Veiling munten Sgtravel op Ebay
Moderators: maarten89, WBE
Veiling munten Sgtravel op Ebay
Net als Koen heb ik ook maar eens m'n kast opgeruimd en heb er 23 advertenties van kunnen maken.
In het aanbod o.a Koninkrijk, euro's en wereldmunten vele in schitterende kwaliteit
en de meeste met een startbod van €1,-
Hier de link naar de advertenties: http://www.ebay.nl/sch/sgtravel1/m.html ... 7675.l2562
Veel succes met bieden !!!!
In het aanbod o.a Koninkrijk, euro's en wereldmunten vele in schitterende kwaliteit
en de meeste met een startbod van €1,-
Hier de link naar de advertenties: http://www.ebay.nl/sch/sgtravel1/m.html ... 7675.l2562
Veel succes met bieden !!!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Re: Veiling munten Sgtravel op Ebay
Ben ik ondertussen de enige nog die de forummarkt gebruikt?
Waarschijnlijk wel maar op eBay is er meer kans om te verkopen dan op de forummarkt. Hij heeft al aardig wat biedingen staan, helaas geen papiergeld maar daarvoor moet ik niet bij Sgtravel zijn. In den beginne heb ik ooit eens wat advertenties op het forum gezet en never nooit een reactie ontvangen. Tja, dan houd het op voor mij. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Succes, Alfred
Succes, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Verkoop toch regelmatig op de forumveiling en via mijn website. Vandaag nog een lotje verkocht via de forummarktIlosab schreef:Waarschijnlijk wel maar op eBay is er meer kans om te verkopen dan op de forummarkt. Hij heeft al aardig wat biedingen staan, helaas geen papiergeld maar daarvoor moet ik niet bij Sgtravel zijn. In den beginne heb ik ooit eens wat advertenties op het forum gezet en never nooit een reactie ontvangen. Tja, dan houd het op voor mij. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Succes, Alfred
He Michiel,
ik zal zeker nog munten aanbieden op de forummarkt maar de meeste die ik nu via ebay aanbied hebben al ruime tijd op de forummarkt gestaan zonder interesse.
Alle onverkochte munten komen gewoon weer terug op de forummarkt en marktplaats, met nog wat nieuwe exemplaren.
Alfred ik denk dat jij al genoeg keuze hebt bij de MPO veiling
ik zal zeker nog munten aanbieden op de forummarkt maar de meeste die ik nu via ebay aanbied hebben al ruime tijd op de forummarkt gestaan zonder interesse.
Alle onverkochte munten komen gewoon weer terug op de forummarkt en marktplaats, met nog wat nieuwe exemplaren.
Alfred ik denk dat jij al genoeg keuze hebt bij de MPO veiling
Dacht al, je bood eerder nog wel eens wat aan op de forummarkt.
Moet eigelijk eens uitzoeken hoe dat moet iets verkopen op ebay. Lijkt me zo'n gedoe met paypal etc. Doe het al jaren via mijn nieuwsbrief, forummarkt en mijn website. Wat overblijft zet ik meestal op mp, maar dat loopt nooit echt.
Moet eigelijk eens uitzoeken hoe dat moet iets verkopen op ebay. Lijkt me zo'n gedoe met paypal etc. Doe het al jaren via mijn nieuwsbrief, forummarkt en mijn website. Wat overblijft zet ik meestal op mp, maar dat loopt nooit echt.
[quote="sgtravel"Alfred ik denk dat jij al genoeg keuze hebt bij de MPO veiling [/quote]
Ja, dat klopt, zit me gek te puzzelen waarop te bieden maar sinds gisteren heb ik 3 kavels minder waar ik me druk om moet maken. Volgens mij ga jij je eBay verdiensten spenderen bij de MPO.
Groeten, Alfred
Ja, dat klopt, zit me gek te puzzelen waarop te bieden maar sinds gisteren heb ik 3 kavels minder waar ik me druk om moet maken. Volgens mij ga jij je eBay verdiensten spenderen bij de MPO.
Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
He Michiel,
om op ebay wat te verkopen heb je geen paypal nodig.
Alle kopers binnen de EU laat ik altijd betalen via de standaard bankoverschrijving, alleen als je iets wil verkopen op bv ebay.com dan is het wel handig om paypal aan te bieden omdat overschrijvingen vanuit Amerika vrij lastig zijn, ook om munten in Amerika te kopen is paypal erg handig.
om op ebay wat te verkopen heb je geen paypal nodig.
