Hoe ver kunnen we terug?
-
- Volledig lid
Re: Hoe ver kunnen we terug?
Dat was inderdaad een voor de hand liggend één-tweetje. 

Dit topic staat alweer drie maanden stil. Iemand nog een 1570 in de aanbieding? 

Als echt niemand iets heeft, kan ik een munt plaatsen, die o.a. met de datum 1570 is geslagen, maar waarvan de datum is weggesleten tot 15.. Deze munt is echter zo lelijk versleten dat ik dat liever niet doe, maar als het topic er weer van gaat lopen. (Daarna is de eerst volgende voor mij 1561). Zijn er mensen met de tussenliggende jaren?
Groet,
Mika
Groet,
Mika
-
- Donateur
Ik heb nog een 1562...
Ik heb nog wel wat jaren tussen 1570 en 1555 (mijn oudste gedateerde munt). Om precies te zijn 11 keer. Maar helaas geen 1570 en 1569. Daarvoor gaat het weer lopen.George_III schreef:Als echt niemand iets heeft, kan ik een munt plaatsen, die o.a. met de datum 1570 is geslagen, maar waarvan de datum is weggesleten tot 15.. Deze munt is echter zo lelijk versleten dat ik dat liever niet doe, maar als het topic er weer van gaat lopen. (Daarna is de eerst volgende voor mij 1561). Zijn er mensen met de tussenliggende jaren?
Groet,
Mika
Inmiddels al een tijdje verder, en niemand heeft nog een betere kunnen vinden, dus bij deze:
Helaas is hij zwaar 'geclipt' en in slechte conditie, maar waarschijnlijk een Engelse threepence van Elizabeth I (1558-1603). De datum is versleten tot 15.. , maar gezien het feit dat er een jaartal opstond, is deze terug te bregen naar de 3de of 4de issue, geslagen tussen 1561 en 1582, onder andere met het jaartal 1570. Ondanks het feit dat deze niet helemaal MS 66 is en dat ik wel betere Elizabeth I munten in mijn collectie heb, toch weer een jaartal verder! Wie heeft er een 1569?
Groet,
Mika
Helaas is hij zwaar 'geclipt' en in slechte conditie, maar waarschijnlijk een Engelse threepence van Elizabeth I (1558-1603). De datum is versleten tot 15.. , maar gezien het feit dat er een jaartal opstond, is deze terug te bregen naar de 3de of 4de issue, geslagen tussen 1561 en 1582, onder andere met het jaartal 1570. Ondanks het feit dat deze niet helemaal MS 66 is en dat ik wel betere Elizabeth I munten in mijn collectie heb, toch weer een jaartal verder! Wie heeft er een 1569?
Groet,
Mika
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Donateur
Rijksdaalder van de abdij Thorn uit 1569. Gewicht van deze munt is 28.74 g, diameter 41 mm.
Omschrift vz: MOneta LIBerae IMPERIALis FVNDATionis IN THOREN - munt van het vrije Rijksstift in Thorn
Omschrift kz: MAXIMILIAnus II ROMAnorum IMPerator SEMper AVGVSTus - Maximiliaan II, Rooms keizer, te allen tijde vergroter van het Rijk.
Omschrift vz: MOneta LIBerae IMPERIALis FVNDATionis IN THOREN - munt van het vrije Rijksstift in Thorn
Omschrift kz: MAXIMILIAnus II ROMAnorum IMPerator SEMper AVGVSTus - Maximiliaan II, Rooms keizer, te allen tijde vergroter van het Rijk.
Mooie munt! 

Hierbij een Bourgondische Kruisrijksdaalder uit 1568, geslagen te Nijmegen voor Gelderland.
We kunnen weer verder.
We kunnen weer verder.

Nog een kruisrijksdaalder maar dan eentje uit Maastricht, geslagen in 1567.
-
- Donateur
Vijfde Philipsdaalder uit 1566:
Inmiddels staat deze al weer een paar maanden vast. Niemand een 1565?
Groet,
Mika
Groet,
Mika
Nope, wel 1564. Maar wellicht duikt er eentje op?
Ik heb nog wel een hollants penninck zonder jaar (ca. 1558-1574) deze kan wellicht als opvulling van het jaartal dienen?
Prima, we staan al zolang stil.
En het is wel vaker voorgekomen dat er een munt zonder jaartal is neergezet die wel in dat specifieke jaar wat we misten geslagen kan zijn.

En het is wel vaker voorgekomen dat er een munt zonder jaartal is neergezet die wel in dat specifieke jaar wat we misten geslagen kan zijn.
Nou bij deze dan een Gelderse biljoen / 3 mijten of hollants penninck.
Helaas niet zo mooi als diegene die jullie laten zien maar ondanks de matige kwaliteit is deze nog deels mooi leesbaar.
Helaas niet zo mooi als diegene die jullie laten zien maar ondanks de matige kwaliteit is deze nog deels mooi leesbaar.
Een daalder van 30 stuivers uit Batenburg, geslagen in 1564.
-
- Donateur
In mijn verzameling heb ik 2 munten uit die periode, alleen zonder jaartal.
De eerste is een 1/5 philipsdaalder uit Holland z.j. (1562-1564) De 2e is in dezelfde periode 1/2 philipsdaalder ook uit Holland (1562-1567) gr
Ina
De eerste is een 1/5 philipsdaalder uit Holland z.j. (1562-1564) De 2e is in dezelfde periode 1/2 philipsdaalder ook uit Holland (1562-1567) gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Geweldig! Gelijk weer een viertal jaren verder! Wie heeft de 1561?
Groet,
Mika
Groet,
Mika
Het gaat even snel nu, hier 1562, een Philipsdaalder van Overijssel.
En 1561, een Philipsdaalder uit Nijmegen.
Mooie Philipsdaalder. Zie je niet zo vaak, ik zoek 'm nog.Nico schreef:Het gaat even snel nu, hier 1562, een Philipsdaalder van Overijssel.
Nog een aanvulling op de 1/5 Philipsdaalders zonder jaar van Ina. Toevallig heb ik nog wel twee munten uit 1563 en 1562 waar wel een jaartal op staat. Voor de volledigheid:
Daalder Nijmegen uit 1563 Philipsdaalder Brugge uit 1562 1560 heb ik helaas niet. Daarvoor wel weer.
Daalder Nijmegen uit 1563 Philipsdaalder Brugge uit 1562 1560 heb ik helaas niet. Daarvoor wel weer.
Jan dit echt een prachtige Filipsdaalder jouw 1562 Brugge, zeldzaam zeker in deze conditie.
Nu zaterdag 6 Februari is het ruilbeurs te Dendermonde, je mag hem altijd komen ruilen.
groeten luc.
Nu zaterdag 6 Februari is het ruilbeurs te Dendermonde, je mag hem altijd komen ruilen.

groeten luc.
-
- Donateur
Ik zie dat ik al te laat ben maar hier mijn 1561 en 1562..