Muntvergelijker.nl

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Muntvergelijker.nl

Bericht door Atox »

Geachte forumleden,

Een tijd geleden heb ik jullie al bericht over mijn ontwikkelen, en sommige heb ik zelfs een mooi geprint overzicht gegeven. Ik heb hard gewerkt, en al heel veel informatie toegevoegd. Dus nu is het tijd om toch een mooi topic aan te maken.

Kort samengevat, Muntvergelijker.nl is een site waar je snel en eenvoudig de goedkoopste internetverkoper kunt vinden voor de munten die nog missen in je verzameling.

Alhoewel ik nog een aantal winkels moet toevoegen heb ik veel van de meestgewaardeerde al gehad. Als iemand me wil helpen met het toevoegen van de artikelen, graag!

Ik hoop dat jullie de site kunnen waarderen. Stuur hem gerust door aan medeverzamelaars die minder vaak op dit forum kijken. Commentaar is altijd welkom.

Groeten,
Atox
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) :LoneRanger:
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Muntvergelijker.nl

Bericht door Jan W »

Wat een leuke site! Als jarenlang lid van de Consumentenbond en liefhebber van vergelijkingssites mag ik dit graag zien. Het dwingt de te dure handelaren om goedkoper te worden of omzet kwijt te raken. Wat op een site als Kieskeurig leuk is dat je ook de beoordelingen van de winkel kunt zien. Liever een iets duurdere met uitstekende service dan de allergoedkoopste met belabberde service. :knipoog:

Voor ik munten koop via het internet check ik vaak even wat andere sites om erachter te komen wat actuele prijzen zijn voor vergelijkbare munten. Vooral in mijn verzamelgebied (crownsize zilver van vóór 1945) zie je enorme verschillen in prijzen. Voor de Euroverzamelaar is dit, nogmaals, erg leuk gedaan!
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Mijn complimenten ,prima opzet en goed idee om dit te maken. Zal toch wel regelmatig wel even kijken , zeker vlak voor ik naar een beurs ga, dan weet ik waar ik de goedkopere munten kan vinden.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

hierm schreef:zeker vlak voor ik naar een beurs ga, dan weet ik waar ik de goedkopere munten kan vinden.
Voor beurzen ben ik bezig aan een speciale "printbare" versie.
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) :LoneRanger:
squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door squarecoin »

Atox schreef:
hierm schreef:zeker vlak voor ik naar een beurs ga, dan weet ik waar ik de goedkopere munten kan vinden.
Voor beurzen ben ik bezig aan een speciale "printbare" versie.

Hej Atox , wat een erg goede en leuke site , ik verzamel geen euros , en woon ook niet in euro land , maar ik vind het een super site
Ik denk dat sommigen handelaren wel erg duur zijn , en het is goed dat nu iedereen dat binnen 2 minuten kan zien .

ook geloof ik dat de site een europees potentiale heeft

veel geluk er mee

Michael
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Hoi Atox,
Wat een goed idee!
Ik heb de site direct aan mijn bladwijzers toegevoegd.
Erg nuttig,
Bedankt
Thomas
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ja, dat printoverzicht had ik in Houten al van je ontvangen en dat beviel me al heel goed. Ik ga vanavond nog even naar de site kijken want ik heb nog wel het nodige te vergelijken.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Het zou mooi zijn als het printoverzicht voor of tijdens de beurs in Assen beschikbaar is, ik heb nog het een en ander nodig dus dan is deze lijst erg handig, ik heb al enkele prijzen vergeleken, het kan soms wel 10 euro op een BU set schelen de één met de andere handelaar.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Hallo Atox,

Ook even mijn reactie. Zelf ben ik als ondernemer/hovenier ook ingeschreven geweest op vergelijkingswebsites. Het is op zich een vrij makkelijke manier om klanten mee binnen te halen, als je tenminste de goedkoopste bent. En hier kom ik bij mijn punt.

Want de focus van dit soort sites ligt namelijk puur op de goedkoopste aanbieder van producten. Mensen die een dienstverlener zoeken via dit soort sites, willen puur de goedkoopste. Je bouwt meestal ook geen band met dergelijke klanten op, want als je iets duurder wordt; skippen ze je.

Bovendien hebben de aanbieders achter de vergelijkingswebsite's zelf vaak niks met de branche op zich te maken (weet ik bij niet bij jou (?) ), maar willen ze alleen geld verdienen aan het bij elkaar brengen van dienstverlener en opdrachtgever.

En met dat bij elkaar brengen van dienstverlener en opdrachtgever is op zich niks mis natuurlijk. Maar het is jammer dat de focus altijd ligt op het goedkoop aanbieden van diensten, en niet op kwaliteits en service.
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nolster »

Hey Atox,

Erg goed gedaan! Heel handig om even snel te kijken wat een bepaalde munt bij iedereen kost. Denk dat ik hier zeker gebruik van zal maken.

Klein puntje dat mij wel opviel is dat er bij Trunky regelmatig onwaarschijnlijke prijzen staan bij de meerwaarde munten. Volgens mij komma's die zijn weg gevallen.

Groet, Arnoud
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Nolster schreef:Hey Atox,

Erg goed gedaan! Heel handig om even snel te kijken wat een bepaalde munt bij iedereen kost. Denk dat ik hier zeker gebruik van zal maken.

Klein puntje dat mij wel opviel is dat er bij Trunky regelmatig onwaarschijnlijke prijzen staan bij de meerwaarde munten. Volgens mij komma's die zijn weg gevallen.

Groet, Arnoud
Dat zijn inderdaad mooie prijzen maar ik denk niet dat hij ze daarvoor kan verkopen. :lollig:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Haha, dat waren inderdaad bijzondere prijzen, nu is het opgelost greeny
chrisS
Senior lid
Senior lid

Bericht door chrisS »

Reinier schreef:Hallo Atox,

Ook even mijn reactie. Zelf ben ik als ondernemer/hovenier ook ingeschreven geweest op vergelijkingswebsites. Het is op zich een vrij makkelijke manier om klanten mee binnen te halen, als je tenminste de goedkoopste bent. En hier kom ik bij mijn punt.

Want de focus van dit soort sites ligt namelijk puur op de goedkoopste aanbieder van producten. Mensen die een dienstverlener zoeken via dit soort sites, willen puur de goedkoopste. Je bouwt meestal ook geen band met dergelijke klanten op, want als je iets duurder wordt; skippen ze je.

Bovendien hebben de aanbieders achter de vergelijkingswebsite's zelf vaak niks met de branche op zich te maken (weet ik bij niet bij jou (?) ), maar willen ze alleen geld verdienen aan het bij elkaar brengen van dienstverlener en opdrachtgever.

En met dat bij elkaar brengen van dienstverlener en opdrachtgever is op zich niks mis natuurlijk. Maar het is jammer dat de focus altijd ligt op het goedkoop aanbieden van diensten, en niet op kwaliteits en service.
Daar heb je gelijk in. Zo zie je dat de handelaars die er op deze site het best uit komen, qua kwaliteit slecht scoren (ik spreek uit ervaring).
Prachy Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Prachy »

Ik Vind wel dat de juiste munten en coincards in prijs vergeleken moeten worden. Die goedkope coincards van bv Luxemburg 2004 en 2005 die voor € 14,50 vermeld staan zijn niet de echte die namelijk veel duurder zijn.
Gerard
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Prachy schreef:Ik Vind wel dat de juiste munten en coincards in prijs vergeleken moeten worden. Die goedkope coincards van bv Luxemburg 2004 en 2005 die voor € 14,50 vermeld staan zijn niet de echte die namelijk veel duurder zijn.
Mijn excuses, zoveel verstand heb ik niet van welke wel/niet de juiste coincards zijn. Ik neem over wat de winkels aanbieden. Als iemand mij kan wijzen wat er incorrect is, graag zelfs.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, het is leuk dat je de prijzen van de desbetreffende munten/sets kunt vergelijken zodat je enigszins een richtpunt hebt. Maar mijn ervaring is nog steeds dat zelf op zoek gaan op internet meer loont dan afhankelijk zijn van een site. Ik ga uiteraard geen moeite doen om een munt te zoeken als het prijsverschil centen of een paar euro is. Maar vorige week heb ik de 2 euro CC San Marino 2006 toch kunnen aanschaffen voor ruim 30 euro goedkoper dan bij de geijkte handelaren en dat is dan de moeite waard om even iets uit te zoeken.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Dat niet alleen, maar deze winkelprijzen geven een realistischer beeld van de markt dan de prijzen in vele catalogussen.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Leuk website hoor Atox! Er zijn een hoop mensen die er wel blij mee zijn. Want vaak met europroducten is het wel de moeite waard het bij meerdere sites te vergelijken want de een is gewoon wat duurder dan de ander.

Dan maar een gierige Hollander.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Atox schreef:Dat niet alleen, maar deze winkelprijzen geven een realistischer beeld van de markt dan de prijzen in vele catalogussen.
Dat is zowiezo een feit want om de prijzen van catalogussen te bekijken heb ik al opgegeven want die stroken überhaupt niet met de prijzen die er voor munten worden uitgegeven.
Daniël schreef:Leuk website hoor Atox! Er zijn een hoop mensen die er wel blij mee zijn. Dan maar een gierige Hollander.
Insinueer je soms dat ik NIET blij ben met de site? Waar baseer je dat dan op?

