Is dit een 10 cent 1855 over 1853?
Moderator: maarten89
Is dit een 10 cent 1855 over 1853?
Beste forumleden,
Dit is mijn eerste bericht hier en waarschijnlijk niet mijn laatste, aangezien ik regelmatig zeldzame muntjes vind.
Waaronder ook de volgende. Deze lijkt geenszins op de 1855 in een andere post in deze rubriek.
Geachte heer/ mevrouw,
Kunnen jullie mij vertellen of het dubbeltje op de foto's een 1855 0ver 1853 is?
Er zit ook één foto bij van de enige die ik op het net kon vinden uit één of andere catalogus.
Daar valt direct op dat de 2 vijven anders zijn/ hoger liggen als de rest van de munt.
Zo ook bij mijn munt. Net alsof de vijven er later op zijn gelegd.
De 2 vijven steken in ieder geval met kop en schouders boven de rest van de munt uit.
Ook de 2e vijf loopt aan de bovenzijde iets af. Net als bij de 1853.
Van een afstandje vallen alleen de 2 vijven op.
Tevens zit er op de rechter vijf een schuin streepje.
Ik ben alleen niet ervaren genoeg om er zeker van te zijn dat dat met
de drie van 1853 te maken heeft.
Kunnen jullie mij hier misschien uitsluitsel over geven?
Alvast bij voorbaat dank.
Dit is mijn eerste bericht hier en waarschijnlijk niet mijn laatste, aangezien ik regelmatig zeldzame muntjes vind.
Waaronder ook de volgende. Deze lijkt geenszins op de 1855 in een andere post in deze rubriek.
Geachte heer/ mevrouw,
Kunnen jullie mij vertellen of het dubbeltje op de foto's een 1855 0ver 1853 is?
Er zit ook één foto bij van de enige die ik op het net kon vinden uit één of andere catalogus.
Daar valt direct op dat de 2 vijven anders zijn/ hoger liggen als de rest van de munt.
Zo ook bij mijn munt. Net alsof de vijven er later op zijn gelegd.
De 2 vijven steken in ieder geval met kop en schouders boven de rest van de munt uit.
Ook de 2e vijf loopt aan de bovenzijde iets af. Net als bij de 1853.
Van een afstandje vallen alleen de 2 vijven op.
Tevens zit er op de rechter vijf een schuin streepje.
Ik ben alleen niet ervaren genoeg om er zeker van te zijn dat dat met
de drie van 1853 te maken heeft.
Kunnen jullie mij hier misschien uitsluitsel over geven?
Alvast bij voorbaat dank.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Is dit een 10 cent 1855 over 1853?
Aan de hand van deze foto's zeg ik ja, dat is hem.
Toch zou ik er zeker nog een deskundige naar laten kijken die hem in de hand houdt en met een loupe kan bekijken.
Of kun je een macro foto plaatsen?
Toch zou ik er zeker nog een deskundige naar laten kijken die hem in de hand houdt en met een loupe kan bekijken.
Koevoets,
Dit waren al macro foto's. Maar ik zal het nog eens proberen.
Bedankt voor de reactie. Je bent de 2e al met dit antwoord.
Ik begin er nu ook in te geloven.
mvg
Sjaak
Dit waren al macro foto's. Maar ik zal het nog eens proberen.
Bedankt voor de reactie. Je bent de 2e al met dit antwoord.
Ik begin er nu ook in te geloven.
mvg
Sjaak
Misschien zijn deze iets beter.
Anders probeer ik het morgen opnieuw.
mvg
Sjaak
Anders probeer ik het morgen opnieuw.
mvg
Sjaak
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
voor de liefhebbers
http://link.marktplaats.nl/658133422
http://link.marktplaats.nl/658133422
Laatst gewijzigd door lelystad op 22 mar 2013, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Zijn er meerdere overslagen van de 1855 ?De 1855 overslag. Ik wacht nog op bevestiging dat het de 1855 0ver 53 is.
