proof??
Moderator: maarten89
Re: proof??
Lijkt er wel op, maar vanaf foto (deze wat klein) is dat moeilijk met zekerheid te zeggen.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Globale moderator
Ik denk het ook wel, als je goed kijkt zou je de fotograaf zowat zien in de spiegeling van de munt. 
Maar een close(r)-up zou inderdaad meer zekerheid bieden.
Misschien in wat meer natuurlijk licht.
Gr, Stephan

Maar een close(r)-up zou inderdaad meer zekerheid bieden.
Misschien in wat meer natuurlijk licht.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Deze is inderdaad proof.
Gr. Willem
Gr. Willem
-
- Donateur
Hoop dat ik deze snel binnen krijg. Heb er niet teveel voor betaald dus moet eerst zien of de verkoper ook wel zal versturen?!
Ik weet nog niet zo zeker of deze proof is, vele FDC munten uit de jaren 70 +1980 worden onterecht als proof aangeboden omdat ze er zeeeeer veel op lijken.
De kans dat een kwartje 1980 proof los word aangeboden is zeer klein omdat de oplage van dit setje erg laag is ( denk aan een stuk of 10), ik zou Danny en Arnold er nog maar eens goed naar laten kijken.
De kans dat een kwartje 1980 proof los word aangeboden is zeer klein omdat de oplage van dit setje erg laag is ( denk aan een stuk of 10), ik zou Danny en Arnold er nog maar eens goed naar laten kijken.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik heb in die tijd ook wel guldens, kwartjes en dubbeltjes in houders gedaan omdat ze (vers van de pers) er soms net proof(like) eruit zien. Op de één of andere wijze werden ze toen gewoon heel mooi geslagen. Ik deel de mening van mijn voorganger dat het wel erg sterk is dat dit een officiële proof is. Maar wellicht heb je geluk.
-
- Donateur
zodra deze munt binnen is gaat ie ook naar Danny!
maar voor USD 0.99 ex verzending loop ik geen risico! ...maar betwijfel of die Amerikaan wel gaat versturen.
Sander: die verkoper van de stuiver 1951 heeft die mooie cent 1892 ook niet opgestuurd. ben nu bezig me paypal.
balen!
maar voor USD 0.99 ex verzending loop ik geen risico! ...maar betwijfel of die Amerikaan wel gaat versturen.
Sander: die verkoper van de stuiver 1951 heeft die mooie cent 1892 ook niet opgestuurd. ben nu bezig me paypal.
balen!
-
- Donateur
munt is binnen. hij is wel erg mooi...zeer scherp geslagen. ziet er veel beter uit als de kwartjes uit de fdc-sets.
uiteraard nog geen zekerheid maar zal toch maar Danny naar laten kijken!
uiteraard nog geen zekerheid maar zal toch maar Danny naar laten kijken!
En? Wat het een proof??
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
-
- Donateur
vanaf de foto's te zien verwacht Danny van niet.