Mooie poster alle Herdenkingsmunten

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Mooie poster alle Herdenkingsmunten

Bericht door bernard3 »

Ik heb de poster nog niet binnen ( :( ) maar volgens mij is het thematisch gerangschikt en binnen de thema's min of meer chronologisch. De tekeningetjes in dezelfde kleur als de jaartallen van de munten geven de thema's aan:

- gebouwen
- iets te vieren / celebratiejaar
- vorsten of andere belangrijke mensen
- wereldwijde thema's (?)
- verdragen
- democratie / vrede
- kust, wetenschap en cultuur

Betere ideeën voor wat betreft de thema's zijn welkom, dit is maar een beetje mijn interpretatie. ;) Maar volgens mij verklaart dit wel voor een groot deel de volgorde.

Bernard
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Hmmm hier ruikt iemand geld... http://link.marktplaats.nl/606109189

Beetje jammer als men op deze wijze een gratis dienst gaat gebruiken om geld mee te verdienen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Je kunt wel zien dat deze ASO aan de Multatuliplaats in Nijmegen woont, verder helaas geen persoonsgegevens.....
Misschien slim om een waarschuwende advertentie op marktplaats te zetten om te voorkomen dat er mensen worden opgelicht?

Luit
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

llinde schreef:Je kunt wel zien dat deze ASO aan de Multatuliplaats in Nijmegen woont, verder helaas geen persoonsgegevens.....
Misschien slim om een waarschuwende advertentie op marktplaats te zetten om te voorkomen dat er mensen worden opgelicht?

Luit
Hoi Luit.

Ik heb deze meneer een maail gestuurd ivm de poster op marktplaats, hieronder zijn reactie.

Groet
Dick

Pardon? Bedankt voor uw vriendelijke woorden!
Helaas zie ik het niet zo stellig als u. Ik heb de ECB gevraagd om een poster en er twee van hun mogen ontvangen. Voor mij persoonlijk is één poster genoeg en ik dacht wellicht kan ik iemand anders blij maken met de andere poster. Zodoende heb ik hem op Marktplaats gezet voor € 10,-. Persoonlijk vind ik een tientje niet zo veel geld. Natuurlijk heeft u gelijk dat het in principe een gratis poster is maar ik ben niet dusdanig altruïstisch dat ik hem voor niets op Marktplaats zet. Stel iemand koopt voor een tientje deze poster en is daar heel blij mee wat is dan het bezwaar? Ik vind het ook zonde als de poster uiteindelijke bij het oud vuil beland. Daarnaast is het niet het geval dat ik een handel in ECB posters heb.Een munthandelaar die een Nederlandse twee euro herdenkingsmunt aanbied voor € 5,- noemt u die ook een oplichter? De Albert Heijn krijgt ze ook in rollen van de bank en de kassameisjes geven je de munt gewoon als wisselgeld. Dick, ik begrijp best uw punt maar het is allemaal relatief en de veroordelende woorden vind ik iets overtrokken voor de situatie.
Vriendelijke groet,
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

We hoeven er geen hetze van te maken, maar ik vind het jammer dat men zo omgaat met zaken die gratis zijn. De posters worden zelfs geheel gratis naar je toe gezonden.

Natuurlijk heeft hij wel het recht om dit te doen, maar erg netjes is het niet natuurlijk. Wat hij aangeeft is natuurlijk wel zo, men kan ook gratis winkelwagenmuntjes krijgen bij supermarkten en die worden ook te koop aangeboden, of is die vergelijking niet eerlijk?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Tja, deze oplichter heeft wel een heel groot bord voor zijn kop :twisted: :twisted: :jajajaja: :jajajaja:
Als zijn slachtoffers maar blij zijn, ziet hij het zelfs als een goede daad. :thumb down: :thumb down:
Dit geeft trouwens wel aardig aan in wat voor graaicultuur we ondertussen leven, iedereen probeert maar maximaal van een ander te profiteren en vind dat dan nog normaal ook, en zelfs op de verzending wil hij dan nog eens extra winst maken, want bij mijn weten kost een pakket niet meer dan 6.75
Ik hoop echt dat zo'n minkukel hier geen forumlid is.

