Ilosab schreef:Eigenlijk te gek voor woorden dat iedere creditcard werkt behalve die van de Rabobank, en daar betaal je dan ieder jaar voor.
Wat ik eigenlijk te gek voor woorden vind is dat iedere bank en creditcardmaatschappij dit soort beveiligingen weer anders doet.
Ik heb twee verschillende Visacards, één van de ANWB en één van de Gamma. Die van de ANWB moet ik bij dit soort online betalingen een zogenaamde e-code die ik met een app moet genereren opgeven, en bij de andere moet een wachtwoord behorend bij "Verified by Visa" worden opgegeven. Beide werken overigens in Monaco, want ik heb dit jaar een andere creditcard gebruikt als vorig jaar.
Het probleem ligt hier dan misschien bij de "payment service provider" die door MTM wordt gebruikt, die kan blijkbaar niet overweg met de Rabo card.
Iets soortgelijks heb ik als ik met mijn Gamma card wil betalen bij Aliexpress, krijg dan wel het "Verified by Visa" scherm, geeft het juiste wachtoord in en krijg dan toch daarna een foutscherm van de shop.
Als ik dan bij "verified by Visa" inlog kan ik zien dat de transactie door hun goedgekeurd is, maar omdat de shop dat blijkbaar niet herkent wordt het niet afgeschreven en heb je dus dit soort problemen.
Dit is voor mij ook een reden geweest om twee verschillende creditcards te hebben. Als je een beetje slim bent hoeft je dit heel weinig te kosten. De Visa card van Gamma is gratis als je er minimaal 500 euro per jaar mee betaalt, en de ANWB kaart levert je 3 tot 7 cent korting per liter op bij veel tankstations, zodat je daar uiteindelijk ook nauwelijks of niets meer voor betaalt.
Luit