Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly
Moderators: numisfreund, euromunter
-
- Globale moderator
Re: Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly
Hoewel de verkoper toelicht dat de krassen niet op de munt zitten maar dat het door de foto/scan komt vertrouwen de bieders het blijkbaar toch niet helemaal, gezien de verkoopprijs!!
http://cgi.ebay.de/MONACO-Grace-Kelly-2 ... fresh=true
Peter.
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Deze is verkocht voor €1.131,00euromunter schreef:En een nieuwe om te volgen:
- http://cgi.ebay.nl/MONACO-2-EURO-2007-B ... 53e46b3585
Groeten Paul
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
En deze is verkocht voor €905,00Petijsach schreef:Hoewel de verkoper toelicht dat de krassen niet op de munt zitten maar dat het door de foto/scan komt vertrouwen de bieders het blijkbaar toch niet helemaal, gezien de verkoopprijs!!
Peter.
Inderdaad een vreemde verkoper, dan zou ik hem toch echt even uit de beschadigde capsule gehaald hebben en hem dan op de foto gezet hebben, of een nieuwe capsule, dat mag toch wel bij dergelijke munten

Scheelt hem wel een paar honderd Euries...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Re:
voskeman schreef:Daar zul je wel gelijk in hebben.
Ik heb het zo even tot nu toe bekeken dat van ca 15.000-20.000 dat de
waarde ligt bij de 1.000 euro. Normale euro uitgave Monaco zijn minder in aantal geslagen en toch goedkoper. Grace Kelly komt uit op 1250 euro
op dit moment.
Gaan we naar de 30.000-38.000 stuks ligt de prijs rond de 50,00-75,00 euro .
Ik ben benieuwd naar de prijs ontwikkeling , jij verwacht 2000,00 euro in de komende jaren. Ik heb een andere verwachting namelijk 600-800 euro. Zegt dus helemaal niets dit is mijn gevoel.
ik denk dat de prijs stijgt tot 1500 daarna in 1 keer hard daalt omdat er dan weinig vraag naar is.
mvg
Re: Re:
Ik denk niet dat de prijs stijgt naar 1500, maar een snelle daling is heel erg onwaarschijnlijk, want daarvoor heb je een groot aanbod nodig.siegertmunt schreef:
ik denk dat de prijs stijgt tot 1500 daarna in 1 keer hard daalt omdat er dan weinig vraag naar is.
Zelfs als er vrijwel geen vraag is, dan blijft de prijs op peil omdat niemand de munt weg wil doen voor een lage prijs.
Een groot aanbod met snelle prijsdaling krijg je alleen bij paniekverkopen, en ik zou niet weten waar die vandaan moeten komen.
Luit
dat is waar het zou alleen mogelijk zijn als er een partij nieuwe wordt geslagen voor de 30 sterfdag fzo met grotere oplage dan denk ik dat de prijs wel zal zakken
Zelfs als Monaco dat zou besluiten, zou volgens mij de extra partij het huidige muntmeestersteken moeten krijgen, en dus afwijken van het origineel.
Als die afwijking er is wordt de huidige oplage dus niet groter en heeft dan ook geen effect op de prijs.
Overigens is dat gewijzigde muntmeestersteken van Frankrijk er ook oorzaak van dat dus de Monaco BU set van 2009 nu ook voor motiefverzamelaars die ook op het muntmeestersteken letten een verplichte set is geworden.
Luit
Als die afwijking er is wordt de huidige oplage dus niet groter en heeft dan ook geen effect op de prijs.
Overigens is dat gewijzigde muntmeestersteken van Frankrijk er ook oorzaak van dat dus de Monaco BU set van 2009 nu ook voor motiefverzamelaars die ook op het muntmeestersteken letten een verplichte set is geworden.
Luit
Ook dan niet, want dan krijg je een nieuwe munt met een nieuw jaartal erop.
De prijs van de munt zal voorlopig wel blijven schommelen tussen 1000 en 1600 in
De prijs van de munt zal voorlopig wel blijven schommelen tussen 1000 en 1600 in
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Volgens mij is een ander jaartal niet verplicht maar bij een andere aanleiding wel logisch natuurlijk.Collecteuro's schreef:Ook dan niet, want dan krijg je een nieuwe munt met een nieuw jaartal erop.
Bovendien doet Monaco er alles aan om de prijs van munten voor verzamelaars zo hoog mogelijk op te drijven, dus ze zullen echt niet zo'n rare stunt gaan uithalen.
Luit
vind het wel jammer jonge verzamelaars krijgen zo nooit een leuke kans maar die komt hopelijk nog:)
-
- Globale moderator
Ik zou er niet op rekenen dat deze munt ooit weer flink in waarde gaat dalen. Deze zal echt z'n waarde wel houden, waar deze nu voor wordt verkocht (900 - 1.100 euro).
groeten Paul
groeten Paul
Het scheelt natuurlijk ook wel weer dat jonge verzamelaars vanzelf ouder worden en dat zijn/haar verzameling niet binnen een bepaalde tijd compleet hoeft te zijn dus wie weet over een paar jaar bemachtig jij zo'n setje!
