Kan iemand mij vertellen of deze munten echt zijn ?
En als ze echt zijn, wat is dan de waarde?
Munten zijn in prima/fraaie staat
Komt uit een echte muntenverzameling.
Alvast mijn dank!
Willem 1 3 gulden 1823 B
Moderator: maarten89
Willem 1 3 gulden 1823 B
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Superlid
Re: Willem 1 3 gulden 1823 B
Deze zijn alle 2 vals, er klopt te veel niet vergeleken met het origineel.
Groet
Dick
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Donateur
Vergelijk bijvoorbeeld maar eens het muntmeesterteken met het muntmeesterteken op deze 3 gulden munt. Wel een ander jaar, maar dat komt omdat de 1823B nogal zeldzaam en duur is (en daarom de kans dat je een echte tegenkomt kleiner is dan de kans op een valse...)

Het eerste wat ik zou doen is de magneet test.
Zilver plakt niet aan een magneet :-) als jou munten wel aan de magneet plakken zijn ze niet van zilver en dus vals.
Zilver plakt niet aan een magneet :-) als jou munten wel aan de magneet plakken zijn ze niet van zilver en dus vals.
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
U vroeg naar de waarde van deze munten; ik heb er een aantal verkocht tussen 10 en 15 euro.
Zo zie je maar weer dat ook een "echte muntenverzameling" geen garantie biedt op originele exemplaren. Een collega had ook de muntenverzameling van opa gekregen, zo'n beetje al het grote zilverwerk was vals. Ook het gouden tientje.dulac schreef:Komt uit een echte muntenverzameling.