Koevoets numismatics: nieuwe kavels op Ebay

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Re: Koevoets numismatics: nieuwe kavels op Ebay

Bericht door Koevoets numismatics »

Ik denk dat het volgende wel bij dit onderwerp past: vanmorgen lag er een mailtje in de mailbox met een prijswijziging van de commissie op Ebay Nederland: van 6,95 naar 8,7%, een verhoging van 25%! En dat voor een site met steeds minder bezoekers.

Nou heb ik er persoonlijk niet zoveel last van, omdat ik op Ebay Verenigde Staten verkoop, maar wat vervelend voor de collega's die op de Nederlandse site verkopen!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Die zullen dat dan toch wel verrekenen met hun aanbod?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Koevoets numismatics schreef: 27 feb 2019, 08:07 een verhoging van 25%! En dat voor een site met steeds minder bezoekers.
Lijkt onze overheid wel, iedere keer als we minder energie gaan verbruiken gaan de belastingen erop omhoog!
Schatkist moet immers aangevuld worden.
Of het voor ebay ook zo werkt valt te betwijfelen, misschien wel want echt veel concurrentie hebben ze niet.
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Ilosab schreef: 27 feb 2019, 11:11 Die zullen dat dan toch wel verrekenen met hun aanbod?
Ik verwacht van niet, die veilen allemaal, dan valt er niks te verrekenen, want de koper bepaalt de prijs.
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

llinde schreef: 27 feb 2019, 11:23
Koevoets numismatics schreef: 27 feb 2019, 08:07 een verhoging van 25%! En dat voor een site met steeds minder bezoekers.
Lijkt onze overheid wel, iedere keer als we minder energie gaan verbruiken gaan de belastingen erop omhoog!
Schatkist moet immers aangevuld worden.
Of het voor ebay ook zo werkt valt te betwijfelen, misschien wel want echt veel concurrentie hebben ze niet.
Zo werkt dat inderdaad. Vandaar ook de oproep vanuit overheidswege om vanwege het (zogenaamde) milieu minder energie of water te verbruiken dan kunnen de bedrijven die deze producten leveren vervolgens de prijs omhoog schroeven.

In het geval van eBay probeert men de inkomsten op deze manier op pijl te houden. Een postzegel- en muntenwinkel waar ik jarenlang klant was (overigens niet in Nederland) heeft deze taktiek ook toegepast. Ik had ze daar nog voor gewaarschuwd dat het verkeerd kon aflopen. Nog geen jaar later kon ik net op tijd (bij toeval) de postzegels van mijn jaarabonnement ophalen want de winkel ging de deuren sluiten.

Blijkbaar valt er tegenwoordig alleen geld te verdienen als men in mobieltjes of nike's handelt.

Gr.

Terug naar “Veilingen”