Hallo,
ik kreeg recent deze 20 eurocent munt. Ik vroeg me af of dit nu een misdruk is of niet. Zo te zien mist een land ( finland) en zit er een randje omheen. de rechste is een 'nomale' munt.
bvd voor de reacties
misdruk of niet
Moderator: Arjena3
misdruk of niet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: misdruk of niet
De achterzijde van de euromunten is aangepast per 2008. Toen kwam er een nieuw type met inderdaad een scherpe rand erin en een iets gewijzigde kaart. Check even de jaartallen om te zien of de één van 2007 of eerder is en de andere van 2008 of later. Dan weet je meteen het verschil.
Dan voor de snelle reactie,
de 'foute'munt is van 2007, een belgische, de andere is van 2002. dus beide zijn ze van voor 2008
de 'foute'munt is van 2007, een belgische, de andere is van 2002. dus beide zijn ze van voor 2008
Een paar landen begonnen in 2007 al met de nieuwe achterkant: België, Duitsland, Portugal. Dat is dus gelijk het antwoord op je vraag. Had zelf alleen even bij Nederland gekeken vandaar dat ik dacht dat per 2008 de nieuwe achterzijde was ingevoerd.
-
- Superlid
Beste buusje.
Welkom op het forum, even een kleine correctie op je tekst, munten worden geslagen en niet gedrukt, Jan heeft je vraag al beantwoord.
Groet
Dick
Welkom op het forum, even een kleine correctie op je tekst, munten worden geslagen en niet gedrukt, Jan heeft je vraag al beantwoord.
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Heb je toch niet helemaal goed gekeken Jan, ook Nederland is in 2007 met de nieuwe achterzijde begonnen....Jan W schreef:Had zelf alleen even bij Nederland gekeken vandaar dat ik dacht dat per 2008 de nieuwe achterzijde was ingevoerd.
Luit