Zilveren gordel/belt met 9 munten Wilhelmina

Plaats hier berichten over zogenaamde knutselmunten. Soms worden munten bewerkt om er een sieraad van te maken of om iets te duidelijk te maken. Vooral in oorlogstijd was/is dit een favoriete bezigheid.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Zilveren gordel/belt met 9 munten Wilhelmina

Bericht door koenmunten »

Beste mensen,

Een van mijn muntenvrienden heeft een zilveren gordel/belt met daarop 9 Wilhelmina guldens te koop.
Waarschijnlijk gemaakt rond 1935 in Indonesië.
De gordel bevat de volgende munten: 1x gulden 1922, 1x gulden 1924 en 7x gulden 1929.
Mocht je 'm willen dragen dan moet je wel een zeer tengere vrouw/meisje zijn want de omtrek van de gordel is slechts 73 centimeter.

Is er iemand die dit type gordel/ceintuur kan plaatsen? Inderdaad Indonesië ca. 1935 of zijn er andere opties?
Wat is de waarde van deze ceintuur ongeveer?
En is er mogelijk iemand geïnteresseerd om dit muntsieraad te kopen?

Onderstaand een impressie van het sieraad:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door koenmunten op 31 mar 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Re: Zilveren gordel/belt met 9 munten Wilhelmina

Bericht door willemo »

koenmunten schreef:Beste mensen,

Een van mijn muntenvrienden heeft een zilveren gordel/belt met daarop 9 Wilhelmina guldens te koop.
Waarschijnlijk gemaakt rond 1935 in Indonesië.
De gordel bevat de volgende munten: 1x gulden 1922, 1x gulden 1924 en 7x gulden 1929.
Mocht je 'm willen dragen dan moet je wel een zeer tengere vrouw/meisje zijn want de omtrek van de gordel is slechts 73 centimeter.

Is er iemand die dit type gordel/ceintuur kan plaatsen? Inderdaad Indonesië ca. 1925 of zijn er andere opties?
Wat is de waarde van deze ceintuur ongeveer?
En is er mogelijk iemand geïnteresseerd om dit muntsieraad te kopen?

Onderstaand een impressie van het sieraad:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Ik ga zo verder reageren maar ik heb interesse!
...........afwezig..... :wave:
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo »

Wauw wat een moooi ding! Ik denk dat je zover ik weet aardig in de goede richting zit bij indonesie, wat de prijs betreft is altijd wat de gek ervoor geeft, deze "gek" wil graag met je vriend onderhandelen over een prijs,

Groeten Willemo
...........afwezig..... :wave:
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Willemo, je hebt pb!

Mochten er andere geïnteresseerden zijn, dan mag je me per pb een voorstel doen.
Als je niet geïnteresseerd ben in het sieraad zelf maar wel bruikbare informatie hebt over het muntsieraad dan graag een reactie in dit topic dan kunnen we er met z'n allen van leren :klap: :klap: :klap:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Knutselmunten en muntsieraden”