Vaticaanstad 2014
Moderator: euromunter
Re: Vaticaanstad 2014
Als het in Nederland standaard wordt om belasting te moeten betalen op deze munten wordt het wel erg aantrekkelijk om naar handelaren te gaan.
Een nieuwe wet is het vast niet, maar misschien dat het wel strenger handhaven van de regels is.jacky007 schreef:Ik bestel daar via verschillende adressen en het is op elke bestelling dus willekeurig gebeurt het niet denk ik.
Zou het dan een nieuwe wet zijn in Belgie ??
Kan ook gewoon tijdelijk of toeval zijn.
Los daarvan moet je er eigenlijk gewoon rekening mee houden dat het wel gebeurd, het is immers precies volgens de regels.
Wordt de BTW dan niet geheven dan heb je gewoon geluk gehad en een voordeeltje gepakt.
Als er naast de BTW ook per bestelling extra kosten gerekend worden is het misschien handiger om gewoon op één adres te bestellen.
Luit
-
- Lid
zal de normale 2 euromunt ook los te verkrijgen zijn of komt deze enkel in een set?
-
- Lid
Zijn er soms nog mensen uit BELGIE die WEL taks of GEEN taks hebben moeten betalen op de zending van de BU SET VATICAAN 2014 ??
Zou dat graag weten ...
Al bedankt.
GRTZ J ...
Zou dat graag weten ...
Al bedankt.
GRTZ J ...
Beste, bij mij werden de zendingen van Vaticaanstad reeds voor de 3x geopend. De factuur werd er uitgenomen en enkele dagen later per post nagezonden. Test Aankoop heeft bedenkingen met deze handelwijze "wet op de privacy". Bij de laatste zending heb ik ook 15 euro taks betaald. Mvg. Delkar
In Nederland (en volgens mij wereldwijd) is deze handelwijze volledig legaal, en wordt in de hand gewerkt doordat UFN de CN22 verklaring niet buiten op het pakket plakt.Delkar schreef:De factuur werd er uitgenomen en enkele dagen later per post nagezonden. Test Aankoop heeft bedenkingen met deze handelwijze "wet op de privacy".
Op dat formulier moet de waarde ingevuld staan. Zelfs als dit is gebeurd, dan nog heeft de douane het recht om te controleren of dit klopt met de inhoud. Dit heeft helemaal niets met privacy te maken.
Luit
-
- Globale moderator
UFN schreef:
PONTIFICATE OF POPE FRANCIS YEAR 2014 - 100 EURO GOLD COIN
The Evangelists: Saint Mark
In 2014 the Philatelic and Numismatic Office will offer a new series of 100 euro gold commemorative coins with a theme focusing on the four Evangelists. The first issue this year is dedicated to Saint Mark, whose gospel recounts the life of Jesus from his baptism by Saint John the Baptist to his resurrection.
10 June 2014
TECHNICAL DATA
Nominal value: 100 Euro
Goldtitle:917/1000
Diameter: 35 mm
Legal weight: 30 g
Outer rim: MISERANDO ATQUE ELIGENDO + MMXIV
Version: Proof
Sculptor: Daniela Longo
Engraver: Maria Carmela Colaneri
Mintage: 999 coins
Mint: IPZS (Italy)
Price of the series: Euro 1,750.00
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Globale moderator
PONTIFICATE OF POPE FRANCIS YEAR 2014 - 10 EURO GOLD COIN
Baptism
The Philatelic and Numismatic Office will dedicate its 10 euro gold commemorative coin issue to Baptism, the Sacrament of entrance into the Church. Pouring water on the head or full immersion, as taught in the Gospel, generates a new life free from original sin through the work of the Holy Spirit.
10 June 2014
TECHNICAL DATA
Nominal value: 10 Euro
Gold title: Au 917/1000
Diameter: 13.85 mm
Legal Weight: 3 g
Outer rim: scallop shasped
Version: Proof
Sculptor: Maria Grazia Urbani
Engraver: Maria Grazia Urbani
Mintage: 4,000 coins
Mint: IPZS (Italy)
Price: 195.00 Euro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.