Kom eigen munt tegen op Coinfacts Wiki

Kom je ergens een leuk verhaal of opmerkelijk bericht tegen over munten of bankbiljetten? Plaats hier de link naar het bericht, een scan of afbeelding. Denk aan berichten in de krant, op TV, of op het internet.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Kom eigen munt tegen op Coinfacts Wiki

Bericht door Jan W »

Grappig, ik was op zoek naar wat achtergrond informatie over een net aangeschafte ducaton uit Brabant en klikte op deze pagina op een linkje naar een kronentaler uit 1769. Blijkt dat precies de munt te zijn die ik zelf kocht op de veiling van Jean Elsen, december 2012.
Daar zit nog wel een verhaal achter. Ik wilde eigenlijk bieden op een ducaton uit Brugge, 1754, (lotnummer 1382) maar vergiste me bij het invoeren en typte per ongeluk lotnummer 1392 in. Dat was dus deze kronentaler. Zo'n ducaton is wel wat prijziger dus ik bood 150 euro. Dat was meer dan genoeg om deze kronentaler te winnen voor 130 euro.. :oops:

Het is wel een zeer mooi exemplaar voor dit type (de foto doet wat onrecht aan de munt) en in de handel brengt deze munt dat ook wel op. Maar ik stond wel even te kijken. Moraal van het verhaal: check, recheck & doublecheck de biedlijst voor je 'm instuurt :knipoog:

In ieder geval leuk om een munt die je zelf in bezit hebt tegen te komen op Coinfacts Wiki als voorbeeld van dit type.
http://www.coinfactswiki.com/wiki/Austr ... r_Dav-1282
hierm
Donateur
Donateur

Re: Kom eigen munt tegen op Coinfacts Wiki

Bericht door hierm »

Inderdaad grappig, maar deze vergissing vind je achteraf dus niet erg en ben je blij met deze mooie munt, of vergis ik me nu.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Kom eigen munt tegen op Coinfacts Wiki

Bericht door Jan W »

Ik ben erg tevreden met deze mooie munt. Voor hetzelfde geld had ik met een verkeerd getypt nummer een klein, duur, koperen muntje voor veel geld gewonnen (wat ik niet verzamel). Een geluk bij een ongeluk dus.

Terug naar “Munten en bankbiljetten in het nieuws”