Verder missen nog negen (!) munten met de EU-flageuromunter schreef:Dit jaar volgen nog de volgende munten:
Overzicht 2 euro herdenkingsmunten 2015
Moderators: numisfreund, euromunter
-
- Moderator
Re: Overzicht en uitgifteprogramma 2 euro herdenkingsmunten
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
-
- Globale moderator
Een waardeloos thema en de munten verschijnen pas als het jaar van de viering zo goed als afgelopen is... 

Tja, wat is wijsheid.DutchNapoleon schreef:Toch is her niet vuil werk van Monaco alleen.... handelaren wrijven in hun handen. Waarom kun je hem op die site af en toe voor 295 euro kopen en is hii bij collect coins als ik me niet vergis over de 1000 euro. Dit klopt voor geen sodemieter
Ik krijg de Monaco 2 euro CC aangeboden voor 650 euro....
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Hij is weer op voorraad: http://www.tresordupatrimoine.fr/2369-2 ... aign=2euro
Er staat nu wel 1 per persoon en alleen voor mensen uit Frankrijk......
Toch het proberen waard misschien??
Ik heb zelf de melding gekregen dat mijn bestelling is opgenomen.
Peter.
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Klopt, zojuist besteld bij bovenstaande firma.Petijsach schreef:Hij is weer op voorraad: http://www.tresordupatrimoine.fr/2369-2 ... aign=2euro
Peter.
Heb ook melding dat bestelling is geplaatst, dus afwachten maar.
Gr. Mischa
Mooi om te lezen dat het gelukt is Mischa!!
Inmiddels staat de munt er niet meer bij, maar dat kan dus zo veranderen!
Net als de prijs overigens, elke keer als de munt weer op de site komt is de prijs ook verhoogd!!
Peter.
Inmiddels staat de munt er niet meer bij, maar dat kan dus zo veranderen!
Net als de prijs overigens, elke keer als de munt weer op de site komt is de prijs ook verhoogd!!
Peter.
Je denk toch niet dat er geen voorraad meer was?Petijsach schreef:Hij is weer op voorraad
De handelaar probeert gewoon te kijken hoeveel geld hij er aan kan verdienen, en door telkens de munt uit de shop te halen wordt de hebzucht alleen maar groter doordat de indruk wordt gewekt dat je wel heel bevoorrecht bent als je dit stukje gepolijst metaal mag kopen.
500 euro voor EEN munt van 2 euro, kosten dus hooguit iets van 5 euro, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt aan deze absurde handel mee te doen.
Ze zullen best verkocht worden, misschien zijn er wel 10.000 kopers te vinden waar geld geen rol speelt, maar dit heeft niets meer met een verzamelhobby te maken.
Misschien is dit het goede moment om weer echt te gaan verzamelen en al deze onzin links te laten liggen. Gelukkig is dit een proof munt en die verzamel ik toch niet compleet.
Luit
-
- Globale moderator
Vanmiddag was die 385 euro. Inmiddels beschikbaar voor 490 euro.
Groeten Paul
Groeten Paul
Je denk toch niet dat er geen voorraad meer wasllinde schreef:Petijsach schreef:Hij is weer op voorraad
Nee, natuurlijk niet maar ik wist niet hoe ik het anders had moeten verwoorden.....pffffff
Hij is weer beschikbaar? Hij is weer aanwezig? Hij ligt weer op de plank? Hij is weer te bestellen?
Had misschien beter geweest, maar in al mijn ijver om zo snel mogelijk te laten weten dat de munt weer op "voorraad" was heb ik hier niet goed over nagedacht.
Volgende keer zal ik het wel voor mezelf houden......
Peter
Mensen, ieder maakt toch voor zichzelf uit hoeveel hij er wil aan geven.
Men doet enkel maar om goed te doen om het te melden dat ze aangeboden wordt.
Kan goed zijn dat je ze nooit zal krijgen vermits ze enkel in frankrijk leveren maar niet geschoten is niet gewonnen.
Krijg je ze uiteindelijk niet dan storten ze het geld wel terug hoor
mvg luc
Men doet enkel maar om goed te doen om het te melden dat ze aangeboden wordt.
Kan goed zijn dat je ze nooit zal krijgen vermits ze enkel in frankrijk leveren maar niet geschoten is niet gewonnen.
Krijg je ze uiteindelijk niet dan storten ze het geld wel terug hoor
mvg luc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Luc
Daar heeft TdP een heel erg slechte reputatie.....eurofreak schreef:Krijg je ze uiteindelijk niet dan storten ze het geld wel terug hoor
Luit
Was zeker niet als aanval op jou bedoeld, maar vooral tegen de uiterst dubieuze wijze van zaken doen van TdP.Petijsach schreef:Had misschien beter geweest, maar in al mijn ijver om zo snel mogelijk te laten weten dat de munt weer op "voorraad" was heb ik hier niet goed over nagedacht.
Volgende keer zal ik het wel voor mezelf houden......
Dit is precies het soort berichtgeving wat TdP wenst, het creëert namelijk het gevoel van zeldzaamheid.
Als het bij deze 10.000 munten blijft, ben ik in ieder geval blij dat het om een proof munt gaat, de ramp was niet te overzien geweest als het een BU munt was geweest, maar misschien bewaren ze dat voor volgend jaar.
Luit
Ik snap en deel je frustraties Luit, even goede vrienden!!
Verder ken ik de handelswijze van TdP niet en heb hier ook nog nooit munten besteld.
Of deze munt ooit hier aan zal komen? Ik ben er nog steeds huiverig voor......
Peter.
Verder ken ik de handelswijze van TdP niet en heb hier ook nog nooit munten besteld.
Peter.
Grace Kelly uit 2007 heb ik ook bij deze firma besteld en ontvangen.Petijsach schreef:Ik snap en deel je frustraties Luit, even goede vrienden!!
Peter.
Weet alleen niet meer of er toen op de site stond dat het alleen voor Frankrijk en Monaco te bestellen was.
Gr. Mischa
Nu voor € 490,- op de site van TdP. Voor mij toch te duur!
Thomas
Thomas
Zolang je met credit card betaald ben je min of meer beschermd hoor. Betalen ze niet terug als ze niet leveren dan schakel je gewoon je credit card maatschappij in en die doen de rest hoor.llinde schreef:Daar heeft TdP een heel erg slechte reputatie.....eurofreak schreef:Krijg je ze uiteindelijk niet dan storten ze het geld wel terug hoor
Luit
Heb dit al eens moeten doen toen Manuel Finckenstadt failliet was gegaan en heb alles terug getrokken via mijn credit card company.
We kunnen dus enkel maar afwachten wat het wordt.
mvg luc
groetjes Luc
Natuurlijk kan dat, maar ook dat kan een vervelend en langdurig proces zijn, ik heb dat zelf al eens met AASFN ondervonden.eurofreak schreef:Zolang je met credit card betaald ben je min of meer beschermd hoor. Betalen ze niet terug als ze niet leveren dan schakel je gewoon je credit card maatschappij in en die doen de rest hoor.
Ik zeg alleen maar dat TdP een slechte reputatie heeft (en niet alleen bij Duitsers maar ook bij Fransen in Frankrijk) en je hoeft de problemen toch ook niet op te zoeken.
Vanzelfsprekend staat het iedereen vrij om aan deze waanzin mee te doen, maar dit heeft niets meer met verzamelen te doen, maar doet meer denken aan de tulpenmanie in de 17e eeuw