Alle kopers binnen de EU laat ik altijd betalen via de standaard bankoverschrijving, alleen als je iets wil verkopen op bv ebay.com dan is het wel handig om paypal aan te bieden omdat overschrijvingen vanuit Amerika vrij lastig zijn, ook om munten in Amerika te kopen is paypal erg handig.
Ik heb inderdaad enkele munten op het oogIlosab schreef:Volgens mij ga jij je eBay verdiensten spenderen bij de MPO.
Groeten, Alfred
Dus wel.....sgtravel schreef:om op ebay wat te verkopen heb je geen paypal nodig.
zie http://pages.ebay.nl/help/policies/acce ... olicy.html
LuitAlle verkopers die op eBay.nl aanbieden, moeten betalingen via PayPal aanbieden (op enkele beperkte uitzonderingen na). In de meeste gevallen kunnen ook nog andere betalingsopties worden aangeboden.
Daar kwam ik toen ook achter. Het lijkt mij zo'n gedoe.
Als ik nu wat verkoop is het of gewone verzending met risico voor de koper of aangetekend op mijn risico of ik bezorg het persoonlijk als de koper het niet wilt ophalen of niet per post wilt (1 forumlid hier wilt dat altijd, dus daar spaar ik het voor op en breng ik het 4x per jaar langs)
Bij ebay moet je als je via paypal het doet er zeker van zijn dat het aankomt, anders is het fluiten naar je geld.
Je mag maar 75 ads plaatsen per jaar, anders word het duurder qua commissies. Bij paypal betaal je ook een flink bedrag.
Gemiddeld verkoop ik 300 kavels per jaar via mijn site en nieuwsbrieven. Misschien zijn de opbrengsten op ebay iets hoger, maar er zit denk ik veel meer werk aan. Persoonlijke verkoop/ruilen op de kring avonden is toch een stuk leuker
Maar misschien ben ik te ouderwets qua ebay. Pas sinds een paar jaar koop ik erop, maar of verkopen iets gaat worden voor mij?
Dit is natuurlijk alleen mijn ouderwetse visie
Als ik nu wat verkoop is het of gewone verzending met risico voor de koper of aangetekend op mijn risico of ik bezorg het persoonlijk als de koper het niet wilt ophalen of niet per post wilt (1 forumlid hier wilt dat altijd, dus daar spaar ik het voor op en breng ik het 4x per jaar langs)
Bij ebay moet je als je via paypal het doet er zeker van zijn dat het aankomt, anders is het fluiten naar je geld.
Je mag maar 75 ads plaatsen per jaar, anders word het duurder qua commissies. Bij paypal betaal je ook een flink bedrag.
Gemiddeld verkoop ik 300 kavels per jaar via mijn site en nieuwsbrieven. Misschien zijn de opbrengsten op ebay iets hoger, maar er zit denk ik veel meer werk aan. Persoonlijke verkoop/ruilen op de kring avonden is toch een stuk leuker
Maar misschien ben ik te ouderwets qua ebay. Pas sinds een paar jaar koop ik erop, maar of verkopen iets gaat worden voor mij?
Dit is natuurlijk alleen mijn ouderwetse visie
Daar sta je niet alleen in want ik vind PayPal ook helemaal niets en schandalig dat ze je tot zoiets verplichten. Ik koop alleen iets op eBay en verkopen en soms kopen op Marktplaats. Ik heb misschien 3 of 4 x per jaar iets te verkopen en als er geen kandidaten zijn dan niet.neozion schreef:Dit is natuurlijk alleen mijn ouderwetse visie
Groeten, Alfred
Luit, ik heb nog nooit Paypal als betalingsmethode aangeboden altijd alleen overschrijvingen per bank en heb hier nog nooit wat van gehoord via ebay.( ik zie ook bij het aanmaken van de advertentie nergens staan dat ik dit verplicht ben)llinde schreef:Dus wel.....sgtravel schreef:om op ebay wat te verkopen heb je geen paypal nodig.
zie http://pages.ebay.nl/help/policies/acce ... olicy.html
LuitAlle verkopers die op eBay.nl aanbieden, moeten betalingen via PayPal aanbieden (op enkele beperkte uitzonderingen na). In de meeste gevallen kunnen ook nog andere betalingsopties worden aangeboden.
Paypal is een dure/onhandige manier om je geld te ontvangen en zou mij ook (verplichten) om ook goedkopere munt (onder de €40,-) aangetekend te versturen, iets waar de meeste kopers ook niet op zitten te wachten.
Ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar ik kan me herinneren dat je bij eBay eerst een x aantal objecten moet verkopen voordat je PayPal mag uitschakelen bij je objecten (of dat je een x aantal keer positieve feedback als verkoper moet krijgen). Voor transacties binnen NL is PayPal inderdaad duur.sgtravel schreef:
Luit, ik heb nog nooit Paypal als betalingsmethode aangeboden altijd alleen overschrijvingen per bank en heb hier nog nooit wat van gehoord via ebay.( ik zie ook bij het aanmaken van de advertentie nergens staan dat ik dit verplicht ben)
Paypal is een dure/onhandige manier om je geld te ontvangen en zou mij ook (verplichten) om ook goedkopere munt (onder de €40,-) aangetekend te versturen, iets waar de meeste kopers ook niet op zitten te wachten.
Wat de gek er voor geeft.
Morgenavond lopen er weer een aantal munten van mij af op ebay (najaars schoonmaak ), totaal 25 stuks vrijwel allemaal in ongecirculeerde staat. enkele hoogtepunten: 1 cent 1913 met orginele koper kleur deze munten werden eigenlijk zwart gemaakt, deze is de dans ontsprongen en heeft een mooie muntglans. 2½ Cent 1903 met 85% orginele muntkleur, keerzijde is 100% kleur alleen de muntzijde heeft een beetje aanslag, erg lastig in deze kwaliteit. 10 Cent 1912b een lastig dubbeltje in unc kwaliteit, deze heeft ook nog een schitterende muntglans. 2½ gulden 1870 UNC, een erg mooie rijksdaalder in hoge kwaliteit. dit betreft een vroege afslag met de lijntjes op het veld en een mooi goudkleurig patina langs de rand. hij heeft wel enkele krasjes op het veld waardoor hij bij PCGS/NGC niet veel hoger zou uitkomen dan MS62/63. toch is hij zeer lastig te vinden in deze kwaliteit.
Succes met bieden: http://www.ebay.nl/sch/sgtravel1/m.html ... 7675.l2562
Succes met bieden: http://www.ebay.nl/sch/sgtravel1/m.html ... 7675.l2562
-
- Donateur
Ben je zelf een beetje tevreden met het resultaat?
Ja ben tevreden met de opbrengsten, kan ik de mpo weer van betalenspatbord schreef:Ben je zelf een beetje tevreden met het resultaat?
Hoop dat jij ook tevreden bent met je aankopen, volgende week de volgende opruiming!!!
-
- Donateur
Of ik tevreden ben met mijn aankopen weet ik pas als ik ze in huis heb.
Wel jammer dat ik bij een paar kavels op het eind nog overboden werd. Maar goed, mijn biedingen daar hebben jou in ieder geval goed geholpen.
Volgende week zit er weinig zilver tussen, dus voor mij niet zo interessant...
Wel jammer dat ik bij een paar kavels op het eind nog overboden werd. Maar goed, mijn biedingen daar hebben jou in ieder geval goed geholpen.
Volgende week zit er weinig zilver tussen, dus voor mij niet zo interessant...
Morgen aan het eind van de middag loopt deel 2 van de najaarsopruiming af,vooral juliana in hoge kwaliteit.
Enkele hoogtepuntjes zijn 1 cent 1950 met grotendeels originele muntkleur, cent 1980 met een prooflike uitstraling(komt niet goed over op de foto). 1 gulden 1956 prooflike (oplage slechts 2.000) enkele stuivers jaren 60 met originele muntkleur waarbij 1965 in Proof kwaliteit(R3) enkele vroege juliana dubbeltjes waarbij 1960 en 62 in zeer hoge kwaliteit. Van wilhelmina nog een serie vierkante stuivers in UNC/FDC kwaliteit waarbij 1936
Hierbij de link: http://www.ebay.nl/sch/m.html?item=1724 ... el1&_sop=1
succes met bieden
Enkele hoogtepuntjes zijn 1 cent 1950 met grotendeels originele muntkleur, cent 1980 met een prooflike uitstraling(komt niet goed over op de foto). 1 gulden 1956 prooflike (oplage slechts 2.000) enkele stuivers jaren 60 met originele muntkleur waarbij 1965 in Proof kwaliteit(R3) enkele vroege juliana dubbeltjes waarbij 1960 en 62 in zeer hoge kwaliteit. Van wilhelmina nog een serie vierkante stuivers in UNC/FDC kwaliteit waarbij 1936
Hierbij de link: http://www.ebay.nl/sch/m.html?item=1724 ... el1&_sop=1
succes met bieden
Zie net dat ik een verkeerde foto bij de advertentie van de stuiver 1966 heb geplaatst , zoals in de titel is het een stuiver uit 1966 en niet 1965 zoals op de eerste foto. De kwaliteit van de munt is hetzelfde. Kan helaas de foto of de text niet meer aanpassen, de huidige bieders zijn al geïnformeerd.