jantomat schreef:verkocht weet ik nog zomaar niet.
kijk maar eens naar biedingen.
Gebruikersnaam: 6***9( 2 ) EUR 1.052,00 08-mei-11 20:35:44 CEST
Gebruikersnaam: j***1( 3 ) EUR 1.050,00 05-mei-11 11:02:52 CEST
Gebruikersnaam: i***d( 255) EUR 1.045,10 08-mei-11 20:35:44 CEST
2 en 3 feedbacks zijn de hoogste bieder.
als ik zoiets zie heb ik mijn twijfels.
zijn ze niet bezig de munt wat hoog in waarde te houden?
Jan,
Dit klinkt niet logisch, als de bieders met 2 en 3 feedbacks beide fake accounts zouden zijn, is het niet logisch dat de bieder met 2 feedbacks op het allerlaatste moment nog met een paar euro over bieder met 3 feedbacks heengaat, de prijs wordt immers nauwelijks hoger gehouden.
Eindelijk dit topic eens gelezen. Zag er een supergroot topic uit en had nooit echt de zin gevonden om dit te lezen, bij deze dit gedaan.
Heb nu gezien dat de prijzen eindelijk eens wat beginnen te zakken, benieuwd hoe ver dit nog zal zakken, al lijkt mij een prijs van €950 euro nog steeds een prijs die niet direct benaderd zal worden ?
Ben ik eens aan het rondzoeken naar enkele muntjes die nu nog te koop aangeboden worden. Op marktplaats zie ik eentje van onze collecteuros.com
Zou diegene sowieso niet vertrouwen. Bij de goedkopere munten gaat alles goed als ik zijn feedbacks lees maar wanneer het om duurdere items gaat (bijv. 1 van 153 euro) komen er opeens negatieve feedbacks.
Gible schreef:Zou diegene sowieso niet vertrouwen. Bij de goedkopere munten gaat alles goed als ik zijn feedbacks lees maar wanneer het om duurdere items gaat (bijv. 1 van 153 euro) komen er opeens negatieve feedbacks.
Zou zowiezo al niet beginnen met een startbedrag van €1750 euro
Zou wel zalig zijn deze in uw verzameling te kunnen hebben , maar jah ..
ik ben erg benieuwd wat iedereen denkt en weet over de waarde ontwikkeling van deze munt.
het is een erg gewilde munt en mag niet ontbreken in een 2 euro muntverzameling. de oplage van 20.001 stuks is natuurlijk niet erg hoog, maar hoog genoeg om toch niet van een erg zeldzame munt te kunnen spreken.
waardoor is hij zo kostbaar? of gaat hij nog duurder worden
mocht je een mening hebben, ik ben erg benieuwd...
ik ben erg benieuwd wat iedereen denkt en weet over de waarde ontwikkeling van deze munt.
het is een erg gewilde munt en mag niet ontbreken in een 2 euro muntverzameling. de oplage van 20.001 stuks is natuurlijk niet erg hoog, maar hoog genoeg om toch niet van een erg zeldzame munt te kunnen spreken.
waardoor is hij zo kostbaar? of gaat hij nog duurder worden
mocht je een mening hebben, ik ben erg benieuwd...
frank
Dat is jouw mening.
Je kan gerust zeggen dat d'r meer dan 20.000 man zijn die 2 euro CC's verzamelen, daarom is het een erg gewilde munt.
En als het aanbod kleiner is dan de vraag word vanzelf sprekend de prijs hoger, en zolang d'r 2 euro CC verzamelaars bijkomen zal de prijs in theorie ook iets stijgen waarschijnlijk.
Euro schreef:
Dat is jouw mening.
Je kan gerust zeggen dat d'r meer dan 20.000 man zijn die 2 euro CC's verzamelen, daarom is het een erg gewilde munt.
En als het aanbod kleiner is dan de vraag word vanzelf sprekend de prijs hoger, en zolang d'r 2 euro CC verzamelaars bijkomen zal de prijs in theorie ook iets stijgen waarschijnlijk.
ja daar heb je misschien wel gelijk in. de vraag is misschien groter dan 20.000, maar ik denk alleen dat de groep mensen die deze hoge prijzen ook daadwerkelijk willen betalen lager is.
Euro schreef: en zolang d'r 2 euro CC verzamelaars bijkomen zal de prijs in theorie ook iets stijgen waarschijnlijk.
De vraag is alleen of er meer 2 euro verzamelaars bijkomen dan er afhaken. Omdat dat onbekende factoren zijn is de prijs ook moeilijk te voorspellen.
Als je naar de ontwikkeling kijkt is de prijs de laatste paar jaren redelijk constant.
Persoonlijk denk ik dat de kans op daling van de prijs groter is dan van verdere stijging.
Euro schreef: en zolang d'r 2 euro CC verzamelaars bijkomen zal de prijs in theorie ook iets stijgen waarschijnlijk.
De vraag is alleen of er meer 2 euro verzamelaars bijkomen dan er afhaken. Omdat dat onbekende factoren zijn is de prijs ook moeilijk te voorspellen.
Als je naar de ontwikkeling kijkt is de prijs de laatste paar jaren redelijk constant.
Persoonlijk denk ik dat de kans op daling van de prijs groter is dan van verdere stijging.
Luit
Ik denk dat d'r inderdaad genoeg verzamelaars zijn die van de duurdere 2 euro CC's afstappen(San Marino, Vaticaan, Monaco).
Dat is het mooie van de 2 euro CC's, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Sinds de tijd dat ik hier op het forum zit is de prijs van deze 2 euro munt toch aardig gestegen, toen ik hier net kwam gingen ze bij veiligen soms (net) onder de 1000 euro weg.
Euro schreef:Sinds de tijd dat ik hier op het forum zit is de prijs van deze 2 euro munt toch aardig gestegen, toen ik hier net kwam gingen ze bij veiligen soms (net) onder de 1000 euro weg.
Zo veel hoger ligt het gemiddelde nu ook nog niet, en ook onder de 1000 euro komt nog steeds voor, kijk maar eens op http://www.starshop-forum.de/viewtopic. ... lly#p45071
Er gaan er meer onder de 1100 weg dan erboven, vandaar ook mijn opmerking aan munten1 dat hij geen scherpe prijs heeft...
ik denk dat als hij goedkoper gaat worden de vraag vlink zal gaan stijgen en dan gaat de prijs ook weer stijgen.
ik denk dat de vraag groter is dan 20.000 als hij goedkoper wordt dan 1000,- en dat de vraag kleiner is dan 20.000 als hij duurder wordt dan 1500,-. daarom denk ik dat hij tussen de 1000,- en 1500,- zal blijven schommelen.
munten1 schreef:ik denk dat als hij goedkoper gaat worden de vraag vlink zal gaan stijgen en dan gaat de prijs ook weer stijgen.
In principe is dat een normale marktwerking, maar zonder duidelijke redenen gaat de prijs niet zomaar omlaag en als er wel duidelijk aanwijsbare redenen zijn waardoor de prijs onder druk komt te staan is dat waarschijnlijk ook gelijk de reden waarom er dan geen enorme stijging in de vraag ontstaat. Kortom het lijkt er inderdaad op dat de prijs wel wat zal blijven schommelen, zelf verwacht ik niet de hoge range die jij aangeeft, maar meer van 1000 tot 1250, misschien zelfs nog wat lager.
Mocht de euro een afgesloten verzamelgebied worden, dan zou de prijs wel eens flink omlaag kunnen gaan.
kan iemand die deze munt in bezit heeft, een foto maken van deze munt zonder munthouder?
wil deze foto dan op de plaats steken waar deze munt zou moeten komen in mijn album...kwestie van geen probe in mijn album te willen steken.
Had er ook al tussen gekeken...maar als je de foto's aanpast naar de werkelijke grootte van een 2 euromunt is de kwaliteit volledig weg...
en geeft toe, een echte foto ervan is toch veel mooier...
Ik weet niet hoe groot jouw euromunten zijn, maar als je er van uit gaat dat een euromunt ongeveer één inch als diameter heeft dan is een afbeelding van meer dan 300 pixels in principe voldoende voor een goede kwaliteit.
Misschien ook wel leuk om aan de discussie toe te voegen betreffende de twee euro 2007 van Monaco........Dit heb ik nog nooit gelezen.....Iemand biedt hem aan voor 1290 euro, koper kwam de munt tegen in de verzameling van zijn ouders en is reeds in omloop geweest. Wat moet je hier nu van vinden??
Iemand die zo een hoog bedrag voor deze Grace Kelly kan betalen kan gemakkelijk eventueel wat meer betalen voor een unc exemplaar .Ik las echter al eens in een tijdschrift dat deze munt (ook een gecirculeerde ) op een veiling 1000 euro haalde.Dus ja je kan altijd proberen.Je hoeft maar 1 koper te vinden maar is moeilijk gezien dit hoog bedrag en de staat van de munt.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Ik schreef kort geleden dat de munt voor 1290 euro aangeboden werd en dat ik het verhaal er om heen vreemd vond. Nu kijk ik nog een keer en staat de munt ineens op 1099 euro of tegen beste voorstel.
Ik deelde dit mee omdat ik juist het verhaal vreemd vond dat hij de munt in de verzameling van zijn ouders tegen kwam en deze mocht verkopen en dat hij in omloop zou zijn geweest. Er werd door jullie wel gereageerd op of hij in omloop was geweest en niet op het verhaal daar om heen.
Nu staat hij twee weken later dus niet op 1290 maar 1099 of beste voorstel.
Vinden jullie dat niet vreemd, zou het geen groot risico zijn??
Ik heb de advertentie op Ebay doorgelezen en de foto bekeken. Het blijft een vreemd verhaal.
Persoonlijk koop ik niet zulke dure munten. Als ik zoveel geld voor een munt over had, had ik zeker weten niet deze munt gekocht.
Ik vind deze munt er namelijk erg slecht uitzien en zal er dus een slecht gevoel aan overhouden.
Of het verhaal nu vreemd is, ik zal in ieder geval niet mijn vingers branden om een munt van slechte kwaliteit (persoonlijke mening) voor zoveel geld aan te schaffen.
Als ik bereid was om zoveel geld uit te geven aan een munt, bleef ik net zo lang door zoeken tot ik de voor mij perfecte munt heb gevonden. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke mening!
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten