Harstikke fijn eens een weerwoord te krijgen van een deskundige die in de USA woont. Ik heb in de loop van mijn leven al aardig wat kennis opgebouwd over de munten zelf, maar wanneer ik in mijn grote bekendenkring vragen stel omtrent PCGS en slabs, is het enige wat ik oogst

. En zodoende heb ik deze topic bewust opgestart om uiteindelijk tot gedegen kennis te komen omtrent dit onderwerp, waar een hoop mensen de mist mee in gaan.
Het is geenszins een kwestie van uit mijn nek kletsen, het is gewoon een openbare zoektocht naar nieuwe kennis, en ik ben blij daartoe dat je enige opmerkingen hebt gemaakt hieromtrent.
Van mij mag je rustig 500 dollar betalen voor een USA-cent uit de jaren 80, want munten sparen is een hobbie naar de inhoud van ieders portemonnee. Ik ben al blij dat je daarin geld investeert.
Ik hoop dat je met jouw deskundigheid nog meer fouten weet te traceren, want over de zin en onzin van slabs is nog zeker niet alles weergegeven op dit forum.
Mag ik je er wel aan herinneren dat dit forum er is om elkaar vooruit te helpen om lacunes aan te vullen, want de 1 leert hier van de ander. En het is heel goed dat je het niet met me eens bent, want jij bent een expert op dit gebied en ik niet. Je lijkt me een goede moderator op het gebied van PCGS, dus denk daar maar eens over na. Dan ga ik me lekker met iets anders weer bezighouden waar ik meer verstand van heb!
Nu kan ik me nog herinneren dat je ooit in april 2012 bij een duit uit Gelderland van 1752 al eens aangaf dat bij NGC je het nooit zeker weet: soms schrijven ze bij het label Holland, Netherland, Netherlands en ook had je aanmerkingen toen over de graderingen; je ging toen geloof ik verder met een Willemcent die avond waar je ook vragen over had.. dit soort opmerkingen die je in het verleden plaatste in de rubriek provinciaal zijn tekenend aan deze kant van de oceaan. Ik heb altijd hele mooie munten uit je collectie in het verleden afgebeeld gezien in die rubriek van mooie klassieke zilveren munten, en die gingen ook vaak vergezeld met afgebeelde slab-etiketten.
Wat ik weer weet uit het veilingwezen is dat een topopbrengst mede wordt bepaald door de omschrijving. En een label kan dan wel origineel zijn, maar als men niet eens de correcte landsbenaming kan spellen op dat label, danwel jaartal of denominatie, in hoeverre is zo'n fout dan bepalend voor het realiseren van een topopbrengst? Als jij een cent koopt van 1982 in de hoogste gradatie double die, voor 500 dollar, wat doe je dan als je de cent 1982 ziet zitten in een slab waar 1981 of 1983 of whatever is afgeprint? In hoeverre ga jij dan als expert retourneren, of laat je het maar erbij zitten, wat zijn je rechten als internationale klant om daadwerkelijk te procederen.. dat is de informatie die wel eens duidelijk hier neergezet kan worden door iemand die het weet. En dan niet voor mij alleen, maar voor alle verzamelaars die overwegen om slabs in hun verzameling op te nemen.