JAWEL, er komt weer een nieuwe 2euromunt uit van Nederland!
Dat wisten jullie natuurlijk allang, maar ik ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Vandaar deze poll:
En miss is het leuk om de reden voor de keuze erna te vermelden? Kijk maar wat je doet.
Laatst gewijzigd door Peterbos op 06 feb 2013, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb zelf al 2x Proof aangeschaft. Hoop op termijn de ene munt te kunnen betalen met de waardevermeerdering van de andere munt.
Daarnaast, wie weet word ie net zo beroemd als de andere befaamde dubbelkop en dan heb ik 'm tenminste. Ofwel leuk voor later, hopelijk ook qua prijs.
Peterbos schreef:Heb zelf al 2x Proof aangeschaft. Hoop op termijn de ene munt te kunnen betalen met de waardevermeerdering van de andere munt.
Daarnaast, wie weet word ie net zo beroemd als de andere befaamde dubbelkop en dan heb ik 'm tenminste. Ofwel leuk voor later, hopelijk ook qua prijs.
Oplage van 10.000 voor de proof versie is wel erg aan de ruime kant...
Natuurlijk de BU-versie in coincard en de Proofversie. Verder een UNC-versie voor in mijn box en natuurlijk de gecirculeerde die ik tegenkom voor in mijn spaarpotje met 2 euro herdenkingsmunten...
Ik vraag me wel af, waarom sommige verzamelaars 1 en dezelfde munt in zoveel verschillende varianten zouden kopen...
Wat ik begrijp is dat er dus geen 1 euro munt komt met een dubbelportret? Ik meende ooit gelezen te hebben dat alleen bij 2 euro munten de beelteniszijde afwijkend kan worden geslagen, klopt dat?
En als men gouden of zilveren afslagen wil maken, mag dit dan van euro's of is dat niet toegestaan?
Naar ik meen ben jij de verzamelaar die zowat elke variant van de guldenmunt verzameld.
Ja het is een andere munteenheid, maar het idee er achter lijkt mij precies het zelfde.
Mag ik vragen in hoeveel varianten jij de gulden en rijksdaalder met dubbele kop uit 1980 in je verzameling hebt?
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Sowieso de BU coincard, om de coincards aan te vullen
Waarschijnlijk ook een proof, en als ik de munt tegenkom in circulatie hou ik er zeker een achter.
edit: proof dus niet, staat niet meer in de webshop.
Laatst gewijzigd door Griphus op 08 feb 2013, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Griphus schreef:Sowieso de BU coincard, om de coincards aan te vullen
Jij spaart alleen de BU coincards nog? Ik vind het een beetje lastig worden nu tegenwoordig elke munt in twee coincard versies uitgebracht worden. Tot op heden koop ik ze maar braaf allebei.
Griphus schreef:Sowieso de BU coincard, om de coincards aan te vullen
Jij spaart alleen de BU coincards nog? Ik vind het een beetje lastig worden nu tegenwoordig elke munt in twee coincard versies uitgebracht worden. Tot op heden koop ik ze maar braaf allebei.
Euh nee, ik verzamel de 5'jes & 10'tjes in gewoon UNC in coincard, maar de 2 euro's wel in BU kwaliteit, zover dat mogelijk is.
Heb 2 x de proof besteld één voor de €2cc map en één voor het Beatrix proof album.
Zou het net als Ron wel leuk vinden als ze een echte variant maken bv een €2 munt van goud & zilver
Heb al een keer navraag gedaan bij Sander van de KNM om bv een zilveren afslag te maken van een "gouden"tientje, maar helaas is dat tegenwoordig niet meer toegestaan.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
sgtravel schreef:Zou het net als Ron wel leuk vinden als ze een echte variant maken bv een €2 munt van goud & zilver
Heb al een keer navraag gedaan bij Sander van de KNM om bv een zilveren afslag te maken van een "gouden"tientje, maar helaas is dat tegenwoordig niet meer toegestaan.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Van die inhuldegingsset 1980 zijn er 157 in zilver geslagen. Maar op euro-gebied is dat dus wettelijk niet toegestaan als ik het goed begrijp?
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.