2 cent Nederland 199

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
Finny

2 cent Nederland 199

Bericht door Finny »

Het is geen typfout in de titel. Het derde cijfer op deze 2 eurocent is niet aanwezig. Ik heb geen idee of dit maakwerk is of dat het een stempelbreuk is. Als het maakwerk is zou ik willen weten hoe ze dit voor elkaar krijgen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Er zijn geen afwijkingen in gewicht. De andere zeide is normaal.
Weer een mooi muntje voor mijn euroverzameling afwijkingen.
SAM_0379.JPG
SAM_0381.JPG
SAM_0382.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: 2 cent Nederland 199

Bericht door llinde »

Volgens mij is dit een zwaar mishandelde munt, zie ook de ernstige beschadigingen rechtsonder en naast Beatrix.
Het ziet er in ieder geval niet uit als een stempelbreuk en ook niet als een volgelopen stempel

Luit
Finny

Bericht door Finny »

llinde schreef:Volgens mij is dit een zwaar mishandelde munt, zie ook de ernstige beschadigingen rechtsonder en naast Beatrix.
Het ziet er in ieder geval niet uit als een stempelbreuk en ook niet als een volgelopen stempel

Luit
Je hebt wel een goed punt. De munt heeft een zwaar leven gehad. Ik heb in de foto ringetjes gezet met verschillende kleuren om de munt iets toe te lichten.
-Blauw: zware beschadiging aan de munt.
-Groen: verkleuring aan de munt.
-Rood: geen idee. Het plekje waar de negen hoort te zitten zit op de munt. (geen putje of op gelijke hoogte met de munt) Het gaatje van de 9 is niet zichtbaar en is 'opgevuld'. Geen idee hoe ik het moet omschrijven. Hoe is zoiets eigenlijk te maken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Senior
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Senior »

Inderdaad een beschadiging. Een randje van de linkerbovenkant van de 9 is nog te zien, de rest is naar rechtsonder toe 'weggesmeerd' (er zijn nog strepen te zien) doordat er een voorwerp onder schuine hoek hard tegenaan is gekomen. Nominale waarde € 0,02, geen verzamelwaarde.

Groeten,

Senior

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”