franse 2 cent 2007

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
charles123

franse 2 cent 2007

Bericht door charles123 »

Hallo

Franse 2 cent 2007 met onvolledig muntplaatje

gr.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Senior
Volledig lid
Volledig lid

Re: franse 2 cent 2007

Bericht door Senior »

Ik denk, ook vanwege de verminke kop van Marianne, eerder aan munt die is geslagen met een zwaar vervuild stempel. Bij een incompleet muntplaatje ontbreekt er een 'hapje' uit de rand. Een foto van de andere zijde van de munt zou welkom zijn. Hoe dan ook een interessant muntje dat een plaatsje verdient in een collectie met slagafwijkingen.

Groeten,

Senior
charles123

Bericht door charles123 »

hallo

hier een foto van de achterzijde

gr.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Senior
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Senior »

Zoals ik al vermoedde is er aan de Europese zijde geen afwijking waar te nemen. Het gaat hier dus inderdaad niet om een munt geslagen op een incompleet muntplaatje, maar om een ernstig vervuild muntstempel, waarbij dus een deel van de afbeelding onduidelijk/niet wordt weergegeven vanwege de vervuiling van het stempel. Absoluut een verzamelwaardig exemplaar en een munt die ik graag in mijn collectie zou hebben.

Groeten,

Senior

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”