Valse 1 euro Italie!?! 1 metaalsoort!

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
greener
Aankomend lid
Aankomend lid

Valse 1 euro Italie!?! 1 metaalsoort!

Bericht door greener »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gevonden in de wisselgeldbak op het werk.
Lijkt uit één stuk te zijn geslagen en de munt is een stuk lichter dan een echte euro.
Wie heeft er meer info???

Greener
Dick
Superlid
Superlid

Re: Valse 1 euro Italie!?! 1 metaalsoort!

Bericht door Dick »

greener schreef:Afbeelding

Gevonden in de wisselgeldbak op het werk.
Lijkt uit één stuk te zijn geslagen en de munt is een stuk lichter dan een echte euro.
Wie heeft er meer info???

Greener
Zou je de munt eens willen wegen, zoals ik het nu zie is de euro gewoon bewerkt met een spuitbus zilververf.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
greener
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door greener »

Hij weegt 6.45 gram.
Het goudkleurige gedeelte lijkt juist naderhand te zijn aangebracht.
De foto's die ik heb gemaakt zijn bijna 5MB en laten veel meer detail zien bij het zoomen dan hier op de site.
Mocht je willen kan ik ze naar je sturen of mogelijk kun je uitleggen hoe ik grotere foto's kan plaatsen?
Groetjes,

Sebas
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Leuke vervalsing is dit. Tenminste, ik denk dat gezien de grote afwijking in gewicht en de slechte afwerking je er toch wel vrij zeker van kunt zijn dat dit een vervalsing betreft. Ik was er persoonlijk nog niet mee bekend dat vervalsingen tegenwoordig uit één metaal worden gemaakt en dan "geverfd".

Ik denk dat het door de uploadsite komt dat je geen grotere foto's kunt plaatsen. Je mag mij de grotere foto's wel per e-mail sturen, dan kan ik ze wel in dit topic plaatsen. Voor mijn mailadres, zie het envelopje naast mijn bericht.

Bernard
Senior
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Senior »

Dit is inderdaad een valse munt, zowel te zien aan het gewicht als aan bepaalde details in het ontwerp. Je zou de munt ook nog even kunnen testen met een magneet. Echte munten van 1 en 2 euro blijven nèt aan een magneet hangen. De meeste (of mogelijk nog steeds alle) valse euromunten zijn ofwel geheel niet magnetisch (dus zoals de 10, 20 en 50 eurocent) ofwel sterk magnetisch (zoals de 1, 2 en 5 eurocent).

Groeten,

Senior

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”