Vaticaanstad 2010

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Chris

Re: Vaticaanstad 2010

Bericht door Chris »

Rob schreef:
Ilosab schreef: Ps.: Wanneer denk je dat er een nieuw blauw boekje uitkomt?
Zodra het klaar is, er wordt aan gewerkt. Maar er is ditmaal véél werk te verzetten.
VrGr,
Rob

wat voor boekje is dat precies?

ps kan iemand me het laten weten als het er is :oops: :P
Chris

Bericht door Chris »

euromunter schreef:
jorsan schreef:Zou je mij kunnen vertellen hoe ik ook zo'n bestelformulier voor de 2 euro munten kan ontvangen? Moet ik mij ergens aanmelden of inschrijven op de site?
Allereerst van harte welkom op het forum!

Zeker kan ik je dat vertellen! Alleen moet je wel een paar jaar geduld hebben, aangezien je op een wachtlijst wordt gezet. Je kunt een e-mail sturen naar order.ufn@scv.va met het verzoek om op de lijst geplaatst te worden voor de numismatische uitgiftes van het Vaticaan. Zet erbij dat je belangstelling hebt voor de muntensets en 2 euro herdenkingsmunten. Meestal antwoorden ze binnen een paar dagen. Maar nogmaals, de kans is heel erg groot dat je wel een paar jaar moet wachten...

Groeten Paul

wat kost dat ongeveer allenmaal als ik dat doe (en mocht ik munten van hen kunnen ontvangen)
wat gaat me dit dan ongeveer kosten bij hun en zjin er dan afname verplichtingen? voor (2euro munt, setjes, speciale uitgiften, herdenkingsmunten, schilderijtjes...) wat betaal ik voor wat ongeveer?
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Je bent niet verplicht iets af te nemen. Je krijgt een bestelformulier thuisgestuurd. In eerste instantie zal dit alleen de grote oplage artikelen betreffen, zoals de BU-set, coincard en 2 euro herdenkingsmunt.

Ik heb dit jaar twee keer iets besteld. De eerste keer de BU-set, Proofset en coincard. BU-set was 30 euro, Proofset 140 euro en de coincard geloof ik 3 euro.

Onlangs heb ik de 2 euro herdenkingsmunt besteld voor 18 euro inclusief aangetekende verzending.

groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Chris schreef:Ps.: Wanneer denk je dat er een nieuw blauw boekje uitkomt?
Zodra het klaar is, er wordt aan gewerkt. Maar er is ditmaal véél werk te verzetten. VrGr, Rob[/quote]

wat voor boekje is dat precies?

ps kan iemand me het laten weten als het er is :oops: :P[/quote]

Chris,

Het blauwe boekje van Rob Kooij is geweldig. Alle euromunten van alle eurolanden staan erin beschreven. Rob is druk bezig met een update want de laatste versie (4.8) eindigt in 2009 en zoals je al kon lezen is er veel werk te verrichten voor Rob.
Als je me een PB stuurt met je emailadres dan kan ik het PDF bestand wel naar je sturen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

euromunter schreef:Je bent niet verplicht iets af te nemen. Je krijgt een bestelformulier thuisgestuurd. In eerste instantie zal dit alleen de grote oplage artikelen betreffen, zoals de BU-set, coincard en 2 euro herdenkingsmunt. Ik heb dit jaar twee keer iets besteld. De eerste keer de BU-set, Proofset en coincard. BU-set was 30 euro, Proofset 140 euro en de coincard geloof ik 3 euro. Onlangs heb ik de 2 euro herdenkingsmunt besteld voor 18 euro inclusief aangetekende verzending.
groeten Paul
Paul, ik ben van plan om me op die lijst te plaatsen voor de 2 euromunt CC. Kun je daar betalen met een bankoverschrijving in euro's of moet dat persé met een creditcard?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

UFN accepteert geen bankoverschrijvingen, geen contant geld, wel creditcard.
Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen....

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

llinde schreef:UFN accepteert geen bankoverschrijvingen, geen contant geld, wel creditcard. Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen.... Luit
Luit,

Heel vervelend dat ze alleen maar een creditcard accepteren. Ik heb hem wel maar ik ben er geen liefhebber van om mee te betalen. Als het niet anders kan dan moet dat maar.
Ik weet dat ik me niet zo maar op een lijst kan plaatsen maar ik wil de suggestie van Paul opvolgen door een emailtje te sturen en dan zal ik wel op een wachtlijst terecht komen. Kan ik ze gewoon in het Engels benaderen trouwens?

Gr. Alfred
Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert »

Ilosab schreef:
llinde schreef:UFN accepteert geen bankoverschrijvingen, geen contant geld, wel creditcard. Overigens kan je jezelf niet zomaar even op een lijst plaatsen.... Luit
Luit,

Heel vervelend dat ze alleen maar een creditcard accepteren. Ik heb hem wel maar ik ben er geen liefhebber van om mee te betalen. Als het niet anders kan dan moet dat maar.
Ik weet dat ik me niet zo maar op een lijst kan plaatsen maar ik wil de suggestie van Paul opvolgen door een emailtje te sturen en dan zal ik wel op een wachtlijst terecht komen. Kan ik ze gewoon in het Engels benaderen trouwens?