Luit
Gisteravond om elf uur nog even gekeken op de site van TdP. Bij het aanvinken van de 2 euro van Monaco van 2015 kwam er een foutmelding. Dit meerdere malen geprobeerd en telkens een foutmelding gekregen. Ik ben bang dat veel mensen een bestelling hebben geplaatst en dat de munt vandaag wederom tegen een hogere prijs op de site zal staan. Even afwachten, ik ben benieuwd.
-
- Lid
Munt is weer beschikbaar, nu 650 euro. Mijn 2 euro verzameling is tot nu toe helemaal compleet, inclusief de Luxemburgse 2 euro munten met de munttekens. Maar deze munt laat ik aan mij voorbij gaan, dit is geen verzamelen meer. De lol gaat er op deze manier wel van af.
Dick
Dick
Precies! Dit is het verwoesten van een verzamelgebied.gdgf schreef: dit is geen verzamelen meer. De lol gaat er op deze manier wel van af.
Kijk eens naar wat er met telefoonkaarten verzamelen is gebeurd, en je kunt voorspellen wat er met het verzamelen van 2 euromunten gaat gebeuren.
Het is dan nu nog een voordeel dat het om een uitsluitend in proof uitgegeven munt gaat, dus eigenlijk geen "echte" munt.
Ik denk dat als je met deze munt in de winkel zou willen betalen, ze deze niet eens zouden accepteren

Lol is er zo inderdaad helemaal niet meer aan, als ik zou willen kan ik zo 100 van deze nepmunten kopen, maar dan sponsor ik een aantal toch al niet arme Monegaskische handelaren zonder dat deze daar echt een tegenprestatie voor leveren, en dan heb ik wat gepolijste stukjes metaal met een waarde van hooguit 1% van wat ik er voor heb uitgegeven, die wat weg hebben van 2 euromunten, maar er niet eens uitzien als echte munten.
Luit
Hier was ik al bang voor. Ik laat deze munt eerst ook voorbij gaan. Ik had hem er wel graag bij gehad, ook al is het een proof (die ik eigenlijk niet verzamel).
Maar in principe zorgt Monaco op hun wijze dat meerdere verzamelaars hun verzameling niet compleet kunnen krijgen.
De Grace Kelly alleen in BU en niet in proof en nu deze munt alleen in proof
.
Maar in principe zorgt Monaco op hun wijze dat meerdere verzamelaars hun verzameling niet compleet kunnen krijgen.
De Grace Kelly alleen in BU en niet in proof en nu deze munt alleen in proof