En volgens mij heeft hij het niet over gratis winkelwagenmuntjes maar over wisselgeld dat je bij een kassa krijgt, een vergelijking die niet erg goed op gaat.

Overigens vind ik dat alle marktplaatsverkopers die voor veel geld proberen hun gratis bij acties verkregen spullen te verkopen moreel verkeerd bezig. Een kleine vergoeding voor de moeite kan best, maar als ik kijk wat er voor mini's superdieren en gogo's wordt gevraagd op marktplaats, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn.

Helaas hoort dit tegenwoordig blijkbaar bij de mentaliteit en wordt normaal gevonden.

Luit
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Ik heb vandaag de Posters met alle herdenkingsmunten met de post goed verpakt in een koker ontvangen, mooie poster.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Ik heb de poster ook vandaag ontvangen. Ongevraagd zelfs 5 (!) exemplaren. Het is een prachtige poster, maar misschien een beetje zonde om van gemeenschapsgeld zoveel posters naar één persoon te sturen. :eeeh:

Als iemand er gratis eentje wil komen ophalen, dan is dat geen probleem. :knipoog:

Bernard
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

bernard3 schreef:Ik heb de poster ook vandaag ontvangen. Ongevraagd zelfs 5 (!) exemplaren. Het is een prachtige poster, maar misschien een beetje zonde om van gemeenschapsgeld zoveel posters naar één persoon te sturen. :eeeh:

Als iemand er gratis eentje wil komen ophalen, dan is dat geen probleem. :knipoog:

Bernard
Ik kan met mijn 10 stuks ook de steaat leggen xp en kWam vanuit de ECB nog de belofte om 10 nieuwe stuks op te sturen ook xp ik heb het gevoel dat ze ze niet kwijt kunnen xp

Mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Ik heb het nu ook geprobeerd met het postertje en Lisbeth stuurt een automatisch berichtje dat ze out of office is vanaf 23 november jongstleden.
tja..
fkorstanje

Bericht door fkorstanje »

Heey allemaal,
Omdat ik niet altijd up to date ben, is het niet gelukt nog een poster te bestellen. Heeft iemand er misschien nog eentje voor mij liggen of heeft iemand enig idee hoe ik er nog eentje opgestuurd zou kunnen krijgen?? Ik hoop snel iets te horen XD Groetjes
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

De poster kun je nog steeds opvragen via DNB!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Collecteuro's schreef:De poster kun je nog steeds opvragen via DNB!
Ik heb dat geprobeerd. Van de DNB verwezen naar de KNM. Vandaar verwezen naar EU, en die verwezen na een tijdje wachten naar een organisatie die Europe Direct heet. Die mensen ga ik morgen bellen. Hopelijk doen zij hun naam eer aan!

Groet
Thomas
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

resparvae schreef:
Collecteuro's schreef:De poster kun je nog steeds opvragen via DNB!
Ik heb dat geprobeerd. Van de DNB verwezen naar de KNM. Vandaar verwezen naar EU, en die verwezen na een tijdje wachten naar een organisatie die Europe Direct heet. Die mensen ga ik morgen bellen. Hopelijk doen zij hun naam eer aan!
De mevrouw van Europe Direct zag er eerst niets in, maar na enig aandringen heeft ze mijn verzoek doorgegeven aan de vestiging van de EC in Den Haag, en deze mensen hebben een poster opgestuurd, helaas de oude versie met de verkeerde munt van Slowakije.

Na het weekend verder met deze speurtocht.

Groet
Thomas
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Misschien kun je er eentje van een forumlid krijgen; ik heb er toen 2 of 3 gekregen. Je mag er dus ook wel één van mij hebben, maar dat lijkt me iets te ver rijden voor een poster (gezien jouw woonplaats).

Bernard

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”