Hoe ver kunnen we terug?
Re: Hoe ver kunnen we terug?
Ina, revalse bedoelde ik als een schilling van reval. Net zoals een duit uit deventer een deventerse duit is.
Reval was destijds een vrije stad met eigen muntslag.
Ok weer wat geleerd, leuk!neozion schreef:Ina, revalse bedoelde ik als een schilling van reval. Net zoals een duit uit deventer een deventerse duit is.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Je hebt ze nog gezien volgens mijkoenmunten schreef:Ok weer wat geleerd, leuk!neozion schreef:Ina, revalse bedoelde ik als een schilling van reval. Net zoals een duit uit deventer een deventerse duit is.
Vast en zeker, maar heb me toen niet gerealiseerd dat het een echte Revalse shilling was ;-)neozion schreef:Je hebt ze nog gezien volgens mijkoenmunten schreef:Ok weer wat geleerd, leuk!neozion schreef:Ina, revalse bedoelde ik als een schilling van reval. Net zoals een duit uit deventer een deventerse duit is.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Mm, het staat al weer een tijdje stil met dit topic. Gezocht: 1585.
heb er 1 voor 1579, heb er 2 voor 1580 en 1583 heb ik ook, iemand zal toch echt 1585 en 84 moeten plaatsenJan W schreef:Mm, het staat al weer een tijdje stil met dit topic. Gezocht: 1585.

1584 heb ik wel, wie heeft 1585?
Een mooie opdracht voor de forumleden komende Muntmanifestatie: koop een munt uit 1585 

Hoi Allemaal,
zelf kon ik niet komen
maar eigenlijk had ik al verwacht dat iemand 1585 gepost zou hebben, kan me toch niet voorstellen dat er gisteren in Houten geen munt te vinden was uit het jaar 1585.
Ik hoor u zeggen: had dan zelf even afgereisd! sorry ik zal mijn leven beteren.
Gr.
EN? is het geluktJan W schreef:Een mooie opdracht voor de forumleden komende Muntmanifestatie: koop een munt uit 1585
zelf kon ik niet komen

maar eigenlijk had ik al verwacht dat iemand 1585 gepost zou hebben, kan me toch niet voorstellen dat er gisteren in Houten geen munt te vinden was uit het jaar 1585.
Gr.

Het is dus blijkbaar niet gelukt met de aankoop van een 1585-er..dukaat schreef:Hoi Allemaal,
EN? is het geluktJan W schreef:Een mooie opdracht voor de forumleden komende Muntmanifestatie: koop een munt uit 1585
zelf kon ik niet komen![]()
Gr.

-
- Donateur
Gisteren bij Schulman dan eindelijk een munt gekocht waarmee we weer verder kunnen in dit topic: een Bourgondische kruisdaalder uit Gelderland uit het jaar 1585.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hoera! Nadat het topic heeft stilgestaan vanaf 8 juli dit jaar zijn we eindelijk een stapje verder...
En ook nog eens met een mooie munt!
Hier een prinsendaalder uit Holland, geslagen in 1584.

Hier een prinsendaalder uit Holland, geslagen in 1584.
-
- Donateur
Alweer een zeer mooie munt!
Hier een taler van Sachsen-Alt-Weimar uit 1582.
Hier een taler van Sachsen-Alt-Weimar uit 1582.
-
- Globale moderator

Ik kan zelf geen nuttige bijdrage leveren aan dit topic, maar ik geniet hier wel van

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Als het moet kan ik voor dit jaartal een No Date (1556-1598) plaatsen. Mag dit volgens het "reglement "?
Groet,
Mika

Groet,
Mika
Ja hoor, zo nu en dan moet dat even om de boel weer vlot te trekken. Mijn eerstvolgende munt is pas weer uit 1577. Ik hoop dat er andere forumleden zijn die wel wat in hun collectie hebben zitten om de jaren 1580, 1579 en 1578 te vullen.
Zet er wel even het jaar 1581 in zodat we dit jaartal kunnen doorstrepen.
Zet er wel even het jaar 1581 in zodat we dit jaartal kunnen doorstrepen.

Laatst gewijzigd door Jan W op 07 dec 2014, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volledig lid
Prachtig om te zien hoor! Echt genieten. 

Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.
Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.
Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.
€ 2,- CC
Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.
Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.
€ 2,- CC
Hier gaat hij dan, mij eerste bijdrage. Geen mooie of zeldzame munt, maar toch weer een jaartal dichterbij:
1581 Een Blanca uit Spanje, geslagen onder Phillips II, van 1556 to 1598 in Cuenca (de C achterop).
Volgens mij had Neozion 1580, dus kunnen we weer verder.
1581 Een Blanca uit Spanje, geslagen onder Phillips II, van 1556 to 1598 in Cuenca (de C achterop).
Volgens mij had Neozion 1580, dus kunnen we weer verder.
1580
(ik was even het topic vergeten, hier komt hij)
Uit hongarije een mooie (in het echt dus, niet op de foto, de camera krijgt er steeds meer moeite mee. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de persoon achter de camera)
zilveren denar 1580
(ik was even het topic vergeten, hier komt hij)
Uit hongarije een mooie (in het echt dus, niet op de foto, de camera krijgt er steeds meer moeite mee. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de persoon achter de camera)
zilveren denar 1580
1579
uit het graafschap namen tijdens de spaanse nederlanden een dubbele denier in niet de beste staat.
uit het graafschap namen tijdens de spaanse nederlanden een dubbele denier in niet de beste staat.
Leuk Neozion!
Heeft iemand 1578? Ik kan bij de MPO er een van slechte kwaliteit goedkoop kopen, maar als iemand er al een heeft zou dit mooi zijn!
Verder heb ik ook 1576, maar dit is een veel voorkomend jaar volgens mij
Heeft iemand 1578? Ik kan bij de MPO er een van slechte kwaliteit goedkoop kopen, maar als iemand er al een heeft zou dit mooi zijn!
Verder heb ik ook 1576, maar dit is een veel voorkomend jaar volgens mij

-
- Globale moderator
Mooie munt die 1580!
Maar je gaat wel heel snel neozion
Gr, Stephan

Niet dat ik van enig nut kan zijn in dit topic$and€r schreef: en nadat je een jaartal gepost heb even een beurt overslaan..

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
er werd mij gevraagd om beide jaren te plaatsen. Ondertussen zijn we dit topic nog maar met een paar personen aan het doen. Dus iedereen weet een beetje wie wat heeft.Stephan O schreef:Mooie munt die 1580!
Niet dat ik van enig nut kan zijn in dit topic$and€r schreef: en nadat je een jaartal gepost heb even een beurt overslaan..![]()
Gr, Stephan
maar jij kan best van nut zijn, wie weet wat je in de collectie zult vinden

-
- Globale moderator

Hoe weet je trouwens zeker dat het een 1579 is?
Ik zie (nog) niet iets wat op een jaartal lijkt... of is dit type munt alleen in 1579 geslagen?
Gr, Stephan