Ik heb al wel de bevestiging dat het een overslag is.
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
Welke bevestiging is dat dan? Volgens mij roep je maar wat in het wilde weg om zo een hoofdprijs te krijgen....Ik heb al wel de bevestiging dat het een overslag is
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
-
- Superlid
Ludo, ik denk dat hij deze bevestiging bedoeld, maar er staat toch duidelijk bij dat hij een deskundige er naar moet laten kijken, en dat is geen bevestiging dat het een overslag is, ik heb ook nog eens goed gekeken maar ik heb er mijn vraagtekens bij.Koevoets numismatics schreef:Aan de hand van deze foto's zeg ik ja, dat is hem.
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Beetje negatief ingesteld? Ludo!Lumi schreef:Welke bevestiging is dat dan? Volgens mij roep je maar wat in het wilde weg om zo een hoofdprijs te krijgen....Ik heb al wel de bevestiging dat het een overslag is
Ludo
Natuurlijk heb ik de munt ook bij andere mensen laten zien. Numismaten, die al meer dan 30jr ervaring hebben. Die vertelden mij dat het zeker een overslag is, ze weten alleen niet welke. Inmiddels heb ik ook al met de MPO kontakt gehad en die willen hem eerst zien om te kunnen bevestigen dat het de 1855 over 53 is. De MPO zei dat er altijd de mogelijkheid bestaat, hoe klein ook, dat het een overslag van een ander jaar is. Dat zou betekenen dat het een nieuw soort overslag is. Helaas is de MPO een dik uur rijden dus moet ik hier in de buurt van kutstad Deventer een goede munten kenner opzoeken.
En wat betreft de hoofdprijs..............Wat Interesseert mij het nou of ik hem wel of niet verkoop, (zou wel leuk zijn). Ik heb een goede baan en hoef het niet van de verkoop van munten te hebben. Mij gaat het alleen maar om de zekerheid dat het een overslag is en welke.
De hoofdprijs win ik iedere zomer met duiken en zoeken.
Ik heb ook nog een hele zeldzame Duitse 2/3 thaler waar ik al 5jr niet verder mee kom. Die zou wel eens de hoofdprijs kunnen worden.
Maar geen gecorrodeerd duppie, pffff, die vind ik bijna wekelijks. (23 in 4maanden).
Ik betaal €10,00 aan degene die exact hetzelfde exemplaar vind van deze 2/3 thaler inclusief de site waar hij op vermeld/te koop staat en de plaatser.
Zelfs de MPO heeft er geen 2e van kunnen vinden in hun veiling catalogi. Hij staat nergens in munten boeken. Raar maar waar.
Wat betreft de andere forumleden. Bedankt voor jullie reactie!
mvg
Sjaak
SjaakZwart schreef:
Beetje negatief ingesteld? Ludo!
Beetje vriendelijker tegen de vaste gebruikers zou wel zo netjes zijn.
Beetje normaal doen kan best welSjaakZwart schreef: dus moet ik hier in de buurt van kutstad Deventer een goede munten kenner opzoeken.
Je doet wel erg je best om hem voor de hoofdprijs op MP te verkopen!SjaakZwart schreef: En wat betreft de hoofdprijs..............Wat Interesseert mij het nou of ik hem wel of niet verkoop, (zou wel leuk zijn). Ik heb een goede baan en hoef het niet van de verkoop van munten te hebben. Mij gaat het alleen maar om de zekerheid dat het een overslag is en welke.
Nee hoor helemaal niet!Beetje negatief ingesteld? Ludo!
Ik was er juist op uit om een reactie van jou te krijgen.
En over negatief gesproken:
Als je de munt al hebt laten zien aan andere numismaten met meer dan 30 jaar ervaring waarom vermeld je dit dan niet meteen, misschien ook met een naam?dus moet ik hier in de buurt van kutstadDeventer
Op die manier neem je twijfel weg over wat je bij je advertentie zet
Nu moet men het maar geloven......Ik heb al wel de bevestiging dat het een overslag is
Met deze opmerking
twijfel ik nog meer of het een echte overslag is.Maar geen gecorrodeerd duppie
De bobbels/deukjes en dergelijk op het dubbeltje kunnen het laten lijken dat het een overslag is......
Schijnbaar kan je mijn bijdrage dus niet waarderen...?Wat betreft de andere forumleden. Bedankt voor jullie reactie!
Jammer, dat je je als "new be" zo uitlaat
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Ik heb een goed plan: Je stuurt hem naar mij op en dan beoordeel ik de echtheid en dan veil hem voor je op Ebay, tussen andere koninkrijksmunten, met mooie foto's. Driekwart van de opbrengst is dan voor jou.
Lijkt me dat deze meer moet kunnen opbrengen dan de 10 Euro die nu op Marktplaats wordt geboden (mits hij echt is natuurlijk).
Het lijkt me heel sterk dat het een andere overslag zou zijn, ik zie er gewoon een 3 in onder de 5.
Ik weet zeker dat er bij mijn bieders mensen geïnteresseerd zijn in deze munt.
Ik doe er dan ook een uitvergroting van het jaartal bij, hier een voorbeeld van een andere overslag:
Lijkt me dat deze meer moet kunnen opbrengen dan de 10 Euro die nu op Marktplaats wordt geboden (mits hij echt is natuurlijk).
Het lijkt me heel sterk dat het een andere overslag zou zijn, ik zie er gewoon een 3 in onder de 5.
Ik weet zeker dat er bij mijn bieders mensen geïnteresseerd zijn in deze munt.
Ik doe er dan ook een uitvergroting van het jaartal bij, hier een voorbeeld van een andere overslag:
-
- Superlid
De tekst aangepast.Lumi schreef:Welke bevestiging is dat dan? Volgens mij roep je maar wat in het wilde weg om zo een hoofdprijs te krijgen....Ik heb al wel de bevestiging dat het een overslag is
Ludo
De 1855 overslag. Ik wacht nog op bevestiging dat het de 1855 0ver 53 is.
Ik heb al wel de bevestiging dat het een overslag is, (3x).
Groet
Dick
Heb je ook scans van de 2/3 thaler.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
Beste forumleden,
En dan met name degene die wel gelijk normaal konden reageren.
Zaterdag is de munt bekeken bij een munt wisselkantoor ergens in Nederland. Daar werd mijn vermoeden direct voor een 4e keer bevestigt.
Het is een overslag.
Wel was zijn advies om hem bij de MPO onder een speciale microscoop te bekijken om te kijken welke overslag het is.
Ook deze heer zei dat er een kleine kans in zit dat het een nieuwe overslag is, aangezien hij niet echt een 3 onder de 5 kon vinden.
Ik heb al genoeg positieve mailtjes gehad van mensen van dit forum in de afgelopen dagen. Mensen die mij feliciteerden met deze vondst.
Inmiddels heb ik dus 3 mensen gevonden die alle drie dit dubbeltje willen kopen en hebben geadviseerd om eerst zekerheid te hebben.
Of zoals één al opperde: "Ik betaal liever wat meer met de zekerheid dat het een overslag is, als dat wij ons beide lullig moet voelen omdat ik hem tegen een te lage prijs van je heb gekocht en jij er te weinig voor hebt gekregen".
Er zijn dus nog zat eerlijke verzamelaars.
Eigenlijk wilde ik na dit bericht mij voorgoed afmelden van het forum. Maar zolang ik er niet word afgeknikkerd, blijf ik nog een tijdje.
Ik denk dat dit het begin pas is van deze thread. Haha.
Wat betreft de forumleden die niet genoemd zijn, bedankt voor de positieve reacties.
mvg
Sjaak
En dan met name degene die wel gelijk normaal konden reageren.
Zaterdag is de munt bekeken bij een munt wisselkantoor ergens in Nederland. Daar werd mijn vermoeden direct voor een 4e keer bevestigt.
Het is een overslag.
