Hoe kan dit ontstaan en in de onderste ster zie ik ook een S staan. Volgens mij mag je bij de sterren toch niets plaatsen?
Is dit nou dan een misslag of niet?

Ben wel erg benieuwd of dit met alle de zelfde munten zo is. Maar dit valt dus niet onder een misslag maar eerder dan een variant?Atox schreef:Deze munt (€2 met S) in mijn verzameling vertoont exact dezelfde afwijking (ster en jaartal tegen kern). Misschien een haastwerkje?

Wat leuk, dat wist ik helemaal niethierm schreef:Griekenland kon in 2002 niet zelf alle munten slaan en hebben die uitbesteed oa aan Finland, deze 2 euromunt en ook de 1 euromunt is geslagen in Finland (S van Suomi) en al die letters zijn in een van de sterren geplaatst.
Naast Finland heeft Frankrijk de 1, 2, 5, 10 en 50 cent voor Griekenland gemaakt (F), de 20 cent is in Spanje vervaardigd (letter E).
Griekenland heeft zelf ook alle munten van het jaar 2002 geproduceerd, dat betekent dat er van elke type 2 munten in omloop zijn, met en zonder letter.

Nee Koen, Griekenland 2002 is de enigste waar dit bij voorkomt.koenmunten schreef:Wat leuk, dat wist ik helemaal niethierm schreef:Griekenland kon in 2002 niet zelf alle munten slaan en hebben die uitbesteed oa aan Finland, deze 2 euromunt en ook de 1 euromunt is geslagen in Finland (S van Suomi) en al die letters zijn in een van de sterren geplaatst.
Naast Finland heeft Frankrijk de 1, 2, 5, 10 en 50 cent voor Griekenland gemaakt (F), de 20 cent is in Spanje vervaardigd (letter E).
Griekenland heeft zelf ook alle munten van het jaar 2002 geproduceerd, dat betekent dat er van elke type 2 munten in omloop zijn, met en zonder letter.Zijn er nog meer landen waar zoiets het geval is?

Andere leuke weetjes van de €2 vind je op http://yosoyke.be/weetjes.phpkoenmunten schreef:Wat leuk, dat wist ik helemaal niethierm schreef:Griekenland kon in 2002 niet zelf alle munten slaan en hebben die uitbesteed oa aan Finland, deze 2 euromunt en ook de 1 euromunt is geslagen in Finland (S van Suomi) en al die letters zijn in een van de sterren geplaatst.
Griekenland heeft zelf ook alle munten van het jaar 2002 geproduceerd, dat betekent dat er van elke type 2 munten in omloop zijn, met en zonder letter.Zijn er nog meer landen waar zoiets het geval is?