De Koninklijke Munt van België is begonnen/bezig met de uitlevering van de nieuwe BU set 2014
Wegens de grote hoeveelheden muntensets die wij moeten verzenden, verontschuldigen wij ons voor het ongemak en danken u voor uw geduld aangaande de levering van uw bestelling.
Due to the large quantities of coin sets we must send, we apologize for any inconvenience and appreciate your patience for the delivery of your order.
Comme suite à grande demande du nouveau set, nous vous remercions pour votre patience du livraison de votre commande.
Geweldig! Hoe is de kwaliteit ?! Normaal had ik ze vandaag ook gehad ... Het briefje van de post om het pakje morgen op te halen stak in de bus, was niet thuis
Ik vindt hem top man, ben niet koningsgezind maar de set is uitermate met zorg verpakt en uitstekende kwaliteit van de munten.
Had er minder van verwacht maar ben echt verschoten hoe goed de beeltenis van Filip op de munten overkomt.
Sorry voor de Nederlanders mss maar de kwaliteit van deze BU set van België is 10 keer beter dan die van Nederland.
Die van Nederland is een licht niet geplastificeerd kartonnetje en de bescherming van de munten ook maar min tov die van België.
En ze kosten beiden evenveel maar de kwaliteit van de verpakking is van die van België top en Nederland een flop.
eurofreak schreef:Ik vindt hem top man, ben niet koningsgezind maar de set is uitermate met zorg verpakt en uitstekende kwaliteit van de munten.
Had er minder van verwacht maar ben echt verschoten hoe goed de beeltenis van Filip op de munten overkomt.
Sorry voor de Nederlanders mss maar de kwaliteit van deze BU set van België is 10 keer beter dan die van Nederland.
Die van Nederland is een licht niet geplastificeerd kartonnetje en de bescherming van de munten ook maar min tov die van België.
En ze kosten beiden evenveel maar de kwaliteit van de verpakking is van die van België top en Nederland een flop.
toch vind ik de bu set van nederland ook goed hoor en hierin zijn de munte ook beschermd. Haal je de introductie (unc, geen bescherming achterkant) en bu set niet door elkaar?
Wij gaan de sets vrijdag ophalen in Belgie en dan zal ook ik de kwaliteit beoordelen
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Ik haal niet de UNC en BU set door elkaar. Ik verzamel enkel BU sets en heb ze eens naast elkaar gelegd en dan merk je duidelijk het verschil in kwaliteit.
Ik spreek dan niet over de munten maar de verpakking ervan.
Je zal het wel merken als je ze naast elkaar legt.
België is ook geen BU set maar een FDC set maar dat heeft enkel te maken met de kwaliteit van de munten dacht ik.
Vandaag het pakketje van de KBM aangekregen! Heb meteen de munten uit de BU gehaald en in muntcapsules gestoken aangezien ze slechts aan 1 zijde beschermd zijn met folie en hierdoor dus kunnen verkleuren (heb dit ook met de Belgische munten van 2013 gedaan die er nu ook nog steeds hun glans hebben). Munten in capsules en de BU los bewaren dus
BE II.jpg
BE I.jpg
BE 2014.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De munten zitten in een plastieken rondel net zoals de Nederlandse geluksdubbeltjes, je kunt ze er eenvoudig uitklikken. Alleen de achterzijde is beschermd bij mij? Mvg
Je hebt gelijk, ik had het helemaal niet gezien. Ik keek de hele tijd naar de achterkant maar na dit bericht van je begrijp ik het.
Ik laat ze er wel inzitten en steek de set achterstevoren in het hoesje en in een plastieke doos.
Zullen toch vele jaren moeten overgaan eer ze uitslagen denk ik of niet?
eurofreak schreef:Heb deze morgend de rollen gaan halen.
Nooit leuk zo naar Brussel rijden, pfffff
Heb je de muntrollen van de nieuwe 2 euro vandaag bekomen in Brussel? Ik weet dat de munt normaal gezien vandaag verschijnt, maar deze ochtend leverde 2x een telefoontje naar de NBB in Brussel enkel als antwoord op dat de munten ten vroegste vanaf 19 mei beschikbaar zijn.
Dan maar naar Hasselt gebeld en daar waren de munten wel al vandaag beschikbaar...
Ik had vrijdag een mail ontvangen van de Nationale Bank van Brussel met de bevestiging dat ze vanaf vandaag beschikbaar waren en ja ze waren dus beschikbaar in Brussel.
Velen dachten dat het niet zo was want er was enorm weinig volk en je bent de tweede die me meld dat ze in Brussel pas vrijdag zouden komen.
Ik heb nogthans van de bank van brussel vrijdag een mail gehad dat vanaf vandaag alles voorhanden zou zijn en het was dus ook zo.
Alleen van de verzamelaarsmunten kan ik de 100 euromunt nog niet vinden, de rest is allemaal al uitgekomen.
Van desbetreffende 100 euromunt kan ik ook geen afbeelding vinden...
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080 3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool