Help mij!!! Metaaldetector tussen 400 en 1200€

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

segersjan

Help mij!!! Metaaldetector tussen 400 en 1200€

Bericht door segersjan »

Dag leden, ik had een oude metaal detector maar die is nu kapot. Ik had heel veel succes in het vinden van oude munten, ik heb nu zelfs nog 100 spaanse zilveren muntstukken staan uit de 17de en 18de eeuw.

Nu wil ik naar een nieuwe of een 2dehands metaaldetectors zoeken, mijn budget is tussen 400€ en 1200€.
Ik wil er zoveel aan uit geven omdat ik weet dat ik nog meer schatten zal vinden mits ik een goed detector in handen heb.
Wie kan mij helpen naar het vinden van een metaaldetector.

De grond bevat veel mineraal en is ook zeer klei achtig.
Gewenste diepte is meer dan 5cm (voor goud/zilver munstukken) tot 2 a 3 meter.
De meeste munstukken zullen in verstopt zitten in een klei potten zoals de romeinse kleipotten.
Ik wil alleen een detector dat zoekt naar zilver en goud tegelijk (eventueel ook ruby en diamant) maar geen ijzer.

Wie kan mij helpen naar een beste metaaldetector die naar mijn wensen voldoet. Ik wil er zelfs tussen 400€ en 1200€ voor geven.

Bedankt.

Mvg,

Jan
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Help mij!!! Metaaldetector tussen 400 en 1200€

Bericht door Munthunter »

Beste Jan,

Als eerste van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!

Ikzelf zoek met een Whites DFX, die is goed in te stellen op grondsoort en eventuele vervuiling, waardoor ruis zou kunnen ontstaan. Ik ga er van uit dat deze inmiddels niet meer zo duur zijn tweedehands.

Verder vind ik het erg leuk om te lezen dat je zo overtuigd bent dat je de schatten in potten en kruiken de grond uit zal gaan trekken. Ik zoek al heel wat jaar, maar meestal moet ik ze per stuk opgraven. Maar goed ook dat is ook erg leuk en je weet nooit wat je vindt.

Heb je misschien wat duidelijke foto's van je mooiste (munt)vondsten? Wij zijn daar altijd heel erg benieuwd naar.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
segersjan

Bericht door segersjan »

Ik wil het u graag laten zien, maar liefst face 2 face.
Mocht je een koper vinden die alles wilt inkopen dan geef ik je 25% van de aankoopsom.

Mvg,

Segers

Welke van deze 4 is beter in het vinden van munten (goud en zilver) + potten (met daarin munten) in een sterk gemineraliseerde grond van een diepte tot 1m?, ik bedoel een echte topper voor mijn needs?
Minelab ctx 3030
white's spectra vx3
goldmaxx power
fisher cz21

Ben eens benieuwd naar jullie ervaringen in metaaldetectors?
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

op http://www.muntenbodemvondsten.nl zitten de meeste detectoristen welke al hele topics aan dit vergelijken hebben gewijd. natwaterzoekers, droogzoekers, je vindt het er allemaal.

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”