Misslag of niet?

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
Euro26
Lid
Lid

Misslag of niet?

Bericht door Euro26 »

Toen ik mijn euromunten aan het controleren was, merkte ik op dat ik een italiaanse 20 cent munt heb waarvan de laatste 2 cijfers in het jaartal ontbreken.
In plaats van bev 2002 staat er 20. Zijn die laatste 2 cijfers er afgesleten, of zou het om een misslag, foute munt kunnen gaan?
Dick
Superlid
Superlid

Re: Misslag of niet?

Bericht door Dick »

Euro26 schreef:Toen ik mijn euromunten aan het controleren was, merkte ik op dat ik een italiaanse 20 cent munt heb waarvan de laatste 2 cijfers in het jaartal ontbreken.
In plaats van bev 2002 staat er 20. Zijn die laatste 2 cijfers er afgesleten, of zou het om een misslag, foute munt kunnen gaan?
Dit kan allerlei oorzaken hebben, plaats een foto dan is het voor ons makelijker te beoordelen.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Een foto maakt het inderdaad duidelijker. Verder kan je kijken als je eventueel krassen of vage vlekken ziet wat eventueel kan betekenen dat er door iemand zelf aan de munt geknoeit is. Of je ziet misschien heel licht het jaartal dat de stempel volgelopen is of iets dergelijks.

Nogmaals een foto is enorm welkom.
Euro26
Lid
Lid

Bericht door Euro26 »

Zal proberen er zo snel mogelijk een foto of een scan van te maken en hier te posten.
Ik kan al wel zeggen dat de cijfers niet lijken afgesleten te zijn, ze lijken eerder te ontbreken, misschien de schuld van een kapotte stempel?
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Euro26 schreef:Zal proberen er zo snel mogelijk een foto of een scan van te maken en hier te posten.
Ik kan al wel zeggen dat de cijfers niet lijken afgesleten te zijn, ze lijken eerder te ontbreken, misschien de schuld van een kapotte stempel?

Zonder foto ga ik er vanuit dat het een vol gelopen stempel is... (Stempel vervuiling)
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Euro26 schreef: misschien de schuld van een kapotte stempel?
Door beschadigingen aan een stempel verdwijnen er nooit zaken op de munt, er komt dan alleen wat extra bij, daarom is de aanname van enkele andere forumleden dat een vervuild of volgelopen stempel het meest waarschijnlijke is een goede aanname.
Dit is dan wel een vorm van misslag.

Luit

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”