Wel was zijn advies om hem bij de MPO onder een speciale microscoop te bekijken om te kijken welke overslag het is.
Ook deze heer zei dat er een kleine kans in zit dat het een nieuwe overslag is, aangezien hij niet echt een 3 onder de 5 kon vinden.
Ik heb al genoeg positieve mailtjes gehad van mensen van dit forum in de afgelopen dagen. Mensen die mij feliciteerden met deze vondst.
Inmiddels heb ik dus 3 mensen gevonden die alle drie dit dubbeltje willen kopen en hebben geadviseerd om eerst zekerheid te hebben.
Of zoals één al opperde: "Ik betaal liever wat meer met de zekerheid dat het een overslag is, als dat wij ons beide lullig moet voelen omdat ik hem tegen een te lage prijs van je heb gekocht en jij er te weinig voor hebt gekregen".
Er zijn dus nog zat eerlijke verzamelaars.
Eigenlijk wilde ik na dit bericht mij voorgoed afmelden van het forum. Maar zolang ik er niet word afgeknikkerd, blijf ik nog een tijdje.
Ik denk dat dit het begin pas is van deze thread. Haha.
Wat betreft de forumleden die niet genoemd zijn, bedankt voor de positieve reacties.
mvg
Sjaak
Sorry maar hier ga even op reageren. Snap niet helemaal waarom je opeens zo uit valt. Moet dit nou zo? Ook al ben je boos. Wees wijs en doe voortaan via PB. Om het voorbeeld te nemen Koevoets. Die probeert je te helpen. Een nee dankje wel klinkt al wat vriendelijker. Laten we het netjes houden, want dit verpest het hele topic. Dacht we het over een overslag hadden.
Met vriendelijke groet,
Maarten
Met vriendelijke groet,
Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ik heb je uitleg even ietwat ingekort Sjaak, dergelijk taalgebruik lijkt me ongepast op een forum.
Hopende op je begrip.
Met vriendelijke groet,
Ron
moderator Koninkrijk Nederland.
Hopende op je begrip.
Met vriendelijke groet,
Ron
-
- Superlid
rtholen schreef:Ik heb je uitleg even ietwat ingekort Sjaak, dergelijk taalgebruik lijkt me ongepast op een forum.
Hopende op je begrip.
Met vriendelijke groet,
Ron
Graag verder enkel nog reacties, die bijdragen te ontrafelen wat voor overslag dit betreft.
Het is hoe dan ook een interessant muntstuk!
-
- Senior lid
Ik sluit me hier helemaal bij aan! Hopelijk vernemen we hoe dit muntavontuur afloopt! Het is gewoon een te gekke vondst; een vondst die iedereen wel zou willen doen en sommige reacties roepen ook weer reacties op bij degene die de vraag hier netjes opwierp. Wat dat betreft moet wie de bal kaatst deze ook terug verwachten. Een vind ik even ontwrichtend als een onvertogen woord want zo'n voorgesteld 'cordon sanitair' leidt tot niets. Leer eens van de geschiedenis!rtholen schreef:Graag verder enkel nog reacties, die bijdragen te ontrafelen wat voor overslag dit betreft.
MIJ interesseert daarnaast ook HOE en WAAR de munt gevonden is... Bijzondere vondsten door leden van het muntenforum lijkt mij een interessant topic ter lering en inspiratie van anderen en daarvoor biedt deze munt een prima aanknopingspunt. Een opgeroepen stellingname 'tot ik er uit wordt gegooid' is niet positief maar ook opgeroepen door reacties van leden, iets om evenmin trots op te zijn. Net als de oproep tot doodzwijgen een gemiste kans impliceert...
Hopelijk leert Sjaak ons allen door zijn relaas te delen met ons van vondst, zoektocht naar de soort overslag en hoe hij daarbij te werk is gegaan en de uitslag. Hoeveel geld hij ervoor krijgt bij eventuele verkoop is voor mij dan nog de minst belangrijke vraag!
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.