5 euro verkeerd gesneden

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
ruudmisslag

5 euro verkeerd gesneden

Bericht door ruudmisslag »

wat is dit waard
ik heb deze gekregen met nieuwjaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Re: 5 euro verkeerd gesneden

Bericht door Nolster »

Ik zou zeggen wat de gek er voor geeft.

Je moet overigens wel weten dat het naar alle waarschijnlijkheid geen misdruk is zoals velen je altijd graag willen laten geloven. Als je naar de achterkant van het biljet kijkt zie je het serienummer staan en ik verwacht dat het een Duits biljet is (eerste letter is dan een X). De Duitse bank heeft in het verleden dit soort biljetten op hele grote vellen verkocht. Er zijn mensen die de vellen hebben gekocht en bewust verkeerd hebben uitgesneden om ze vervolgens voor veel geld als misdruk te verkopen. Zoals hier en hier. Zoals je ziet wordt er goed op geboden.

Zie ook het topic hier

Momenteel biedt iemand overigens op MP een 10 euro vel aan => Hier
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Zie mijn reactie in je vorige topic.

http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=75&t=11865

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
ruudmisslag

Nolster schreef:Ik zou zeggen wat de gek er voor geeft.

Je moet overigens wel weten dat het naar alle waarschijnlijkheid geen misdruk is zoals velen je altijd graag willen laten geloven. Als je naar de achterkant van het biljet kijkt zie je het serienummer staan en ik verwacht dat het een Duits biljet is (eerste letter is dan een X). De Duitse bank heeft in het verleden dit soort biljetten op hele grote vellen verkocht. Er zijn mensen die de vellen hebben gekocht en bewust verkeerd hebben uitgesneden om ze vervolgens voor veel geld als misdruk te verkopen. Zoals hier en hier. Zoals je ziet wordt er goed op geboden.

Zie ook het topic hier

Momenteel biedt iemand overigens op MP een 10 euro vel aan => Hier

op achter kant staat x06599476631
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Dan betreft het zo'n Duitse vel.
ruudmisslag

Daniël schreef:Dan betreft het zo'n Duitse vel.

maar zijn deze echt of nep
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Dit is bewust zo gedaan om niets vermoedende verzamelaars geld uit de knip te kloppen.

Gr. Willem
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nolster »

Als jij een geknutselde Ierse 2 euromunt nep vind dan is dit ook nep ondanks dat het wel echt een biljet is.

Zoals eerder aangegeven is dit gewoon uit een vel gesneden door iemand die makkelijk geld wil verdienen. Het heeft dus niets met een misdruk te maken en voor mij geen waarde.

Is er overigens een bepaalde reden waarom je de waarde van al jouw "misslagen/misdrukken" wil weten?
ruudmisslag

Nolster schreef:Als jij een geknutselde Ierse 2 euromunt nep vind dan is dit ook nep ondanks dat het wel echt een biljet is.

Zoals eerder aangegeven is dit gewoon uit een vel gesneden door iemand die makkelijk geld wil verdienen. Het heeft dus niets met een misdruk te maken en voor mij geen waarde.

Is er overigens een bepaalde reden waarom je de waarde van al jouw "misslagen/misdrukken" wil weten?

eum ja
kan ik ze aan die prijs verkopen op mp
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

ruudmisslag schreef:
Nolster schreef:Als jij een geknutselde Ierse 2 euromunt nep vind dan is dit ook nep ondanks dat het wel echt een biljet is.

eum ja
Zet ze gewoon op MP, dan zie je het vanzelf wel.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Nolster schreef:De Duitse bank heeft in het verleden dit soort biljetten op hele grote vellen verkocht.
Dit doen ze nog steeds, zie http://www.geldmuseum-shop.de/webshop/o ... -shop.html
Alleen zijn de vijfjes niet meer beschikbaar en worden de nieuwe vijfjes pas in oktober verwacht.
met 480 euro voor een vel met nominale waarde van 300 euro toch een leuke verdienste voor de bank.....

Luit
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nolster »

Dick schreef:Zet ze gewoon op MP, dan zie je het vanzelf wel.
En daar sluit ik mij volledig bij aan.
Senior
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Senior »

ruudmisslag schreef:wat is dit waard
ik heb deze gekregen met nieuwjaar
ruudmisslag schreef:
Nolster schreef:Is er overigens een bepaalde reden waarom je de waarde van al jouw "misslagen/misdrukken" wil weten?

eum ja
Lijkt me niet echt correct naar de mensen toe die denken je te helpen met het uitbreiden van je verzameling. Zeg ze dan maar gewoon dat je zoveel mogelijk geld wilt hebben, dan weten ze waar ze aan toe zijn met je.

Groeten,

Senior

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”