Stempel op 50 euro uit Belgie
-
bambinoo
Stempel op 50 euro uit Belgie
Ik heb hier een 50 euro biljet die ik vandaag uit de bank gehaald heb. Het is er een van Belgie met in het midden van de voorzijde van het biljet een zwarte stempel met 6 cijfers, hij is niet helemaal recht gedrukt want de laatste drie cijfers zijn onleesbaar. "380???"
Het biljet is geen hit op EBT.
Waarom staat deze stempel er op?
Het biljet is geen hit op EBT.
Waarom staat deze stempel er op?
Re: Stempel op 50 euro uit Belgie
Heb je een afbeelding van het biljet en de stempel. Ik zoek even de site op waar deze vrijwel zeker op zal staan. Ik denk dat het een bankstempel is van een land buiten de eurozone.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gevonden: Stempels op eurobiljetten
Beetje onhandig maar als je helemaal beneden naar de pagina gaat vindt je makkelijke doorkliklinks. Kun je wat makkelijker mee zoeken.
Gr. Jeroen
Beetje onhandig maar als je helemaal beneden naar de pagina gaat vindt je makkelijke doorkliklinks. Kun je wat makkelijker mee zoeken.
Gr. Jeroen
In sommige landen is het gebruikelijk om de dagopbrengst van de winkel te stempelen op een bundel biljetten die naar de bank gebracht moeten worden door de winkelier. Die persoon zal waarschijnlijk 380.00 euro gedraaid hebben. Stempel is niets bijzonders en zal worden vernietigd bij een bankinstelling als deze wordt gedetecteerd.
-
bambinoo
Briefje komt vandaag van de bank, Vreemd dat het niet vernietigd is.
via pinapparaat of via medewerker?
-
bambinoo
Ik heb het uit een pinapparaat.
Heeft dit briefje dan verzamelwaarde of meerwaarde?
Of is de waarde 50 euro?
Heeft dit briefje dan verzamelwaarde of meerwaarde?
Of is de waarde 50 euro?
Ik geloof niet dat er mensen zijn die er veel meer dan €50,- voor geven, een stempel kan iedereen er wel op zetten, dus zeldzaam is het ook niet. Ik heb ooit een 20 euro biljet gezien (op het internet) die door de printer was gegaan en daar had iemand heel mooi zijn eigen creatie in ontworpen. Leuk gedaan, zal eens kijken of ik die nog ergens kan vinden. Bijzonder is het natuurlijk niet.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
-
mmmunten
- Volledig lid

Ik ben wel benieuwd naar die 20 euro huisvlijt...
Wanneer het via een pinapparaat gaat, is het een aftel via machines van zoveel biljetten bij te vullen in dat en dat compartiment. was het via een balie van een bank gegaan, dan had de medewerker waarschijnlijk het biljet niet uitgegeven maar omgewisseld voor een ander. Moet je eens voor de gein gaan testen door een vijf euro biljet door midden te scheuren en met plakband in elkaar te zetten. Ik denk dat je minimaal 10 winkeliers passeert die moeilijk gaan doen om het te accepteren als wettig betaalmiddel. Je kan met een beetje creativiteit er ook een geslachtsdeel op zetten of een gordijntje tekenen in het raam.. hoer is bezig.. ben zo terug!