Daar hebben jullie een punt. Omdat ik, gezien de jonge leeftijd van, het forum de zichtbaarheid van alle rubrieken nog open heb staan, kan iedereen de topics en berichten lezen. Dit houdt dus in dat ook NIET leden kunnen lezen, de zogenaamde gasten.
Ik twijfel er aan om het forum af te sluiten voor gasten. Dit heeft namelijk ook enkele nadelen. Een geïnteresseerde komt graag eerst even kijken voordat hij of zij zich registreert. Kan hij dat niet dan zal hij of zij zich minder snel aanmelden. Men ziet toch eerst graag even wat er te vinden is. Een nog groter argument om het niet te doen is het feit dat de zoekrobots van zoekmachines als Google, Yahoo, etc. minder snel op de site kunnen komen. Kortom als iemand nu iets zoekt over bijvoorbeeld 2 Euromunten en de zoekterm invoert op Google, krijgt hij ongetwijfelt een aantal links naar ons forum. Als alles potdicht zit is dat niet meer mogelijk.
De keerzijde van dit verhaal is ook weer dat men zonder registreren iets kan lezen en zich ook niet aan hoeft te melden.
Voor een groot en actief forum is dat niet zo'n probleem, zij hebben voldoende leden, topics en berichten om nieuwe leden te trekken die zich direct aanmelden.
Ik zal dit eens in een Poll zetten zodat de leden zich uit kunnen spreken over de vrije toegang op het forum. Is dat iets?
Om weer even terug te komen op het topic. Ik denk dat rtholen en Ludo een goed alternatief aandragen. De kenmerken per persoonlijk bericht aanleveren voorkomt dat al deze informatie vrij toegankelijk is. Aan ons (de leden) natuurlijk wel de taak om te kijken of het lid die er om vraagt niet alleen zichzelf heeft geregistreerd om deze informatie te achterhalen.
Daarbij zou ik het wel minder leuk vinden als de informatie weer wordt doorgespeeld op andere fora, oftewel dat men het hier komt halen en het daarna op een ander fora plaatst.... Want dat gebeurd ook
Ik wacht met het plaatsen van de rijksdaalders, hoewel ik juist daar de geheimzinnigheid wil doorbreken. Het feit dat er gevaarlijke vervalsingen bestaan die veelvuldig worden aangeboden, lijkt mij een goede reden om de kenmerken aan de eerlijke verzamelaar bekend te maken. Deze medaille heeft namelijk twee kanten. Je geeft de informatie bloot, zodat vervalsers weten hoe het werkt. Daarnaast zullen verzamelaars beter kunnen zien wanneer het om een vervalsing gaat, dus heft dit de nut van het vervalsen weer op. Hmmm... Maar goed ik zei het al, de vervalser die het voor elkaar krijgt om een rijksdaalder 1933 om te bouwen naar een rijksdaalder 1938 heeft deze informatie echt niet nodig, hij/zij is perfect op de hoogte van alle kenmerken. De leek die het wil proberen zal enkel een rijksdaalder 1933 verprutsen.
Gr. Jeroen