Ik ben in bezit gekomen van de nieuwste digitale versie van dit boek uit 2013.
Ik was op zoek naar een munt uit Panama, zocht tussen Palestina en Papua nieuw guinea, echter hier vond ik dit land niet.
Later was ik op zoek naar Spanje, toch niet het eerste het beste land, ook onvindbaar.
Uiteindelijk heb ik die landen gevonden, nl achteraan , na Zimbabwe onder Additional Listning.
Hier bleken veel meer landen te staan die niet in de alfabetische volgorde opgenomen waren.
Vreemde manier van weergave van dit toch meest gebruikte boek voor wereldmunten.
Ina
Standard catalog of World Coin
-
- Donateur
Standard catalog of World Coin
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
-
- Superlid
Re: Standard catalog of World Coin
Dat is erg vreemd, vooral voor deze toch wel meest gebruikte catalogus.hierm schreef:Ik ben in bezit gekomen van de nieuwste digitale versie van dit boek uit 2013.
Ik was op zoek naar een munt uit Panama, zocht tussen Palestina en Papua nieuw guinea, echter hier vond ik dit land niet.
Later was ik op zoek naar Spanje, toch niet het eerste het beste land, ook onvindbaar.
Uiteindelijk heb ik die landen gevonden, nl achteraan , na Zimbabwe onder Additional Listning.
Hier bleken veel meer landen te staan die niet in de alfabetische volgorde opgenomen waren.
Vreemde manier van weergave van dit toch meest gebruikte boek voor wereldmunten.
Ina
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
het is nog erger. In het boek missen gewoon delen. Moet je maar de cd erbij pakken. Heb het nu zelf ook gezien, en ben blij dat de 39 editie ook gewoon thuis op de plank ligt in boek vorm
las deze recensie. Niemand is er blij mee
las deze recensie. Niemand is er blij mee
This is the worst edition of the Standard Catalog of World Coins ever! There are huge gaps in the listings. Panama, Spain and much of China as well as a few other places are completely left out. A CD was taped into the back of the book that includes the missing sections, but a catalog that is partly in book form and partly in CD form is very difficult to use. There are minimal pricing changes from the 39th (2012) edition. I recommend getting the 39th edition, which is often available for less money and is more complete. The 40th (2013) edition is definitely NOT worth buying!
Bedankt mensen voor dit bericht, ik werk nog editie 35 en koop niet elk jaar een nieuwe catalogus maar eens in de vijf jaar zo'n beetje... en dat had dus best editie 40 kunnen worden
. Die sla ik dus maar over, dus editie 39 of volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen...
Groeten Koen

Groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl