mvg Kevin
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

De vraag is of het inderdaad zo snel is, ik heb geen idee of misschien sommige rondellen al veel langer liggen en daar misschien al verkleurd zijn.

Luit
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

llinde schreef:De vraag is of het inderdaad zo snel is, ik heb geen idee of misschien sommige rondellen al veel langer liggen en daar misschien al verkleurd zijn.

Luit
Dat is inderdaad ook een goede benadering, zo had ik nog niet gedacht.
Wie weet hoelang deze munten al geslagen zijn en in welke tijdspanne dit het geval was.

mvg Kevin

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”