Nederland 2017

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Thomas Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Nederland 2017

Bericht door Thomas »

Petijsach schreef:Nu is hier ook nog een losse 2 euromunt Nederland 2017 servaasbrug te bestellen: https://www.knm.nl/officiele-2-euromunt ... escription

Ik kan geen oplage aantal vinden, is dit ergens bekend?

Peter.
In die bijgevoegde link kun je een abonnement nemen bij de KNM. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat je hier veel meer voor betaald dan in de reguliere handel! :lollig:

Groeten Tom
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

[/quote] Wat betreft de oplage van de 2 euro servaasbrug:
20.000 stuks BU in coincard
5.000 stuks BU in transitieset
2.000 stuks proof in cassette
1.000 stuks proof in transitieset
x aantal unc in de 2-euromunten collectie

Dat laatste aantal schat ik in op een paar duizend. Geen idee hoeveel mensen die collectie hebben, maar ze zullen ook nog wel iets achter de hand houden voor nieuwe klanten.[/quote]

Ik vindt het bijzonder storend dat er bij het bekendmaken van de transitiesets en coincard met geen enkel woord is gerept over deze "losse" munt. Langzaamaan verdwijnt zo wel het vertrouwen van de KNM (voor zover dat nog aanwezig was).

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Petijsach schreef:Ik vindt het bijzonder storend dat er bij het bekendmaken van de transitiesets en coincard met geen enkel woord is gerept over deze "losse" munt. Langzaamaan verdwijnt zo wel het vertrouwen van de KNM (voor zover dat nog aanwezig was).
Je zult niet de enige zijn. Ze flikken dat soort dingen iedere keer en ze kijken alleen maar naar snsel geld op de korte termijn, in plaats van de te investeren in langdurende klant-relaties.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”