Alleen als de prijs duurder of goedkoper wordt....
Alleen als de prijs duurder of goedkoper wordt....
En daarbij, wie weet of er over een paar jaar weer niet een of andere 2 euro CC uitkomt die uiteindelijk 1000 euro waard wordt, terwijl je hem misschien zelf voor 100 - 200 euro kan kopen (ofzo)
Wat de gek er voor geeft.
dat is zo.
en zal zeker het geval worden
en zal zeker het geval worden
-
- Globale moderator
Met nog ruim 2 dagen te gaan staat deze veiling op > 900,-...
http://cgi.ebay.nl/Monaco-2-euro-BU-Gra ... 3a65a36554
Ben benieuwd waar die op gaat eindigen, heb het de laatste tijd niet echt in de gaten gehouden.
groeten Paul
Ben benieuwd waar die op gaat eindigen, heb het de laatste tijd niet echt in de gaten gehouden.
groeten Paul
Paul,
Laatste 2 weken is de munt beëindigd op resp. 1.120 - 1.055 - 988 - 1.250 - 1.004 euro.
Hansafloep.
Laatste 2 weken is de munt beëindigd op resp. 1.120 - 1.055 - 988 - 1.250 - 1.004 euro.
Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
-
- Globale moderator
Dat zijn nogal uiteenlopende prijzen... Allemaal veilingen op eBay Nederland?
groeten Paul
groeten Paul
Neej, veilingen bij de Oosterburen.
Hansafloep.
Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
-
- Globale moderator
Die eindigen doorgaans wat lager dan bij veilingen uit eigen land. Dat was vorig jaar ook al de trend, kijken of er genoeg wordt aangeboden op de Nederlandse eBay om het te kunnen vergelijken... 

Is overigens een opvallend laag aantal verkochte munten, meestal worden er op ebay Duitsland zo'n 10 munten in 2 weken verkocht...hansafloep schreef:Paul,
Hansafloep.
Luit
Raakt de voorraad langzaam op, of is het wachten op de storm voor de eventuele 2 euro cc van dit jaar ?llinde schreef:Is overigens een opvallend laag aantal verkochte munten, meestal worden er op ebay Duitsland zo'n 10 munten in 2 weken verkocht...
Luit
Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.
Als je ziet dat het aantal via ebay verkochte munten zo'n 30 tot 40 per maand is van vrijwel uitsluitend particuliere verkopers, dan is al snel duidelijk dat het hier niet om voorraden gaat, maar gewoon om een normaal aantal van eigenaar wisselende munten.Roermunt schreef: Raakt de voorraad langzaam op
Handelaren hebben de munt overigens meestal ook niet op voorraad.
Luit
Verkocht voor € 1052,-euromunter schreef:Met nog ruim 2 dagen te gaan staat deze veiling op > 900,-...
groeten Paul
Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.
verkocht weet ik nog zomaar niet.
kijk maar eens naar biedingen.
Gebruikersnaam: 6***9( 2 ) EUR 1.052,00 08-mei-11 20:35:44 CEST
Gebruikersnaam: j***1( 3 ) EUR 1.050,00 05-mei-11 11:02:52 CEST
Gebruikersnaam: i***d( 255) EUR 1.045,10 08-mei-11 20:35:44 CEST
2 en 3 feedbacks zijn de hoogste bieder.
als ik zoiets zie heb ik mijn twijfels.
zijn ze niet bezig de munt wat hoog in waarde te houden?
verkopers graken er volgens mij niet zo goed meer van af.
20.001 ex in omloop. en je komt ze nog tegen?
dus zijn er minder dan 20.000 echte euromuntenverzamelaars die compleet zijn.
hoeveel van het forum hebben deze GK ?
of zou het kunnen dat er meer in omloop zijn dan dat wij denken?
groetjes
jan tomat
kijk maar eens naar biedingen.
Gebruikersnaam: 6***9( 2 ) EUR 1.052,00 08-mei-11 20:35:44 CEST
Gebruikersnaam: j***1( 3 ) EUR 1.050,00 05-mei-11 11:02:52 CEST
Gebruikersnaam: i***d( 255) EUR 1.045,10 08-mei-11 20:35:44 CEST
2 en 3 feedbacks zijn de hoogste bieder.
als ik zoiets zie heb ik mijn twijfels.
zijn ze niet bezig de munt wat hoog in waarde te houden?
verkopers graken er volgens mij niet zo goed meer van af.
20.001 ex in omloop. en je komt ze nog tegen?
dus zijn er minder dan 20.000 echte euromuntenverzamelaars die compleet zijn.
hoeveel van het forum hebben deze GK ?
of zou het kunnen dat er meer in omloop zijn dan dat wij denken?
groetjes
jan tomat