misdruk of niet

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op biljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet

Moderator: Arjena3

buusje

misdruk of niet

Bericht door buusje »

Hallo,

ik kreeg recent deze 20 eurocent munt. Ik vroeg me af of dit nu een misdruk is of niet. Zo te zien mist een land ( finland) en zit er een randje omheen. de rechste is een 'nomale' munt.
bvd voor de reacties
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: misdruk of niet

Bericht door Jan W »

De achterzijde van de euromunten is aangepast per 2008. Toen kwam er een nieuw type met inderdaad een scherpe rand erin en een iets gewijzigde kaart. Check even de jaartallen om te zien of de één van 2007 of eerder is en de andere van 2008 of later. Dan weet je meteen het verschil.
buusje

Bericht door buusje »

Dan voor de snelle reactie,
de 'foute'munt is van 2007, een belgische, de andere is van 2002. dus beide zijn ze van voor 2008
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Een paar landen begonnen in 2007 al met de nieuwe achterkant: België, Duitsland, Portugal. Dat is dus gelijk het antwoord op je vraag. Had zelf alleen even bij Nederland gekeken vandaar dat ik dacht dat per 2008 de nieuwe achterzijde was ingevoerd.
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Beste buusje.

Welkom op het forum, even een kleine correctie op je tekst, munten worden geslagen en niet gedrukt, Jan heeft je vraag al beantwoord.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Jan W schreef:Had zelf alleen even bij Nederland gekeken vandaar dat ik dacht dat per 2008 de nieuwe achterzijde was ingevoerd.
Heb je toch niet helemaal goed gekeken Jan, ook Nederland is in 2007 met de nieuwe achterzijde begonnen....

Luit

Terug naar “Misdrukken”