Ik proef de frustratie en snap het heel goed, belachelijke prijzen, maar het blijft hoe dan ook wel een echte munt, Proof al dan niet.llinde schreef:Precies! Dit is het verwoesten van een verzamelgebied.gdgf schreef: dit is geen verzamelen meer. De lol gaat er op deze manier wel van af.
Kijk eens naar wat er met telefoonkaarten verzamelen is gebeurd, en je kunt voorspellen wat er met het verzamelen van 2 euromunten gaat gebeuren.
Het is dan nu nog een voordeel dat het om een uitsluitend in proof uitgegeven munt gaat, dus eigenlijk geen "echte" munt.
Ik denk dat als je met deze munt in de winkel zou willen betalen, ze deze niet eens zouden accepteren![]()
Lol is er zo inderdaad helemaal niet meer aan, als ik zou willen kan ik zo 100 van deze nepmunten kopen, maar dan sponsor ik een aantal toch al niet arme Monegaskische handelaren zonder dat deze daar echt een tegenprestatie voor leveren, en dan heb ik wat gepolijste stukjes metaal met een waarde van hooguit 1% van wat ik er voor heb uitgegeven, die wat weg hebben van 2 euromunten, maar er niet eens uitzien als echte munten.
Luit
Maar euh... ik geef je 100 euro voor die nep Grace Kelly van je, (je verzamelt nu toch geen proof meer)

Gr. Mischa
Ik heb een echte Grace Kelly, die was niet in proof, en blijft in ieder geval voorlopig nog even in de verzameling, hoewel ik ook sterk overweeg om munten die alleen in BU zijn op te ruimen.Mischaop82 schreef:Maar euh... ik geef je 100 euro voor die nep Grace Kelly van je, (je verzamelt nu toch geen proof meer)![]()
En ja, ik weet dat proof munten puur volgens de regels echte munten zijn, maar in werkelijkheid zijn ze dat natuurlijk niet.
Ook al onze vijfjes en tientjes zijn formeel munten, maar probeer er maar eens mee te betalen.
Ik vind dus ook een proof munt van 2 euro niet echt passen in de rest van mijn collectie.
Het zijn nog niet eens die belachelijke prijzen die het op zich verzieken, meer het feit dat het eigenlijk gewoon pure oplichterij is en het resultaat is dan ook nog eens een munt die simpelweg niet past bij de rest van de collectie. Het ziet er gewoon niet uit als je een proof munt tussen de rest van de munten in een album stopt.
Dat er ook verzamelaars van proof munten zijn kan ik best accepteren. Ze zien er ook wel echt mooi uit en sommige motieven komen ook veel beter uit in proof.
Maar ondanks dat alles blijf ik van mening dat ze er veel minder uitzien als echte munten en ik vraag me echt af wat er zou gebeuren als je met deze proof munt uit Monaco bij de bakker wilt gaan betalen. Ik vermoed dat ze onmiddellijk argwaan hebben of het wel een echte munt is.
Gelukkig is compleet zijn iets wat je helemaal zelf definieert.rene2010 schreef:Maar in principe zorgt Monaco op hun wijze dat meerdere verzamelaars hun verzameling niet compleet kunnen krijgen.
Ik heb absoluut niet de intentie om proof munten compleet te verzamelen, er zijn veel munten helemaal niet in proof verkrijgbaar en het is een erg dure hobby.
Zowel BU als proof verzamelen vind ik ook geen alternatief en door elkaar heen ziet het er gewoon niet uit.
Ik baal er dan ook het meeste van dat deze munt niet in UNC of BU beschikbaar komt zoals het zich nu laat aanzien.
Mijn verzameling blijft dus wel compleet, maar ik mis een motief, simpelweg omdat het niet is uitgegeven in BU of UNC.
Luit
Luit,
Volgens mij zijn er wel wat jaargangen die alleen in Proof zijn uitgegeven en niet in een andere kwaliteit, zoals volgens mij ook Monaco 2006?
Kan het mij haast niet voorstellen dat jij die uit je verzameling gooit.
Gr. Mischa
Volgens mij zijn er wel wat jaargangen die alleen in Proof zijn uitgegeven en niet in een andere kwaliteit, zoals volgens mij ook Monaco 2006?
Kan het mij haast niet voorstellen dat jij die uit je verzameling gooit.
Gr. Mischa