Alfred
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Atox schreef:
Prachy schreef:Ik Vind wel dat de juiste munten en coincards in prijs vergeleken moeten worden. Die goedkope coincards van bv Luxemburg 2004 en 2005 die voor € 14,50 vermeld staan zijn niet de echte die namelijk veel duurder zijn.
Mijn excuses, zoveel verstand heb ik niet van welke wel/niet de juiste coincards zijn. Ik neem over wat de winkels aanbieden. Als iemand mij kan wijzen wat er incorrect is, graag zelfs.
Dit is dus precies één van de punten waar ik in m'n eerste reactie al tegen geageerd hebt:

De initiatiefnemers van dit soort websites hebben zelf niks of nauwelijks kennis van de branche in huis. Maar willen puur geld verdienen aan het bijelkaar brengen van aanbieder en afnemer.

Om nog even een voorbeeld erbij te noemen: Monaco € 2,- cc Grace Kelly, wordt weergegeven in proof kwaliteit. En dan heb ik -eerlijk waar- alleen Monaco nog maar bekeken. Ik geloof best dat die info verkeerd door de munthandelaar is aangeleverd. Maar de beetje gevorderde Euro-muntverzamelaar weet dat die munt alleen in BU-kwaliteit is uitgegeven.

Dus ik zou zeggen, Atox. Als je dan zo'n website opzet verdiep je dan ook eens in de branche en geef de producten correct weer! Het lijkt me ook niet dat je met dergelijke fouten professioneel over komt op de handelaren op je site..
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Herman schreef: met andere woorden waar bemoeit men zich mee?
Met de huidige internet faciliteiten, is iedereen wel in staat om zelf een en ander uit te vinden denk ik?
Helemaal mee eens:

Als ik naar een beurs ga, loop ik eerst een rondje om wat prijzen te vergelijken. En soms wijs ik handelaren er ook op, van hier of daar is het goedkoper.
Ik heb daar helemaal geen overzichtje voor nodig.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Elke beginnende website kent zo zijn fouten. Dit heeft ditmaal niks te maken door de ontbrekende kennis bij Atox maar gewoon door een simpel denkfoutje bij het maken van de website.

Waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Door de fouten op deze manier duidelijk te maken help je Atox niks mee behalve dan dat je een leuk idee voor een website zo compleet de grond instampt.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Reinier schreef:De initiatiefnemers van dit soort websites (...) willen puur geld verdienen aan het bijelkaar brengen van aanbieder en afnemer.
Geld verdienen is zeker geen prioriteit voor mij met deze website. Ook duidelijk aangegeven in de voorwaarden dat "niet-commerciële verveelvoudiging" gewoon is toegestaan, zonder kosten. Reclame komt er ook niet, maak je geen zorgen.
Reinier schreef:Om nog even een voorbeeld erbij te noemen: Monaco € 2,- cc Grace Kelly, wordt weergegeven in proof kwaliteit.
Hierbij de fout gerepareerd.
Daniël schreef:Dit heeft ditmaal niks te maken door de ontbrekende kennis bij Atox maar gewoon door een simpel denkfoutje bij het maken van de website.
Grace Kelly was een foutje in het overnemen, waarvan er nog velen zullen zijn (verwerk maar eens 5000+ producten zonder fouten te maken :problem:). Maar vraag me echt niet of een coincard van Luxemburg de officiële editie is, of door een 3e partij is uitgegeven.
Laatst gewijzigd door Atox op 04 sep 2012, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Daniël schreef:Elke beginnende website kent zo zijn fouten. Dit heeft ditmaal niks te maken door de ontbrekende kennis bij Atox maar gewoon door een simpel denkfoutje bij het maken van de website.

Waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Door de fouten op deze manier duidelijk te maken help je Atox niks mee behalve dan dat je een leuk idee voor een website zo compleet de grond instampt.
Als ik dan zo'n website zou laten maken, laat hem dan eerst eens nakijken door een expert, voordat hij online gaat.

Ik heb de site nu nog wat verder bekeken, er staan fouten op die te knullig voor woorden zijn:

Jaarserie Estland 2011 BU: staat er één tussen voor 4 euro. Klik je er op, blijkt het een herdenkings 2 euro munt te zijn.

Zoiets vind ik gewoon niet correct naar de munthandelaren toe, die op je site staan.
Verder ga ik niet nog allerlei fouten doorgeven,
Tipje: neem elk onderdeel rustig door met een prof. en corrigeer de fouten.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Reinier schreef:Jaarserie Estland 2011 BU: staat er één tussen voor 4 euro. Klik je er op, blijkt het een herdenkings 2 euro munt te zijn.
Per ongeluk het categorie-nummer overgenomen, in plaats van het artikelnummer, weer een foutje minder :klap:.

Terug naar “Euronieuws”