Gr. Alfred
Al jaren betaal ik daar met een creditcard zonder problemen.
Je kan ze schrijven in het Duits, Frans, Engels. Maar ook in het Spaans en italiaans.
Het adres is:

Ufficio Filatelico e Numismatico
Governatorato
00120 Cittá del Vaticano

http://www.vaticanstate.va
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Alfred,

Het betalen met een creditcard is in de praktijk eigenlijk de enige veilige en betaalbare oplossing om te betalen aan landen buiten de EU, vergeet niet dat de buitenlandoverschrijving met IBAN/BIC alleen gratis is onder voorwaarden binnen de EU en dat een bankoverschrijving buiten de EU al gauw net zo veel aan kosten oplevert als bijvoorbeeld zo'n 2 euromunt.
Ook is voor de ontvangende instantie de creditcard natuurlijk gemakkelijker omdat het geld "gehaald" wordt en er dus niet hoeft te worden gecontroleerd wat er op een bankrekening binnenkomt en bij welke bestelling dat hoort.

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Luit & Oom Dagobert,

Bedankt voor de info. Ik ga het vanavond gelijk maar in orde maken na een kijkje op de website. Weer wat wijzer geworden.

Gr. Alfred
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik heb een mail gestuurd naar het opgegeven emailadres. Ik kreeg gelijk een bevestiging dat hij is aangekomen en dat ik zsm antwoord krijg. Stel dat ze mij op een lijst zetten dan kom ik nog wel terug op dit onderwerp om te vragen hoe ik kan betalen per creditcard, om precies te zijn hoe het in zijn werk gaat.
Ik heb een copie van mijn mail ook maar gelijk naar Chris gestuurd, kan hij zichzelf ook op de lijst zetten.
Met het blauwe boekje van Rob Kooij was hij ook tevreden.

Gr. Alfred
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Je zult ongetwijfeld op een lijst komen te staan. De betaling per creditcard is heel simpel. Je krijgt een bestelformulier thuisgestuurd samen met enkele folders en een envelop om de bestelling terug te sturen. Je vult je gegevens in, inclsuief creditcard gegevens en je stuurt dit in die envelop terug!

Groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Paul, klasse antwoord, helemaal voor elkaar, simpeler kan niet.
Ik zal ongetwijfeld op die lijst komen te staan maar ja, niet geschoten is altijd mis. Misschien helpt het als ze nakijken dat ik katholiek ben opgevoed maar dat zal wel niet. Dat ik niets meer aan het geloof doe zal wel niet geregistreerd zijn :D :D
Ik wacht maar af of ik antwoord op mijn mail krijg of eventueel een bestelformulier. Dat laatste zal voorlopig wel niet.

Gr. Alfred
Chris

Bericht door Chris »

Ilosab schreef:Paul, klasse antwoord, helemaal voor elkaar, simpeler kan niet.
Ik zal ongetwijfeld op die lijst komen te staan maar ja, niet geschoten is altijd mis. Misschien helpt het als ze nakijken dat ik katholiek ben opgevoed maar dat zal wel niet. Dat ik niets meer aan het geloof doe zal wel niet geregistreerd zijn :D :D
Ik wacht maar af of ik antwoord op mijn mail krijg of eventueel een bestelformulier. Dat laatste zal voorlopig wel niet.

Gr. Alfred
XD als dat zo zou zijn zou ik er nooit op komen :P ik ben niet eens gedoopt :P :lol:

lol
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Vandaag een briefje in de brievenbus dat ik een aangetekend poststuk uit Vaticaanstad kan ophalen bij het postkantoor! Zal dus de 2 euro herdenkingsmunt zijn. Leuk grapje van de postbode, bij omschrijving van wie het poststuk afkomstig is, staat "de Paus uit Vaticaanstad". Heb ze toch nog gevoel voor humor bij TNT Post ondanks de kou en de stakingen :wink:

Groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik heb mezelf via email aangemeld bij Vaticaan om mezelf eventueel op een wachtlijst te plaatsen voor de 2 € munt.
Een kopie van mijn mail had ik ook aan Chris gestuurd zodat hij zich ook kon aanmelden.
Chris heeft antwoord gekregen en ik niet. Waarschijnlijk omdat Chris niet gedoopt is en ik wel, vorm van zieltjes winnen.

Gr. Alfred
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Gewoon nog een keertje mailen en vragen of ze dit kunnen bevestigen!

Groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Paul,

De bevestiging van ontvangst heb ik ontvangen, Chris ook. Chris kreeg alleen nog een 2e email met daarin de mededeling of hij op een wachtlijst geplaatst wilde worden en die 2e mail heb ik nooit ontvangen.
Ik heb het geprobeerd, heb een mail gestuurd en voor de rest vind ik het best. Ik ben wel een type die maar 1 x iets vraagt en als ik dan geen normaal antwoord krijg dan vind ik het best.

Gr. Alfred
Chris

Bericht door Chris »

Ilosab schreef:Paul,

De bevestiging van ontvangst heb ik ontvangen, Chris ook. Chris kreeg alleen nog een 2e email met daarin de mededeling of hij op een wachtlijst geplaatst wilde worden en die 2e mail heb ik nooit ontvangen.

Gr. Alfred
en het bericht dat ik ze toen heb gestuurt heb ik ook nog geen andwoord op.
van of ze me dan op de wachtlijst kunnen zetten.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Chris schreef: en het bericht dat ik ze toen heb gestuurt heb ik ook nog geen andwoord op.
Wat voor antwoord verwacht je daar dan op?
Ze hebben jou toch een vraag gesteld en jij hebt toch geantwoord? Dan is het toch klaar?

Luit
Chris

Bericht door Chris »

llinde schreef:
Chris schreef: en het bericht dat ik ze toen heb gestuurt heb ik ook nog geen andwoord op.
Wat voor antwoord verwacht je daar dan op?
Ze hebben jou toch een vraag gesteld en jij hebt toch geantwoord? Dan is het toch klaar?

Luit

ik stuurde een vraag terug of het mogenlijk is om op de wachtlijst te komen.

en jij stelde de vraag of het mogenlijk is om een bestelformulier te krijgen.

een vraag word normaalgesproken beandwoord ;)
of op zijn minst bevestigt.

gr, Chris
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ik snap het even niet meer en wil het geloof ik ook niet meer snappen...

Uit de reactie van Alfred, ook door jouw weer aangehaald, begreep ik dat ze je gevraagd hadden of je op de wachtlijst wilde worden en dat je daarop hebt geantwoord.
Dan lijkt mij daarmee de zaak toch afgedaan.
Ik denk dat ze bij UFN wel wat beters te doen hebben dan een beetje te chatten met mogelijk toekomstige klanten.

Luit
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Chris schreef: en jij stelde de vraag of het mogenlijk is om een bestelformulier te krijgen.
Ik stel helemaal geen vragen :roll:
Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik kreeg gisteren het 2e mailtje waarin werd bevestigd dat ik op een wachtlijst ben gezet. Ik denk dat ik ook wel weet waarom het bij mij wat langer duurde. Ik had een mailtje in het Engels gestuurd en kreeg in het Duits antwoord. Waarschijnlijk ben ik persoonlijk benaderd door Paus Ratzinger :D :D
Afwachten dus maar.

Gr. Alfred
Chris

Bericht door Chris »

ik en alfred hebben die onderste mail ongeveer hetzelfde.
aleen heeft hij geschreven dat het hem alleen om de 2 euromunt gaat en ik heb ook interesse in sommige anderen als bv de vaticaan coincart 50 cent.

hij kreeg eerst geen bevestigign toen ik dat ene berichtje terug kreeg.

toen stuurde ik het onderstaande laatste waar ik wel ontvangsbevestiging op heb gehad maar geen andwoord.

nu krijgt alfred op het onderste mailtje (dat iets verschilde) bevestiging om in de wachtlijst geplaatst te worden.

ik verwacht nu dus ook binnenkort een berichtje terug.

wel snap ik niet waarom hij als eerste bericht dat hij van ze kreeg een bevestiging kreeg. en waarom dat ik dat niet gelijk kreeg (en nog niet heb)

ook snap ik maar half wat er nou eigenlijk met hun bericht bedoelt word :oops:

gr, Chris

Dear Sir/Mrs,

Can you please put me on the waitinglist then.
So I can order coins as soon as possible.

Kind regards

naam

--------------------------------------------------------------------------------
From: order.ufn@scv.va
To:
Subject: R: Coins of the Vatican
Date: Mon, 29 Nov 2010 14:11:11 +0100

Dear Collector,

we inform you that the shop on line is not operative yet. It is not possible to order our numismatic issues if not already registered in our customer list and without an allotment for the required sets.

Registrations to Numismatic are closed at the moment, but if you want your request will be included in the waiting list for the future registration to numismatics

Kind regards

Marica Fabris

Customer Care

Ufficio Filatelico e Numismatico

tel. + 39 06 69883414

fax. + 39 06 69881308

--------------------------------------------------------------------------------

Da:
Inviato: giovedì 25 novembre 2010 20.46
A: order.ufn@scv.va
Oggetto: Coins of the Vatican

Dear Sir/Mrs,

I am a collector from the special 2 euro Commerative Coins from Europe, the special coins and the normal coins.

A fellow collector gave me your website where I found this emailaddress.

I want to ask you if you can put my name on a sellinglist or collectorlist so I could have the possibility to order the coins from the Vatican which I collect, mentioned above.

I am not a dealer, just a collector so I only need 1 coin each (or sometimes from some things 0).

Hopefully you can send me a positive answer on my request.

Kindly regards,

naam adres en zo

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”